بیشه شیران

Eshragh-Archi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

رزمايش پيامبر اعظم (ص)5در آبهاي خليج فارس و تنگه هرمز














 
آخرین ویرایش:

Eshragh-Archi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
رزمايش پيامبر اعظم (ص)5در آبهاي خليج فارس و تنگه هرمز











 
آخرین ویرایش:

Eshragh-Archi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اهواز - رزمايش تکاوران ارتش در ساحل رودخانه کارون 31/1/1389

















 
آخرین ویرایش:

Eshragh-Archi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اهواز - رزمايش تکاوران ارتش در ساحل رودخانه کارون 31/1/1389















 

mansoore72

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام ابجی جان
این رزمایش های اخیر رو نمی ذاری تو صفحه ات؟؟؟
بخصوص این رزمایش های ارتش رو
ممنونم
 

Eshragh-Archi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
شليك اولين اژدر ناوشكن جماران در آب‌هاي درياي عمان

شليك اولين اژدر ناوشكن جماران در آب‌هاي درياي عمان

سلام ابجی جان
این رزمایش های اخیر رو نمی ذاری تو صفحه ات؟؟؟
بخصوص این رزمایش های ارتش رو
ممنونم


سلام منصوره جونم..از پست 37 به بعد همش مخصوص رزمایش ولایت 89 ارتش هستش..
چشم..بقیه شو هم میذارم..:redface:







شليك اولين اژدر ناوشكن جماران در آب‌هاي درياي عمان

در پنجمين روز رزمايش ولايت 89 صورت گرفت؛

ناوشكن جماران اولين اژدر خود را با موفقيت در آبهاي درياي عمان شليك كرد.

به گزارش ستاد خبري رزمايش ولايت 89 نيروي دريايي، در پنجمين روز از برگزاري اين رزمايش، ناوشكن جماران اولين اژدر خود را با موفقيت در آب‌هاي درياي عمان
عليه هدف زير سطحي شليك كرد. اين شليك پس از انجام تبادل اطلاعات ميان دستگاه‌هاي راداري و سونار اين ناوشكن با هواپيماي شناسايي بر فراز آبهاي منطقه عملياتي صورت گرفت
.
چندي پيش نيز موشك سطح به سطح دوربرد از روي ناوشكن جماران با موفقيت شليك شده بود.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران


 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تصاویر: هفتمین روز رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89
بندرعباس ـ خبرگزاری مهر: هفتمین روز از رزمایش دریایی ولایت 89 امروز چهارشنبه در منطقه جاسک با شلیک موشک نور با موفقیت به پایان رسید.
































حضور امیر سرلشگر عطاء الله صالحی فرماندهی کل ارتش در منطقه رزمایش










حضور سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح







حضور مقامات و فرماندهان کشورهای همسایه در رزمایش

 

Eshragh-Archi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ناو جماران





ناوشكن جماران، در مراسم ويژه‌اي با فرمان حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، فرمانده معظم كل قوا، رسماً به ناوگان دريايي ارتش ملحق شد. در حاشيه‌ي اين مراسم، رهبر انقلاب، دست‌نوشته‌اي را در دفتر يادبود اين ناوشكن، مرقوم فرمودند، كه متن آن به اين شرح است


بسم الله الرحمن الرحيم

اين تجربه‌ي گرانبها ميتواند سرآغاز مباركي باشد براي فتح عرصه‌هاي ارزشمند ديگري كه نبوغ ذهني و ايمان استوار شما دريادلان ارتش جمهوري اسلامي بي‌گمان به ملت بزرگ و كشور سرافرازتان هديه خواهد كرد. به خود اعتماد كنيد؛ قدردان توانائي‌هاي ذاتي و انساني خود باشيد؛ از موانع نهراسيد، و بدانيد كه نسل‌هاي آينده به خط‌ شكني و اعتماد به نفس شما افتخار خواهند كرد. خداوند شما را مشمول توفيق و كمك خود قرار دهد.

سيدعلي خامنه‌اي

88/11/30





 

Eshragh-Archi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز



شهید وحدت

سردار شهید نورعلی شوشتری
جانشین نیروی زمینی سپاه
و
پاسدارشهید علی عربی(نفر اول سمت راست)








 

Eshragh-Archi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز




هیچکدام از مردم ارومیه نمی دانستند این هواپیما که پهنای آسمان را می شکافد و می آید چه سرنوشتی را با خود حمل می کند.هواپیما را دیدم و امید در دلم موج میزد.بی تاب بودم که هواپیما بنشیند. بعد از انتقال سرنشینانش به قرارگاه راست می رفتم نامه در خواست خودم را می گذاشتم جلوی حاج احمد روی میز. سرباز قرارگاه حمزه سید الشهدا بودم.گفته بودند حاج احمد کاظمی الفت عجیبی با قرارگاه دارد.خاطرات زیادی از همرزمانش در زمان جبهه شنیده بودم و همین هم باعث شده بود دلم را به دریا بزنم و بروم جلو و راست و حسینی مشکلم را بگویم.راستش اول می ترسیدم .من سرباز بودم وصحبت کردن بافرمانده خودم هم قبل از اینکه رانندگی فرمانده را عهده دار شوم برایم سخت بود. به فرمانده گفتم.فرمانده گفت: «عیبی ندارد تو حاج احمد را نمیشناسی. وقتی آمد ارومیه یادم بیار معرفیت میکنم.»روبه روی حاج احمد می نشستم و می گفتم: «من ایلیاتی هستم پسر دوم خانواده،پدرم ازکار افتاده، برادری داشتم که تازگی از کوه افتاده و فلج شده و نخاعش آسیب دیده گله وگوسفند داریم ولی کسی که کارکند و نان بیاورد نداریم مرخصی می دهند ولی دردی دوا نمی کند هیچ، حتی دل مشغولی ام را بیشتر می کند.راست و حسینی می خواهم معاف شوم.» حالا هواپیما آمده بود بالای سرشهر و من از زبان فرمانده شنیده بودم که هواپیمای نظامی است و حاج احمد می آید قرارگاه. رسیده بودیم فرودگاه منتظر بودیم.


هواپیما ننشست. فرمانده رفت و سراسیمه برگشت و گفت: «برج مراقبت میگه هواپیما نقص فنی پیدا کرده.»به خودم گفتم: «رفت و برگشت تهران. حالا باید صبر کنی تا کی دوباره حاج احمد کاظمی بیاد ارومیه.»
در این حال و احوال بودم که دوستم با دست زد به پهلویم و گفت: «قشقایی ... قشقایی، حواست کجاست؟ بریم.به خودم آمدم و جواب دادم کجا باید بریم ؟
- میگن ارتباط رادیویی هواپیما قطع شده.
دویدیم تا برسیم به فرمانده. اولین باری بود که می دیدم فرمانده زودتر از من سوار ماشین شده. ماشین را روشن کردم و بدون انکه چیزی بپرسم حرکت کردم. فرمانده مدام داشت با بی سیم تماس می گرفت. با نیروی انتظامی استان،با استانداری با پلیس فرودگاه... آنقدر بی تاب ونگران بودکه جرات نکردم بپرسم کجا باید برم. گفتم حتما میریم قرارگاه. ناگهان بی سیم فرمانده صداش بلند شد گوش دادم تا ببینم شاید هواپیما برگشته باشه. شنیدم نیروهای یکی از پاسگاه ها خبر می دادند که حوالی منطقه آیدین صدای انفجار خیلی بلندی را شنیدند. فقط دیدم فرمانده دستش را روی چشمش گذاشت و گفت: «یا امام حسین ...»
وسط خیابان دور زدم جای سوال نبود فهمیدم و میدانستم باید چه کار کنم.


فرمانده گفت: «قشقایی گاز بده...شاید فرجی شود.»فرمانده زیر لب دعا میخواند و گریه می کرد. حسابی تند میرفتم.دیگر یادم رفته بود چه کاری با حاج احمد کاظمی دارم.من هم نگران بودم.اشک توی چشمم جمع شده بود و به خودم میگفتم:«رانندگی ات رو بکن.»
به منطقه آیدین رسیدیم.جمعیتی رو از دور دیدم. دوباره فرمانده دستش را روی چشمش گذاشت و گفت: «یا امام حسین ...» رسیدیم هنوز ترمز نکرده بودم که پیاده شد. از لابلای جمعیت رفتیم داخل. پرنده آهنی که صبح برام پر از امید و دلخوشی بود تکه پاره افتاده بود و دود از آهن پاره هاش بلند میشد.سربازهای پاسگاه دورتادورش را گرفته بودند.از سربازی پرسیدم:«سرنشین های هواپیما؟»با چشم های سرخش به لباسم نگاه کرد و آرام گفت:«همه...»
فرمانده را دیدم که بین تکه پاره های هواپیما دنبال گمشده ای میگشت.فرمانده رفت داخل هواپیمای شکسته و شکسته تر برگشت رفتم همان سمتی که فرمانده بیرون آمده بود نگاه کردم ردیف شهدایی که فقط توانستم حاج احمد کاظمی را بشناسم.فرمانده درست مثل کسی که انگار برادرش از دست رفته سرش را روی شانه ام گذاشت و بلند بلند گریه کرد.بقیه فرماندهان قرارگاه هم آمدند.شب از تلویزیون آسایشگاه خبرشهادت فرمانده نیروی زمینی سپاه را شنیدم و تکه پاره های هواپیما را نشان می دادند. آن شب را به حال خیلی بدی صبح کردم.

خواب دیدم دستم را دراز کردم تا نامه ای رو از شیشه هواپیما بگیرم ولی هواپیما پرواز کرد و من که دویدم زمین خوردم. بعد هم خودم را روی کوه خاتون همان کوهی که با پدرم گله را به چرا می بردیم دیدم. دیدم هواپیما هی میچرخد و من نمیتوانم نامه را بگیرم از کوه پرت شدم.بیدار که شدم نماز صبح بود.چند ساعتی نگذشته بود که تابوت های مزین به پرچم را روی شانه های مردم دیدم.شب تلویزیون تشییع پیکرها رانشان داد.شهیداحمدکاظمی راطبق وصیت خودش در اصفهان کنار شهید حسین خرازی به خاک سپردند.میخواستم بروم سر خاک شهید احمدکاظمی گله کنم: «میگن احمد کاظمی حرف دل سربازها را گوش میکنه شما هم شهید شدید و ما ماندیم...»
بعدش پشیمون شدم که خجالت بکش الان چه وقت گِله و شکایته.


چندروزگذشت.فرمانده از مراسم تهران اصفهان و نجف آباد برگشت و من هنوز راننده فرمانده بودم.به فرمانده گفتم:« دیدید مشکل ما حل نشد»فرمانده گفت:«خدا بزرگه.دوباره پیگیری میکنم.میخوای دوسه روز بری مرخصی؟»
مرخصی دوسه روزه خرج اضافه بود قبول نکردم. روزبعد داشتم ماشین رو مرتب میکردم یکی از سربازها اومد و گفت:«قشقایی فرمانده گفت بری پیشش باهات کار داره.»
خیال کردم بازم ماموریته حس و حالشو نداشتم وقتی وارد دفتر شدم دیدم فرمانده میخنده. نفهمیدم برای چی.
اشاره کرد بشینم کاغذی رو به طرفم دراز کرد انگار داشتم خواب می دیدم پرونده من بررسی شده بود و نامه داده بودند که با معافیت من موافقت شده.
زیر نامه امضا شده بود:سرلشکر حاج احمد کاظمی
نتونستم جلوی اشکم رو بگیرم نامه در تاریخ 18/10/1384 صادرشده بود؛
یک روز قبل از شهادت حاج احمد کاظمی.
قصه فرماندهان - بر اساس زندگی سردارشهیدحاج احمد کاظمی


:gol::gol::gol::gol:
 

Eshragh-Archi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
"خليج فارس" جديدترين موشك بالستيك و مافوق صوت سپاه (+عكس)

موشك بالستيك و هوشمند خليج فارس با سرعتي مافوق صوت ميتواند انواع ناوها و شناورهاي دشمن را مورد اصابت قرار دهد.

به گزارش فارس، سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صبح امروز در نشست خبري از توليد انبوه جديدترين موشك بالستيك و هوشمند سپاه ضد اهداف دريايي خبر داد و گفت: دشمن توانايي ردگيري و خنثي كردن اين موشك را نخواهد داشت.

در همين راستا سردار اميرعلي حاجيزاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در گفتوگو با خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، ويژگيها و مشخصات اين موشك را كه به نام "خليج فارس " نام گذاري شده است، به شرح زير عنوان كرد:

موشك هوشمند و بالستيك "خليج فارس " يك موشك مافوق صوت و كشتيزن بوده و تفاوت آن با موشكهاي قبلي اين است كه ديگر موشكها عمدتاً با سرعتي زير صوت و به صورت كروز عمل ميكردند اما "خليج فارس " با سرعتي مافوق صوت و به صورت بالستيك از سطح زمين شليك شده و به صورت عمودي از ارتفاع بالا ميتواند هرگونه ناو و يا شناور دشمن را مورد هدف قرار دهد.

شعاع برد عملياتي اين موشك 300 كيلومتر است كه در آينده نزديك نسل جديد آن با بردي بيشتر توليد خواهد شد.

موشك "خليج فارس " به صورت هدايت تركيبي عمل كرده به طوري كه جستجوگر آن در فاز نهايي بر روي هدف قفل مي كند و در اين حالت هرگونه شناور دشمن هيچ راه گريزي از اصابت اين موشك كه كلاهكي با حدود 650 كيلوگرم مواد منفجره دارد، نخواهد داشت.

سوخت موشك "خليج فارس " جامد است و اين موشك توسط مركز تحقيقاتي نيروي هوافضاي سپاه طراحي و توسط وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح توليد شده است.









منبع
 
بالا