50 زن در سپاه امام زمان (عج)

اقیانوس

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نام آفریننده ی سلول شماره ی 594953 بدن من و تو.
که اگر این سلول رو نداشتیم بد بخت و افلیج می شدیم.
خدا یا شکرت که این سلول رو هم بهم دادی.:smile:


سلام به همه من فکر نمی کنم کسی بتونه یه جواب مبنی بر احادیث و قرآن به این سوال بده ولی شاید بد نباشه مخصوصا خانوم ها یه تاملی بر شرح وظایف این 50 زن داشته باشن. خوب اگه ما خانوم ها بدونیم یا حداقل حدس بزنیم که این 50 زن در سپاه اصلی مولا و باقی خانوم هایی که احتمالا جزء سربازان خرد ایشون می شن، چه وظایفی دارن، می تونیم خودمون رو آماده کنیم تا اگر ایشون خواستن از ما هم استفاده کنن، کاری بلد باشیم که انجام بدیم. تو سپاهی به این مهمی که آدم ها ی بی مهارت نمی تونن وارد بشن. اگرم بشن دست و پا گیر میشن. درسته؟ برای اینکه خوندن 40 صباح دعای عهدمون اجابت بشه، قصد نداریم که پا رو پا بندازیم؟ داریم؟ اول باید کار بلد بشیم بعد انتظار داشته باشیم استخدام بشیم :w12:

شما چی فکر می کنین؟


اگر آقایون هم اطلاعات یا گمانه زنی منطقی ای دارن با دلیل اعلام کنن.

با مهر قطره ی 12:gol:
 
آخرین ویرایش:

Metal Guard

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نظرم اون 313 نفر یاران خاص امام باید توانایی هایی فراتر از ایمان و رزم آوری داشته باشن.
به نظرم هر کدوم ویژگی هایی و تخصص هایی دارند که در کنار هم می تونن در عرصه ی عمل یار و یاور امام باشند.
ولی به نظرم همگی باید بصیرت سیاسی داشته باشند و شخصیتی مورد قبول و محبت مردم.
باید هر کدوم پایگاه اجتماعی قوی داشته باشند یا بتونن مردم رو جذب کنند.
به نظرم در بعد کوچکتر فرماندهان اسطوره ای و قهرمان دفاع مقدس مثال خوبی باشند.
امثال چمران و باکری و زین الدین و همت و کلهر و....
خانم ها هم الآن بخش عمده ای از متخصصان کشور ما رو تشکیل میدن. ولی باید سعی کنند وارد سطوح بالای مدیریتی بشن و در جامعه فعالیت موثرتری داشته باشند.
به امید ظهور حضرتش که بسیار نزدیک هست....انشالله
 

shima_echem

عضو جدید
آقايون و خانمها قصد دخالت ندارم . فقط مي خوام به اين سوالم جواب بدين؟

بيش از 7 ميليارد انسان زنده و N ميليارد انسان مرده داريم و تازه N ميليارد از ادم ها هم هنوز به دنيا نيومدند.

ميون اين همه آدم كلي انسانهاي خوب داشتيم كه مسلمون هم نبودند و حتي اسم امام زمان هم به گوششون نخورده بود!

حالا از اين همه مخلوق خدا فقط 313 نفر از همه بهترند؟پس واسه چي خدا اين همه آدم رو آفريد و مي آفريند؟؟؟؟؟
 

اقیانوس

عضو جدید
کاربر ممتاز
آقايون و خانمها قصد دخالت ندارم . فقط مي خوام به اين سوالم جواب بدين؟

بيش از 7 ميليارد انسان زنده و N ميليارد انسان مرده داريم و تازه N ميليارد از ادم ها هم هنوز به دنيا نيومدند.

ميون اين همه آدم كلي انسانهاي خوب داشتيم كه مسلمون هم نبودند و حتي اسم امام زمان هم به گوششون نخورده بود!

حالا از اين همه مخلوق خدا فقط 313 نفر از همه بهترند؟پس واسه چي خدا اين همه آدم رو آفريد و مي آفريند؟؟؟؟؟



دوست خیلی خیلی خوبم. سوال خوبی کردی عزیزم. ولی خواهشأ بحث رو منحرف نکن گلم. این سوال رو در جای دیگه ای مثلا موافقان ولایت راه سرخ حسین(ع) مطرح کنید تا دوستان با هاتون مباحثه کنن.
البته اگر پست های بعدی رو بخونین احتمالا بخشی از جوابتون رو می گیرین. :w16:

امید که ناراحت نشی گلم. :gol:
 
آخرین ویرایش:

اقیانوس

عضو جدید
کاربر ممتاز
وای خدا خودم کلی روایت پیدا کردم. باورم نمیشه که به این موضوع پرداخته شده!!
یکی از مطالبی که پیدا کردم اینه:

نقش زنان در هنگام ظهور و بعد از آن نقش زنان در هنگام ظهور حضرت و تشکیل حکومت او نیز بنیادی است.روایات درباره تعداد زنان و چگونگی نقش آفرینی آنان اختلاف دارند.(1)در بعضی روایات آمده است که برخی زنان مانند مردان اولین کسانی هستند که گرد امام جمع شده و باحضرت بیعت میکنند. امام باقر(ع) فرمود: "سوگند به خدا! سیصد و اندی نفر بدون وعده پیشین گرد میآیند و میان آنها پنجاه زن است".(2)بعضی روایات دیگر تعداد زنانی که امام را در قیام علیه مخالفان کمک میکنند، هفت هزار و هشتصد نفر ذکر کرده‏اند.(3) در یکی از متون تاریخی میخوانیم: تعداد مؤمنان به هنگام خروج دجال، دوازده هزار مرد و هفت هزار و هفتصد یا هشتصد زن هستند.(4)برپایه بعضی روایات نقش زنان در زمان حضور به نقش زنان در زمان پیامبر(ص) تشبیه شده است.(5) در بعضی روایات دیگر تصریح شده است که زنان در بخش درمان و بهداشت مشغول فعالیت هستند. امام صادق(ع) فرمود: "همراه حضرت سیزده زن هستند... زخمیها را مداوا میکنند و از بیماران پرستاری مینمایند؛ هم چنان که همراه رسول خدا بودند".(6) در بعضی روایات دیگر حتی اسامی تعدادی از زنان بیان شده است که در حکومت و قیام امام زمان(ع) نقش میآفرینند.(7)از بعضی روایات دیگر میتوان استفاده نمود که تعدادی از زنان از مدیران و کارگزاران حکومت امام زمان خواهند بود. این مطلب را از آن دسته روایات میتوان استفاده کرد که تعداد یاران امام زمان(ع) را بیان میکنند.برخی از این روایات تعداد یاران امام زمان(عج) را 313 و برخی بیشتر از آن ذکر کرده‏اند که در توجیه و جمع این روایات گفته شده تعداد 313 نفر هسته اصلی و مرکزی یاران امام زمان میباشند.حال که میان 313 تن از یاران حضرت (که کارگزاران و مدیران حضرت میباشند) پنجاه زن وجود دارند، به این نتیجه میرسیم که زنان در پست‏های مدیریتی فعالانه نقش خواهند داشت.پینوشت‏ها: 1. نجم الدین طبسی، چشم اندازی به حکومت مهدی(عج)، ص 68 - 76.2. بحارالانوار، ج‏52، ص 223.3. نجم الدین طبسی، همان، ص 69.4. ابن حمّاد الفتن، ص 151.5. بیان الائمه، ج‏3، ص 338، به نقل از نجم الدین طبسی، همان، ص 69.6. دلائل الامامة، ص 259.7. خصائص فاطمیه، ص 343، بهنقل از نجم الدین طبسی، همان، ص 70.

http://www.porsojoo.com/fa/node/41999
 

اقیانوس

عضو جدید
کاربر ممتاز
زنان هنگام ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف



بر اساس برخى از روایات، تعداد زنان در هنگام ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بر چهارقسم، گروه بندی شده است:

گروه اول: حضور پنجاه زن در بین یاران امام

اولین گروه از زنانى كه به محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف مى ‏شتابند آن هایند كه در آن ایّام مى ‏زیسته ‏اند و همانند دیگر یاران امام علیه السلام به هنگام ظهور در حرم امن الهى به ‏خدمت ایشان مى ‏رسند.
در این‏ باره دو روایت وجود دارد:

روایت اول- امّ سلمه ضمن حدیثى درباره علایم ظهور، از پیامبر اكرم صل الله علیه و آله و سلم روایت كرده است كه فرمود:
یعوذ عائذ من الحرم فیجتمع الناس إلیه كالطّیر الواردة المتفرقة حتّى یجتمع إلیه ثلاث مأة و أربعة عشر رجلاً فیه نسوة فیظهر على كلّ جبّار و ابن جبّار
در آن هنگام پناهنده ‏اى به حرم امن الهى پناه مى ‏آورد و مردم همانند كبوترانى كه از چهار سمت به یك سو هجوم مى ‏برند به‏ سوى او جمع مى ‏شوند تا اینكه در نزد آن حضرت، سیصد و چهارده‏ نفر گرد مى ‏آیند كه برخى از آنان زن مى ‏باشند كه بر هر جبّار و جبّار زاده اى پیروز مى ‏شود.
روایت دوم- جابربن یزید جعفى، ضمن حدیث مفصلى از امام باقر علیه السلام در بیان برخى نشانه ‏هاى ظهور نقل كرده كه:
و یجیى‏ء واللَّه ثلاث مأة و بضعة عشر رجلاً فیهم خمسون امراة یجتمعون بمكة على غیر میعاد قزعاً كقزع الخریف یتبع بعضهم و هى ‏الآیة الّتى قال اللَّه: أینما تكونوا یأت بكم اللَّه جمیعاً إنّ اللَّه على كلّ شى‏ء قدیر
به‏ خدا سوگند، سیصد و سیزده نفر مى ‏آیند كه پنجاه نفر از این عدّه زن هستند كه بدون هیچ قرار قبلى در مكّه كنار یكدیگر جمع خواهند شد.
این است معناى آیه شریفه: هرجا باشید خداوند همه شما را حاضر مى ‏كند. زیرا او بر هر كارى توانا است

گروه دوم: زنان آسمانى

دسته دوم، چهارصد بانوى برگزیده هستند كه خداوند براى حكومت جهانى حضرت ولى ‏عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در آسمان ذخیره كرده است و با ظهور اولین گروه از زنانى كه به محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف مى ‏شتابند، آن هایند كه در آن ایّام مى ‏زیسته ‏اند و همانند دیگر یاران امام علیه السلام به هنگام ظهور در حرم امن الهى به ‏خدمت امام علیه السلام مى ‏رسند. آن حضرت به همراه حضرت عیسى علیه السلام به زمین مى ‏آیند.
ابو هریره از پیامبراكرم صل الله علیه و آله و سلم روایت كرده كه:
ینزل عیسى بن مریم على ثمان ماة رجل و أربع مائة امرأة خیار من على الأرض و أصلح من مضى
عیسى ‏بن مریم علیه السلام به همراه هشتصد مرد و چهارصد زن از بهترین و شایسته ‏ترین افراد روى زمین فرود خواهد آمد.
به ‏فرموده امام صادق علیه السلام: هر كه چهل صبح، دعاى عهد را بخواند از یاوران قائم ما باشد و اگر هم پیش از ظهور آن حضرت از دنیا برود.


ادامه دارد ...

http://www.tebyan.net/religion_thoughts/inawaitingofsavior/articles/2010/3/8/117950.html
 
آخرین ویرایش:

mahmood-en

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام اقیانوس خانوم( ایندفعه درست گفتم:biggrin:). مطالب خیلی خوبی هستن.
ولی فکر کنم مطالب طولانی رو تقسیم کنی و فونت رو هم درشتر کنی خیلی با حوصله میشه مطالب رو دنبال کرد. حداقل من که خودم اینجوریم
 

اقیانوس

عضو جدید
کاربر ممتاز
گروه سوم: رجعت زنان

سومین گروه از یاوران حضرت بقیّة الله عجل الله تعالی فرجه الشریف زنانى هستند كه خداوند به بركت ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف آنها را زنده خواهد كرد و بار دیگر به دنیا رجعت خواهند نمود.
این گروه دو دسته‏ اند: برخى با نام و نشان از زنده شدنشان خبر داده شده و برخى دیگر فقط از آمدنشان سخن به ‏میان آمده است.
در منابع معتبر اسلامى نام سیزده زن یاد مى ‏شود كه به هنگام ظهور قائم آل محمّد عجل الله تعالی فرجه الشریف زنده خواهند شد و در لشكر امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف به مداواى مجروحان جنگى و سرپرستى بیماران خواهند پرداخت.
طبرى در "دلائل الامامة" از مفضل ‏بن عمر نقل كرده كه امام صادق علیه السلام فرمود:
"همراه قائم آل محمّدعجل الله تعالی فرجه شریف سیزده زن خواهند بود. گفتم: آنها را براى چه كارى مى‏ خواهد؟ فرمود: به مداواى مجروحان پرداخته، سرپرستى بیماران را به ‏عهده خواهند گرفت. عرض كردم: نام آنها را بفرمایید. فرمود: قنواء دختر رشید هجرى، ام ایمن، حبابه والبیه، سمیه، زبیده‏ ام خالد احمسیّه، ام سعید حنفیه، صیانه ماشطه، ام خالد جهنّیه. این گروه سیزده نفرى رجعت خواهند كرد و خداوند براى قدردانى از ایشان، به بركت امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف آنها را زنده خواهد كرد"

یك توضیح:
در این روایت امام صادق علیه السلام از آن سیزده زن فقط نام نُه نفر را یاد مى ‏كند. در كتاب "خصایص فاطمیّه" به ‏نام "نسبیه" و در كتاب "منتخب ‏البصائر" به‏ "وتیره" و "أحبشیه" اشاره شده است.

گروه چهارم : بانوان منتظر

چهارمین گروه یاوران امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، بانوان پرهیزكارى هستند كه پیش از ظهور حضرت بقیّة الله علیه السلام رحلت كرده ‏اند. در وقت ظهور، به ایشان گفته مى ‏شود: "امام تو ظاهر گشته است، اگر مایلى مى ‏توانى حضور داشته باشى".
آنان نیز به اراده پروردگار زنده خواهند شد.

رجعت زنان مربوط به گروه خاصّى نیست و هر بانویى خود را با خواسته ‏ها و شرایط زندگى در حكومت حضرت مهدى عجل الله تعالی فرجه الشریف تطبیق دهد ممكن است در آینده از رحمت خداوندى بهره ‏مند گشته، براى یارى امام عجل الله تعالی فرجه الشریف زنده شود.
یكى از آن شرایط، خواندن "دعای عهد" است كه در فرد، نوعى آمادگى براى پذیرش حكومت آخرین ذخیره الهى ایجاد مى ‏كند.

به ‏فرموده امام صادق علیه السلام: هر كه چهل صبح، دعاى عهد را بخواند از یاوران قائم ما باشد و اگر هم پیش از ظهور آن حضرت از دنیا برود، خداوند او را از قبر بیرون آورد تا در خدمت آن حضرت باشد.

اقتباس از سایت موعود

گروه دین و اندیشه – مهدی سیف جمالی

http://www.tebyan.net/religion_thoughts/inawaitingofsavior/articles/2010/3/8/117950.html
 

اقیانوس

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام اقیانوس خانوم( ایندفعه درست گفتم:biggrin:). مطالب خیلی خوبی هستن.
ولی فکر کنم مطالب طولانی رو تقسیم کنی و فونت رو هم درشتر کنی خیلی با حوصله میشه مطالب رو دنبال کرد. حداقل من که خودم اینجوریم


این جوری خوفه؟ :D
 

آیاتای

عضو جدید
آقايون و خانمها قصد دخالت ندارم . فقط مي خوام به اين سوالم جواب بدين؟

بيش از 7 ميليارد انسان زنده و N ميليارد انسان مرده داريم و تازه N ميليارد از ادم ها هم هنوز به دنيا نيومدند.

ميون اين همه آدم كلي انسانهاي خوب داشتيم كه مسلمون هم نبودند و حتي اسم امام زمان هم به گوششون نخورده بود!

حالا از اين همه مخلوق خدا فقط 313 نفر از همه بهترند؟پس واسه چي خدا اين همه آدم رو آفريد و مي آفريند؟؟؟؟؟
گویا قرار بوده که از اول خلقت همه مسلمون به دنیا بیان.. که نشد!!! پس باید تاوان این اشتباه را مردمان بی گناه و از همه جا بی خبر بپردازند!!!!!! خوش به حال ما که مسلمون به دنیا اومدیم :biggrin: غیر مسلمین هم خودشون مقصرند!! :eek:
 

mary90

عضو جدید
کاربر ممتاز
آقايون و خانمها قصد دخالت ندارم . فقط مي خوام به اين سوالم جواب بدين؟

بيش از 7 ميليارد انسان زنده و N ميليارد انسان مرده داريم و تازه N ميليارد از ادم ها هم هنوز به دنيا نيومدند.

ميون اين همه آدم كلي انسانهاي خوب داشتيم كه مسلمون هم نبودند و حتي اسم امام زمان هم به گوششون نخورده بود!

حالا از اين همه مخلوق خدا فقط 313 نفر از همه بهترند؟پس واسه چي خدا اين همه آدم رو آفريد و مي آفريند؟؟؟؟؟
سلام بله درسته
البته این 313نفر از یاران خاص امام هستند
ایشون یاران دیگه ای هم دارند
البته باید بگم که اعتقاد به موعود یک موضوع طبیعی که خیلی ها اون رو قبول دارند وبه اسم های مختلفی ار اون یاد میشه
این رو هم بگم که خیلی از نقاط دنیا هست که به نام مهدی خونده می شه
 

اقیانوس

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان یه سوال.
اگه جنگی رخ بده،( که گویا در زمان ظهور این گونه میشه) در شرایط بحرانی که مردان ، برای مبارزه کافی نباشند، زنان حاضر چه باید بکنند؟ باید به میدان نبرد برن یا نه؟:w20:



 

eder

عضو جدید
کاربر ممتاز
طبق روایات وقتی امام زمان ظهور میکنه یارانش که دعای عهد رو خونده اند ، و دعای اونها مورد قبول واقع شده ، اما قبل از ظهور آن حضرت مرده اند ، به قدرت خدا دوباره زنده میشن و در حالی که کفنشون رو دور خودشون پیچیده اند از قبر بیرون میزنن!!


پس مشکل نیرو نخواهد بود!!
 

اقیانوس

عضو جدید
کاربر ممتاز
طبق روایات وقتی امام زمان ظهور میکنه یارانش که دعای عهد رو خونده اند ، و دعای اونها مورد قبول واقع شده ، اما قبل از ظهور آن حضرت مرده اند ، به قدرت خدا دوباره زنده میشن و در حالی که کفنشون رو دور خودشون پیچیده اند از قبر بیرون میزنن!!


پس مشکل نیرو نخواهد بود!!

حالا اگه بود؟
اگه در محلی کمبود نیروی مرد داشتن. تا نیروهای کافی اعزام بشن، اون وقت چی؟

خانوم ها فکر کنید برادرتون یا شوهرتون یا پسر یا پدرتون رو دارن جلو چشا تون می کشن. دارن گلو شو می برن و مردی در میان نیست که کمکشون کنه. ولی شما اونجا هستین. چه باید کرد؟

راه خدایی چیه ؟ واستی و نگاه کنی یا بری خر نامردا رو بگیری و بزنینشون؟:cry:
 
  • Like
واکنش ها: eder

eder

عضو جدید
کاربر ممتاز
حالا اگه بود؟
اگه در محلی کمبود نیروی مرد داشتن. تا نیروهای کافی اعزام بشن، اون وقت چی؟

خانوم ها فکر کنید برادرتون یا شوهرتون یا پسر یا پدرتون رو دارن جلو چشا تون می کشن. دارن گلو شو می برن و مردی در میان نیست که کمکشون کنه. ولی شما اونجا هستین. چه باید کرد؟

راه خدایی چیه ؟ واستی و نگاه کنی یا بری خر نامردا رو بگیری و بزنینشون؟:cry:


ای بابا ...... تو به چیزا فکر میکنی!!

دوست من در مورد چیزی که ازش اطلاعی نداریم صحبت کردن و برنامه ریزی کردن بی فایدست!!

ما بهتره الان رویه کارهایی که میتونیم انجام و ازشون اطلاع داریم بحث کنیم!!

جلوی ظلم و بی عدالتی و ستم رو بگیریم!! و......
 
آخرین ویرایش:

اقیانوس

عضو جدید
کاربر ممتاز
ای بابا ...... تو به چیزا فکر میکنی!!

دوست من در مورد چیزی که ازش اطلاعی نداریم صحبت کردن و برنامه ریزی کردن بی فایدست!!

ما بهتره الان رویه کارهایی که میتونیم انجام و ازشون اطلاع داریم بحث کنیم!!

جلوی ظلم و بی عدالتی و ستم رو بگیریم!! و......

صبور باش رفیق. :gol:
انشاء الله هدف این بحثایی که ازش خبر هم داریم، همینه. ;)
 
  • Like
واکنش ها: eder

اقیانوس

عضو جدید
کاربر ممتاز
کس دیگه ای نظری نداره؟

خانومااااااااااااااااااااا
آقایوووووووووووووون

آهای!
مهمه ها.
باید برنامه ریزی کرد منتظران. :neutral:

:w14::w14::w14::w14::w14:شاید این جمعه بیاد ها! شاید.:w14::w14::w14::w14::w14:
 

eder

عضو جدید
کاربر ممتاز
صبور باش رفیق. :gol:
انشاء الله هدف این بحثایی که ازش خبر هم داریم، همینه. ;)

ما از هیچ چیز خبر نداریم !!!

باور کن!!!

یه روایاتی هست ، اما اطلاعات کاملی وجود نداره !:(

ما باید زندگی خودمون رو در پیش بگیریم و کارهایه درست انجام بدیم . بقیه چیزا رو بسپار بخــــدا !!

وقتی خدا بخواد اتفاقی بیافته ، اون اتفاق خواهد افتاد . می خواد لشکر امام زمان(عج) از انسان باشه یا پرنده هایه ابابیل و یا مورچه و ...... خدا خودش درستش میکنه;);)

ما نباید با فکر کردن زیادی رو این موضوع ها از روند طبیعی و درست زندگی خارج بشیم!

حتی شنیدم که یه بابایی اونقدر واسه دیدن امام زمان عجله داره که گفته باید اونقدر ظلم و جور کنیم تا امام بیاد!!!!!!!!!!!

آخه به چه قیمتی!؟؟

دوست ندارم اینجا هم بحث رو سیاسی کنم ....

سعی میکنم دیگه پست ندم و فقط می خونم;)
 

ستاره سهیل

عضو جدید
حالا اگه بود؟
اگه در محلی کمبود نیروی مرد داشتن. تا نیروهای کافی اعزام بشن، اون وقت چی؟

خانوم ها فکر کنید برادرتون یا شوهرتون یا پسر یا پدرتون رو دارن جلو چشا تون می کشن. دارن گلو شو می برن و مردی در میان نیست که کمکشون کنه. ولی شما اونجا هستین. چه باید کرد؟

راه خدایی چیه ؟ واستی و نگاه کنی یا بری خر نامردا رو بگیری و بزنینشون؟:cry:



سلام دوست عزیز

جهاد برای خانمها واجب نیست مگر زمانی که دشمن وارد شهر بشود
پس نتیجه اینکه در اینجور مواقع خانمها هم باید جلو بیان:smile:
 

اقیانوس

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوست عزیز

جهاد برای خانمها واجب نیست مگر زمانی که دشمن وارد شهر بشود
پس نتیجه اینکه در اینجور مواقع خانمها هم باید جلو بیان:smile:

سلام عزیزم. ممنون که جواب این سوال مهم رو دادی.
ببخش دیروز وقت نداشتم ازت تشکر کنم.
یه سوال:
اینی که گفتی مگر اینکه دشمن وارد شهر بشود، رو از جایی شنیدی؟
حدیثه؟ یا نظر خودته؟
:gol:
 

ستاره سهیل

عضو جدید
سلام عزیزم. ممنون که جواب این سوال مهم رو دادی.
ببخش دیروز وقت نداشتم ازت تشکر کنم.
یه سوال:
اینی که گفتی مگر اینکه دشمن وارد شهر بشود، رو از جایی شنیدی؟
حدیثه؟ یا نظر خودته؟
:gol:

سلام ؛ خواهش می کنم وظیفه بود:smile:
اون مطلبو از کتاب نظام حقوق زن در اسلام استاد مطهری خوندم.کتاب خیلی خوبیه
جواب خیلی از سوالا رو داده
 

ali135ugd

عضو جدید
خوب اقیانوس جان چند نکته که قبل از جواب باید بهش توجه کرد
1. شنیدم بزرگترین جنگ آقا با علماست
2. قرار نیست آقا بیاد خون و خون ریزی را بندازه ماجرای فتح مکه رو شنیدی بدون خون ریزی دشمن تسلیم شد یا فرار کرد من معتقدم بعد از شکست لشکر سفیانی دیگه جنگ و درگیری به آن معنا نداریم باکی ؟ برا چی؟
آقا میاد که حقیقت معلوم بشه وقتی همه با حقیقت آشنا بشن دیگه مردم عادی طرف ظلم نمیرن یک سری خواص که اکثرا هم یا حرامزاده اند یا هر چی دیگه که اساسا با اسلام مشکل دارند
به نظر من جهاد اصلی آن موقع جهاد فرهنگیه
3. مطمئن باش بعد از شنیدن آن صیحه آسمانی و بعد از نمایان شدن سیمای حضرت مسیح که مردم را به اسلام دعوت میکنه از کفر و غیر مسلمان خیلی کم باقی میمونه
4.اصلا الان دیگه جنگ تن به تن زیاد معنایی نداره الان نحوه مبارزه فرق کرده هر چند من مطمئنم آن موقع چنان رعب و وحشتی نسیب دشمنان میشه که گروه گروه خودشون میان تسلیم میشن چون ما تو روایاتمون هم از درگیری و جنگ هنگام ظهور و قبلش بهمون خبر رسیده و بعد ظهور را دنیایی پر از عدل و خوبی و صفا و وفور نعمت بیان شده نگران آن زمان نباش
5. یه نکته جالب دیگه که خوبه بگم میدونین چرا ایران اینقده محکم ایستاده و از نظر نظامی خودشو داره قوی میکنه . میدونین چرا اینهمه موشک و تجهیزات نظامی میسازه؟
6. میدونین چرا آمیریکا و چند کشور متحد باهاش اومدن تو خاور میانه اینهمه هزینه کردن عراق رو تصرف کردن افغانستانو و همینطور پاکسان رو نا امن کردن و همچنین عربستان رو دست خودشون گرفتن اینا همش هزینه بره خیلی هیزنه بره فک کردین چرا(حالا میفهمید چرا سید خراسانی که جانم فداش و روحم فداش روایت شده که برا مقابله با سفیانی به عراق میره اونم همزمان با ظهور آقا)
اینا مطالبیه که فکر بیشتر میخاد
7. کمک زنان همیشه لازم بوده و خواهد بود اما جنگ های آینده مثه جنگ های قدیم نیست که تن به ت نباشه اول از همه رعب و وحشت انداختن تو دل دشمنه که با تعداد زیاد یاران خراسانی و همچنین فدائیان آقا مشکل حله حالا چه زن و چه مرد همه باید باشن دوم تسلیحاتیه که خدا رو شکر داریم خوب پیش میریم مخصوصا تو دولت اسلامی آقای احمدی نژاد
8.در پایان نگران نوع حضورتان نباشید موقعی که خبر ظهور برسه همه مردم بسیج میشن و بدون وقفه بسوی امام عصر میشتابن البته توی سپاه سید خراسانی قطعا هستیم و با اونها میریم حالا فک میکنی کسی تو خونه میشینه ببینه چه خبر میشه نه اینطوری نیست مقام معظم رهبری چطوری وقتی میرن یجا همه میریزن بیرون به عشق ولایت مطوئن باش آقامون ظهور کنه اصلا خیلیا از خوشحالی جون بدن دیگه چه برسه به اینکه تو خونه منتظر بمونن باور کن زنا معمولا خیلی طول میکشه آمادشن برا بیرون رفتن اما اون موقع زودتر از مردا بریزن بیرون برا پیوستن به سپاه حق و مهدی موعود روحی فداه
 

ali135ugd

عضو جدید
ببخشید پر حرفی کردم
اگه چیزی یادم رفته بود بعد اضافه میکنم
حالا بازم میخای بیام نظرمو بگم اگه خاستی بازم نظر بدم تعارف نکنی ها بگو که این دلم پره هم پره هم گرفته خیلی دلم تنگه خیلی بیصبرانه مشتاق دیدارشونم خیلی دلم هواشو کرده دیگه بعضیوقتا که خیلی دلم میگیره یکم از سخان سید خراسانی یا حتی عکسشو نیگا میکنم آرومتر میشم
بچه ها دعا کنید دعا ... آقای ما مولای ما .... دعاکن برای ماا
اینم یه تیکه ازدعای آخر فرمایشات مقام معظم رهبری در نماز جمعه پس از اغتشاشات که خیلی هم دلشون گرفته بود و پر بود سعی میکنم فیلمشم بزارم
 

ali135ugd

عضو جدید
خوب فعلا از یکی از بچه ها شعرشو گرفتم میزارم تا بعد فیلمشو
ای سید و مولای ما دعا بکن برای ما


روز جمعه ۲۹ خرداد ماه جمله ای را از رهبر انقلاب شنیدم که برایم بسیار تاثیر گذار بود :

ای سید و مولای ما دعا کن برای ما

و این جمله سر آغاز سروده ای هر چند کوتاه بود که آن را به محضر حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف تقدیم می کنم :



ای ناظر احوال ما ای صاحب و سالار ما ای غایب دور از نظر ای منجی و اقای ما

ای سید و مولای ما دعا بکن برای ما



پشت و پناه ما تویی شوق نگاه ما تویی ای چشمه امید ما صبح پگاه ما تویی

ای سید و مولای مادعا بکن برای ما




چشمان ما مشتاق تودلبسته دستان تو با هر طلوع جمعه ای سر بسته فرمان تو

ای سید و مولای مادعا بکن برای ما




ما پیروان حیدریم مطیع امر رهبریم در راه بذل جان خود آماده و تکاوریم

ای سید و مولای ما دعا بکن برای ما




این جان ما قربان تو در خدمت و فرمان تو با یک اشاره از شما ابدان ما قربان تو

ای سید و مولای ما دعا بکن برای ما




عشق شما پیمان ما راه شما ایمان ما عشق ولی حق شده سرلوحه دیوان ما

ای سید و مولای ما دعا بکن برای ما


زهرا فراهانی - ۳۰ خرداد
 

اقیانوس

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببخشید پر حرفی کردم
اگه چیزی یادم رفته بود بعد اضافه میکنم
حالا بازم میخای بیام نظرمو بگم اگه خاستی بازم نظر بدم تعارف نکنی ها بگو که این دلم پره هم پره هم گرفته خیلی دلم تنگه خیلی بیصبرانه مشتاق دیدارشونم خیلی دلم هواشو کرده دیگه بعضیوقتا که خیلی دلم میگیره یکم از سخان سید خراسانی یا حتی عکسشو نیگا میکنم آرومتر میشم
بچه ها دعا کنید دعا ... آقای ما مولای ما .... دعاکن برای ماا
اینم یه تیکه ازدعای آخر فرمایشات مقام معظم رهبری در نماز جمعه پس از اغتشاشات که خیلی هم دلشون گرفته بود و پر بود سعی میکنم فیلمشم بزارم

آره بازم میخوام .بگو داداش. هرچه می دونی بگو.
ممنون.


یه دنیا شرمنده. یادم رفته بود جوابت رو بدم.:wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash:
 

Similar threads

بالا