هوارد بسکرویل کیست؟

siminzare

عضو جدید
کاربر ممتاز
بعضی از امریکایی ها از هاوارد کنکلین بسکرویل شنیده اند، اما بیشتر ایرانیان او را به عنوان یک امریکایی اهل منطقه نبراسکا می شناختند.


به گزارش سرویس بین الملل سایت خبری ایران(INA) به نقل از نیویورک تایمز، زمانی که بسکرویل از مدرسه دینی پرینستون فارغ التحصیل شد ، به ایران به عنوان یک مبلغ مذهبی سفر کرد. او 23 ساله بود و ان زمان سال 1907 بود. بسکرویل یک ایده الیست در زمان اوج معنویت در ایران بود.

یک سال قبل از ورود بسکرویل به ایران، مظفرالدین شاه، سلطان مریض کشور ایران به تقاضای پر طرفدار مردم مبنی بر ایجاد مشروطیت تعظیم کرد و ایرانیان اولین قانون مشروطه را در طی 25 قرن تاریخ کشورشان نوشتند.

طبق ان، یک مجلس تشکیل شد و هر شهری در ایران انجمنی را انتخاب می کرد. تبریز پایتخت مشروطیت بود و انجمنش یک نقش ملی در جنبش مشروطیت داشت و بسکرویل به عنوان یک معلم مدرسه در ان شهر کار می کرد. بسیار از ایرانیان فکر می کردند که زمان برای تغییر براستی فرارسیده است.

اما شاه در ژانویه 1907 درگذشت و پسرش محمد علی شاه که از روسها حمیات ویژه ای می کرد و سلطانی ستمگر بود بر تخت سلطنت نشست. او به شدت با مشروطیبت مخالف بود. دسته قزاق های او به سرکردگی یک روسی به مجلس حمله کرد و ان را به توپ بست. سپس، مشروطیبت معلق ماند و سیاستمدارن ، روزنامه نگاران و رهبران مشروطیبت به دار اویخته شدند.

تبریز توسط نیروها نظامی محاصره شده بود و مردم این شهر به مبارزه با نظامیان می پرداختند. بسکر ویل به جای رفتن به کسنولگری امریکا برای تامین امنیت خویش، به مشروطه خواهان پیوست و همراه با انان به مبارزه پیوست.

یک جوان نبسرکایی نقل قولی از او بیان می کند: تنها تفاوت من با مردم ایران مکان تولدم است و این تفاوت زیادی نیست. او فرمانده 150 مبارزهی بود که ماموریتشان استحکام شهر بود.


امروز صدمین سالگرد درگذشت او می باشد و با وجود اینکه روباط ایران و امریکا سرد است، هنوز همه به بسکرویل احترام می گذارند و به او اه عناون نماد ایده ال امریکایی افتخار می کنند.

در سال2005، محمد خاتمی ، رئیس جممهور وقت ایران از تندیس بسکرویل در خانه مشروطیت تبریز رونمایی کرد.هنوز افرادی گل های رز زرد را بر مزراش در تبریز می گذارند. هاوارد بسکرویل برای ایرانیان شهید امریکایی محسوب می شود.
 

siminzare

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینم در جهت لعن مضاعف امریکایی ها برو بالا!

من حالم خوبه! نترسید این برنامه فقط مال امشبه!
 

mehrshad53

اخراجی موقت
دمت گرم سیمین:gol:

اگه مردم ما تاریخ میدونستن گول چرندیات اقایون را نمیخوردن....
کاش خودمم یکم تاریخ میخوندم.
 

m0nire

عضو جدید
کاربر ممتاز
واقعا بعضی پستها رو که میخونم احساس میکنم که یک بی سوادم
مرسی سیمین:gol::heart:
 

reza4321

عضو جدید
کاربر ممتاز
همیشه و هر جا انسانیت بالاتر از وطن و خاک بوده و هست
 

siminzare

عضو جدید
کاربر ممتاز
دمت گرم سیمین:gol:

اگه مردم ما تاریخ میدونستن گول چرندیات اقایون را نمیخوردن....
کاش خودمم یکم تاریخ میخوندم.

واقعا بعضی پستها رو که میخونم احساس میکنم که یک بی سوادم
مرسی سیمین:gol::heart:



انّ انتما سرورونی!

سه سال پیش بود که یک کتاب محشر در مورد تاریخ اتفاقی به تورم خورد!

دو سال پیشم همینطور!

پارسال هم که شاهکار بود: یک کتاب از کنج ویترین یک فروشنده بیرون کشیدم که خودش میگفت یادم نبود اینو دارم!

خریدمش 5000 تومن!

دنبال یه نسخه دیگه اش بودم برای دوستم رفتم پیش ناشرش! گفت خانوم اینو دیگه چاپ نکردیم! الان هرجا باشه کم کم 20000 تومن قیمت داره!

ما تا چند ماهی از این خرید در عرش بودیم! از این خبرها و جریانات و نکات توی همین سه تا شکار یافتیم!

یه چند تا شکار دیگه هم دارم رو میکنم کم کم!

این سه تا کتاب انجیل من هستند توی زمینه تاریخ!
 
بالا