نکات کاربردی برای ارائه کامپیوتری پروژه ها

سعیده معمار

عضو جدید
با سلام به دوستان عزیزم.

حتما تا حالا شده که برای یه کاری مجبور شین یه شبه ره صد ساله برین و خیلی چیزایی که قراره یه مدت طولانی براش وقت بذارینو یه شبه یاد بگیرین.دقیقا من چنین وضعیتی برام پیش اومد ودو ترم پیش مجبور شدم بدون اینکه تا حالا دست به ارئه کامپیوتری زده باشم کار کنم.البته اموزشهای استاد دومان من رو در این زمینه کمک کرد .
همچنین با وجود اینکه ارائه دستی برای ازمون ارشد اهمیت بالایی دار ه اما از اونجایی که به علت کمبود وقت در ارائه همچنین به علت اینکه بیشتر اساتید خواهان ارائه کامپیوتری پروژه ها هستند لازم دانستم که در تالار معماری تاپیکی داشته باشیم که کار بین نرم افزارها و کلیت چرخش بین برنامه ها برای یک ارئه کامپیوتری را اموزش بدیم.

من در این زمینه مهارت چندا نی ندارم اما تا حدودی آشنایی دارم و بیشتر مطالبی که بیان میکنم از آموزشهای استاد دومان هست . بقیه مطالب را با ذکر منبع قرار میدهم.در اینجا از تمامی دوستانی که در این زمینه مهارت دارن تقاضا میکنم که برای ارتقا کیفیت این تاپیک به من کمک کنن و یکی از اساسی ترین نیازهای بچه ها رفع بشه(خصوصا خودم)
البته از اونجایی که توی این تالار اموزش نرم افزارها هر کدام رو به طور جداگانه داریم از اموزش انها صرف نظر میکنیم و فقط به هدف اصلی میپردازیم.

روند اموزشی شامل:

اموزش روشهای انتقال فایلهای اتوکد به فوتوشاپ
مشکلات در انتقال فایل های کد به فوتوشاپ.
تغییر پسوند فایلها به هم دیگر.
نحوه ارائه شیت بندی در محیط اتوکد
بیان معایب و مزایای شیت بندی در اتوکد
بیان معایب و مزایای شیت بندی در فوتوشاپ

.
 
آخرین ویرایش:

سعیده معمار

عضو جدید
البته در حین اموزش تمریناتی انجام دهیم و در تاپیکی تحت عنوان تمرینات بگذاریم.و بعد از یاد گرفتن شیوه کلی شیت بندی نمونه های شیت بندی کامپیوتری خودمون را برای کرکسیون میذاریم و روشون نقدمیکنیم که شیت بندی هم یاد بگیریم چون همانطور که میدونید ارائه وپرزانته حتی اگر دستی هم باشد اگر قبلش پیش نمایش از اون رو در کامپیوتر بچینیم و کلیت کارمون رو ببینیم اعتماد به نفس بیشتری برای ارئه دستی هم خواهیم داشت.امیدوارم روند خوبی رو در پیش بگیریم
 

سعیده معمار

عضو جدید
فعلا بدون اینکه معایب م مزایای شیت بندی در اتوکد یا فوتوشاپ روبیان کنیم به آموزش آنها می پردازیم بعدا با کمک همدیگه به معایب و مزایای آنها بیشتر پی میبریم و هر کس بر حسب نیاز خود میتونه در محیط دلخواه خود شیت بندی کنه.
برای اینکه بتونیم فایلهای اتوکد که همان نقشه های ترسیم شده هستند رو به محیط فوتوشاپ برای شیت بندی منتقل کنیم روشهای متفاوتی وجود داره
تک تک روشها رو بیان میکنیم اللبته برتری روشها رو بر هو بیان میکنم .دوستان عزیز هر کس روش دیگری به جز اینها میشناسد برای استفاده بچه ها قرار بده.
البته از اونجایی که فایلهایی عکس در فوتوشاپ باز میگردند یکی از راه ها تبدیل فایلهای اتوکد به عکس استفاده از نرم افزار
Acme CAD Converter 7.80 است که یه نرم افزار برداری است.البته من ازش استفاده نکردم و نمیتونم توضیحی بدم. اگر کسی اطلاعاتی داره تصویری آموزش بذاره و نکات لازم در حد رفع مشکلات شیت بندی بیان کنه ممنون میشم.
کورل نرم افزار دیگه ای هست که برداری هست وامکان باز کردن فایلهای استاندارد اتوکد را به شما میدهد.

ضمنا جهت اطلاع باید بگم این نقشه های اطلس و حتی نقشه های توریستی که در جهان تولید میشود اکثرا با کمک نرم افزارهایی مشابه کورل تولید میشوند.
 

سعیده معمار

عضو جدید
روش بعد:
برنامه اتوکد را باز کنین(لازم به ذکر است که آموزش ها از برنامه اتوکد با ورژن 2007 هست)

File/plot/​

[url=http://ample.se/share-2D8B_4B77C401.html][img]http://ample.se/image-2D8B_4B77C401.jpg[/url][/IMG]
از پنجره plot-model که باز می شود از کادر مشخص شده در مقابل name اسم پلاتر را dwg to pdf را انتخاب میکنیم

[url=http://ample.se/share-3313_4B77DEF7.html][img]http://ample.se/image-3313_4B77DEF7.jpg[/url][/IMG]

و از کادر what to plot گزینه window رو انتخاب میکنیم

[url=http://ample.se/share-E8E3_4B77DEF7.html][img]http://ample.se/image-E8E3_4B77DEF7.jpg[/url][/IMG]
 
آخرین ویرایش:

سعیده معمار

عضو جدید
سپس پنجره بسته میشه و شما در صفحه اتوکد محدوده مورد نظر خود را drag میکنید و انتخاب میکنید.با انتخاب محدوده باز به کادر plot-model بر میگردیم و وقتی ok را در پنجره plot – model میزنیم کادری باز میشه که در ان آدرسی را که میخواهیم فایامان به صورت pdf ذخیره شود میدهیم.در کادر file name اسم آن را وارد میکنیم و save را می زنیم.

[url=http://ample.se/share-1EFB_4B77E014.html][img]http://ample.se/image-1EFB_4B77E014.jpg[/url][/IMG]

حاال فوتو شاپ رو باز کنید
File /open/​

پنجره ای باز میشود که از همان فایلی که در اتوکد ذخیره کردیه بودین را به آدرس ذخیره شده بروین و آن را باز کنین.


[url=http://ample.se/share-3CD1_4B77E014.html][img]http://ample.se/image-3CD1_4B77E014.jpg[/url][/IMG]
 

سعیده معمار

عضو جدید
فایل مورد نطر به این شکل باز میشود


[url=http://ample.se/share-277E_4B77E014.html][img]http://ample.se/image-277E_4B77E014.jpg[/url][/IMG]

این فایل در یک صحه خالی باز شده که میتوانید انرا درشیت مورد نظر کپی کنید به این صورت که ctrl+A از صفحه کلید را بزنید تا کل صفحه انتخاب شود سپس ctrl+c را بزنید یعنی عمل کپی.سپس کادر مورد نظر برای شیت بندی را باز کنین و ctrl+v (past) را بزنید تا فایل مورد نظر با کیفیت بالا در اختیار شما قرار بگیرد.

[url=http://ample.se/share-E5E3_4B77E1AA.html][img]http://ample.se/image-E5E3_4B77E1AA.jpg[/url][/IMG]


که این روش به نظر من یکی از روشهای بسیار عالی بوده و همیشه با این روش کار میکنم.البته مشکلاتی داره که بعدا اونو بیان میکنم.
 

سعیده معمار

عضو جدید
اما اینکه چه طور میشه فایل اتوکد رو با مقیاس به فوتوشاپ برد.

اول یه کادر دور کارمون مشخص میکنیم که امدازه هاش دقیق و رند باشه.

[url=http://ample.se/share-261B_4B77E1AA.html][img]http://ample.se/image-261B_4B77E1AA.jpg[/url][/IMG]

بعد File/plot/publish to web jpg و بقیه مراحل دقیقا عین مرحله قبل اجرا میشه فقط یادتون باشه وقتی دکمه window را میزنیم حتمادکمه(F3=osnap) فعال باشه تا دقیق انتخاب شود.

[url=http://ample.se/share-223F_4B77E1AA.html][img]http://ample.se/image-223F_4B77E1AA.jpg[/url][/IMG]

و سپس ok میکنیم و فابل مورد نظر رو ذخیره میکنیم.
الان عین قبل فایلی که ذخیره کرده بدیم رو پیدا کرده و باز میکنیم

File/open​
بعد روی نوار عنوان فایلی که باز کردیم کلیک راست می کنیم و image size رو بزنيد ...
document size رو اول به سانتيمتر يا هر مقياسي كه داريد ... تبديل كنيد ...
بعد اون طول و عرض كادري كه دور پلانتون توي اتوكد كشيده بوديد رو وارد كنيد ...
ok كنيد ...

الان نقشه رو به صورت كامل و با مقياس دقيق و با تمام ضخامتها در اختيار داريد ...
یا اینکه میتونین واسه مقیاس دادن تو فوتوشاپ میشه فایلی رو که ایمپورت کردیم ( به هر روشی ، تعریف پرینتر ، یا pdf یا اکسپورت exf) رو با استفاده از خطکش فوتوشاپ مقیاس داد...جایی از نقشه رو که اندازشو می دونین به خط کش اندازه بگیرین و بر حسب اون کوچیک یا بزرگ کنین یا با استفاده از همون کادری که دادین چون اندازه هاشو میدونین از خط کش استفاده کنین و طول و عرضشو به همون اندازه برسونین.

(منبع:سایت علمی دانشجویان ایران)
 

سعیده معمار

عضو جدید

اگر فایل کد رو می خوای با کیفیت ببری توی فتوشاپ باید در قسمت export از فایلت خروجی exf. بگیری بعد اون رو ببری توی کرل که بهت فایل خطی بدی بعد از کرل در قسمت export خروجی psd می گیری و با فتوشاپ اون رو باز می کنی که یک عکس با کیفیت دلخواه بهت می ده و می تونی اون رو هرچه قدر که می خوای بزرگ کنی .
...
(منبع:سایت علمی دانشجویان ایران)
البته اینو به محض اینکه برنامه اش به دستم برسه و ببینم آموزشش رو میذارم.البته اگر کسی اینو بلد باشه و یاد بده ممنون میشم.
 

سعیده معمار

عضو جدید
البته من این سوالو توی سایت مرجع متخصین مطرح کرده بودم و جوابهایی که دریافت کردم چندان جالب نبود ولی اونها رو هم بیان میکنم:

البته لازم به ذکر است که برای تغییر رنگ زمینه اتوکد که در پاسخهای زیر آمده به این روش است
برای تغییر این رنگ از منوی Tools>Options را انتخاب می کنیم و در سر برگ Display روی دکمه Color کلیک کنید ، در پنجره ظاهر شده در منوی کشویی color رنگ مورد نظر را انتخاب می کنیم.
 

سعیده معمار

عضو جدید
یکی دیگر از جوابهایی که گرفتم

یکی دیگر از جوابهایی که گرفتم

دو راه وجود داره
1- اينکه از اون عکس گرفته سپس از تو فوتوشاپ زمينه سفيدشو تغيير ده
2- اينکه از توي ستينگ اتوکد زمينه فايلتو سفيد کن بعد قسمت 1 را اجرا کن با اين تفاوت که ديگه نمی خواد تو فوتوشاپ تغيير رنگ بدي
 

سعیده معمار

عضو جدید
بچه ها لطفا در مورد روند آموزشیمون نظر بدین و کمک کنین تا کاملتر بشه تا بریم سر عنوان بعدی.باید واسه ارائه های پایان ترم راه بیافتیم دیگه.زود باشین بچه ها.کاملش کنین بچه ها.راستی یه کار دیگه هم میتونم بکنم اگر به نظرتون خوب باشه میخوام فایل این اموزش ها رو به صورت word بذارم.یعنی این قسمت رو که تحت عنوان انتقال فایلهای اتوکد به فوتو شاپ بود رو وقتی کامل کردیم یه فایل word میکنم و ضمیمه میکنم تا دیگه مجبور نباشیم کل صفحات رو بگردیم که اون چیزی که میخوایم و پیدا کنیم.
 

سعیده معمار

عضو جدید
ممنونم از تک تک شماهایی که سر میزنین و با حرفهاتون منو دلگرم میکنین که تمام راهو ادامه بدم.راستش در جواب Pleiades.Arch عزیز باید بگم من توی پست اولم هم گفتم قصد دارم این رو هم بیان کنم و بگم میشه که توی محیط اتوکد شیت بندی کرد.ولی گفتم مرحله به مرحله جلو برم و مطالبو مرتب بگم.از اینکه این نکته رو گفتین ممنون اما هر نرم افزاری برای کاری ساخته شده و طراحی شده.من این کارو قبلا کردم و توی محیط اتوکد شیت بندی کردم و ارائه بدم اما میخواستم بعدا معایب این کارو بگم ولی الان لازم دونستم در جواب شما دوست عزیز اینو بیان کنم که اگر توی محیط اتوکد شیت بندی کنین و حجم فایللتون بالا بره اونوقت احتمال اینکه آدرس عکسها گم بشه و فایلتون قادر نباشه دیگه عکسها رو بخونه هست..قبلا اینکارو کردم و برام اتفاق افتاده که روز قبل تحویل برای پلات برده بودم.حجم فایللم حدودا 100 مگابایت شده بود و نصفه عکسها باز نشد.بعدا مفصلا به شرح مشکلاتش میپردازم.فعلا فکر میکنم تا حدودی تونسته باشم جواب داده باشم.البته اگر حجم فایل زیاد نباشه اشکالی نداره چون خود نرم افزار اتوکد قادر به ورود عکس به محیطش هم هست ولی فوتوشاپ مخصوص این کاره و مسلما ویژگی های بیشتری داره.
 

سعیده معمار

عضو جدید
ممنون از سعیده معمار عزیز
کارتون کاملا درسته
ادامه بدید
ایشون دارند آموزش پوستر سازی رو توی فتوشاپ میگن
البته تا این جاشو معمار باشی عزیز قبلا توی یه تاپیک دیگه گفتن
اما انگار ایشون میخوان جلو تر برن
بسیار متشکریم از زحمات مفیدتون
منتظر ادامه آموزشتون هستیم و استفاده میکنیم
موفق باشید

ممنون از اینکه به این تاپیک سر زدین.من تاپیک معمار باشی عزیزو ندیدم و فقط به خاطر نیاز شدید و اینکه نکات رو به صورت پراکنده دیدم توی سایتهای مختلف تصمیم گرفتم همه مطالب و آموخته های خودمو تا پایان رسیدن به مرحله شیت بندی و تسلط کامل به اون آموزش بدم البته من خودم گفتم مهارت چندا نی ندارم ولی تمام تلاشمو میکنم. و امیدوارم بچه ها بیان کمک و توی روند آموزشی به من کمک کنن.
 

مسعود ب

عضو جدید
سلام.
ممنون از شما خانم سعیده معمار
اگه اشکال نداره دوستان عزیز نمونه کاری هم اگه دارن بذارن که تو شیت بندی دیدن نمونه کار و دونستن تکنیک خیلی کمک میکنه.
من خیلی وقته با نرم افزار کار میکنم و واسه خودم و بعضی از دوستام شیت هم میبندم.
من پیش قدم میشم.
واسه شروع کار یه شیت سبک با افکتهای کم میذارم.لطفا هر نظری دارین راجع به کارها بگین.اصلا تعارف نکنین چون جلوی پیشرفت و میگیره.
فقط شرمنده چون اینو واسه دوستم بستم اسم خودشو ودانشگاه و استادشو مخدوش
کردم:smile:.کارای 3d ش هم کار خودم بود ولی ماکتشو خودش ساخت و توی photo shop بهشون افکت دادم.البته یه سوتیه بزرگ تو کار بود که نمیگم ببینم کی پیداش میکنه.Masoud.jpg

Masoud 2.jpg
 
آخرین ویرایش:

Pleiades.Arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنون سعیده جان، واسه خودمم این مشکل به وجود اومده و هر عکسیو که گذاشتم مجبور بودم تو همون فولدری که فایل کد رو سیو کردم کپی کنم که مشکلی به وجود نیاد
 

سعیده معمار

عضو جدید
ممنون سعیده جان، واسه خودمم این مشکل به وجود اومده و هر عکسیو که گذاشتم مجبور بودم تو همون فولدری که فایل کد رو سیو کردم کپی کنم که مشکلی به وجود نیاد

درسته اما این کاررو هم بکنیم باز آدرس عکسها رو نشناخت.نصفه عکسها رو فقط تونست باز کنه.با اینکه من اینو میدونستم و تمام عکسها در یک فولدر بود ولی باز هم نتونست تمامشونو بازشون کنه.دنبال دلیلش هستم اما هنوز متوجه نشدم.اگر دلیلشو پیدا کردم برای اطلاع دوستان حتما میگم.
 

سعیده معمار

عضو جدید
سلام.
ممنون از شما خانم سعیده معمار
اگه اشکال نداره دوستان عزیز نمونه کاری هم اگه دارن بذارن که تو شیت بندی دیدن نمونه کار و دونستن تکنیک خیلی کمک میکنه.
من خیلی وقته با نرم افزار کار میکنم و واسه خودم و بعضی از دوستام شیت هم میبندم.
من پیش قدم میشم.
واسه شروع کار یه شیت سبک با افکتهای کم میذارم.لطفا هر نظری دارین راجع به کارها بگین.اصلا تعارف نکنین چون جلوی پیشرفت و میگیره.
فقط شرمنده چون اینو واسه دوستم بستم اسم خودشو ودانشگاه و استادشو مخدوش
کردم:smile:.کارای 3d ش هم کار خودم بود ولی ماکتشو خودش ساخت و توی photo shop بهشون افکت دادم.البته یه سوتیه بزرگ تو کار بود که نمیگم ببینم کی پیداش میکنه.مشاهده پیوست 18073

مشاهده پیوست 18074
ممنون که توی اینکار همکاری میکنین.اما خواهشی داشتم .فکر میکنم تاپیکی تحت این عنوان که کارهای کامپیوتری رو گذاشته باشن توی تالار داریم.اگر لطف کنین عکسهاتونو اونجا بذارین و لینکشو اینجا قرار بدین ممنون میشم.خواهش دیگه ای هم که دارم اینکه روند کارتونم برای آموزش توضیح بدین روی کارتون.البته اگر تمایل داشتین.ممنون میشم.
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
آموزش و سوال

آموزش و سوال

من یه مشکلی دارم
با اتوکد 2008 کار می کنم
همین طور که می دونین برای تبدیل کد به عکس باید:
layout 2 رو انتخاب کنیم
بعد روی قسمت مورد نظر zoom کنیم
بعد از منوی file گزینه ی export رو انتخاب کنیم
و بعد تو پنجره ی باز شده پسوند رو به bitmap تغییر بدیم تا عکس مورد نظر save بشه


اما مشکلی که دارم بعد از این که export رو میزنم به جای پنجره ی save as برای من پنجره ای شبیه به عکس زیر میاد (اون قسمتی که صورتی کردم)
چیکار کنم؟؟



یه خواهش دیگه که دارم اینکه عزیزانی که می خوان آموزش بدن تو قسمت عنوان پست کلمه ی آموزش رو تایپ کنن و لطف کنن عنوان آموزش رو با یه رنگ دیگه و در صورت امکان درشت تر بنویسن تا راحت تر پست های مربوط به آموزش از پست های پرسش و پاسخ جدا بشه
 
آخرین ویرایش:

سعیده معمار

عضو جدید
من یه مشکلی دارم
با اتوکد 2008 کار می کنم
همین طور که می دونین برای تبدیل کد به عکس باید:
layout 2 رو انتخاب کنیم
بعد روی قسمت مورد نظر zoom کنیم
بعد از منوی file گزینه ی export رو انتخاب کنیم
و بعد تو پنجره ی باز شده پسوند رو به bitmap تغییر بدیم تا عکس مورد نظر save بشه


اما مشکلی که دارم بعد از این که export رو میزنم به جای پنجره ی save as برای من پنجره ای شبیه به عکس زیر میاد (اون قسمتی که صورتی کردم)
چیکار کنم؟؟



یه خواهش دیگه که دارم اینکه عزیزانی که می خوان آموزش بدن تو قسمت عنوان پست کلمه ی آموزش رو تایپ کنن و لطف کنن عنوان آموزش رو با یه رنگ دیگه و در صورت امکان درشت تر بنویسن تا راحت تر پست های مربوط به آموزش از پست های پرسش و پاسخ جدا بشه


ممنون وروجک جان از تذکرات خوبت.حتما منم پستهامو ویرایش میکنم و عنوان رو براشون میذارم.بقیه دوستان هم حتما اینکارو میکنن.ممنون
در جواب به سوالت من واقعا چنین مشکلی نداشتم و امتحان کردم چند باری اما اصلا اینطور نشد.اما اینطور که پیداست اسم فایل رو با نوعش ازتون درخواست کرده توی اون کادر که خودتون مشخص کردین.نمیشه اسم توش نوشت؟
راستی یه سوال داشتم اینکه شما گفتین باید برایم به layout 2 علت خاصی داره این که میگین؟آخه ما از همون جایی که هست اینکارو میکنیم.اگر هم بخوایم بکگراندمون سفید باشه که میتونیم زمینه کارمونو سفید کنیم.اگر اینو هم توضیح بدین ممنون میشم.
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
پاسخ

پاسخ

ممنون وروجک جان از تذکرات خوبت.حتما منم پستهامو ویرایش میکنم و عنوان رو براشون میذارم.بقیه دوستان هم حتما اینکارو میکنن.ممنون
در جواب به سوالت من واقعا چنین مشکلی نداشتم و امتحان کردم چند باری اما اصلا اینطور نشد.اما اینطور که پیداست اسم فایل رو با نوعش ازتون درخواست کرده توی اون کادر که خودتون مشخص کردین.نمیشه اسم توش نوشت؟
راستی یه سوال داشتم اینکه شما گفتین باید برایم به layout 2 علت خاصی داره این که میگین؟آخه ما از همون جایی که هست اینکارو میکنیم.اگر هم بخوایم بکگراندمون سفید باشه که میتونیم زمینه کارمونو سفید کنیم.اگر اینو هم توضیح بدین ممنون میشم.

نه نمیشه یعنی اگر هم بنویسم بعد از ok مجددا همون کادر باز میشه
دقیقا برای save کردن هم چنین مشکلی دارم برای اینکه بخوام چیزی رو save کنم به دلیل همین کادر مجبورم فقط جایی رو برای Save انتخاب کنم که کامپیوتر خودش اجازه میده و بعدا باید فایلمو move کنم

توی layout2 بک گروند سفسد میشه و لازم نیست هر دفعه برای تبدیل کردن قسمت دلخواه بک گروندمونو سفید کنیم و دیگه این که در این layout امکان انتخاب و .... نداریم و فایل دست نخورده باقی می مونه البته این چیزایی هست که من متوجه شدم شاید دلایل دیگه ای هم داشته باشه
ممنون
اگه کسی میتونه مشکل من رو حل کنه ممنون میشم
از تو هم ممنونم شعیده جووووونم هر دو روش رو انتخاب کردم جواب داد
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
پاسخ

پاسخ

من کارامو تو خود اتوکد شیت بندی می کنم، که خیلی راحته!
مثلاً اگه بخوام رو 100.70 پلات بگیرم یه کادر 100.70 تو کد می کشم و پلان ها نما ها و مقاطع رو هر طور که بخوام توش میچینم بعد می برم پلات می گیرم به همین سادگی!

گاهی وقتا ما توی word یا power point لازم داریم که فایل های کد مون رو به عکس تبدیل کنیم یا حتی توی پوستر سازی
پوستر زیر رو من برای درس روستای این ترم زدم همون طور که میبینی نمونه ای از تبدیل کد به عکس و انتقال به فتوشاپ توی اون هست
بیشتر مواقع فک میکنم هدف از تبدیل کد به عکس با کیفیت بالا دلیلش همینه


 

yekbinam

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام،دوستان.مرسی از توضيحاتتون
من وقتی ميخوام cad را به عکس تبديل کنمctrl+p را ميزنم يه پرينتر تعريف ميکنم
pubilsh to web jpg.بعد window.بعد ok
 

سعیده معمار

عضو جدید
پاسخ

پاسخ

سلام،دوستان.مرسی از توضيحاتتون
من وقتی ميخوام cad را به عکس تبديل کنمctrl+p را ميزنم يه پرينتر تعريف ميکنم
pubilsh to web jpg.بعد window.بعد ok

بله کار شما هم درسته وقتی شما ctrl+pرو میزنین که به قول خودتون یه پرینتر براتون تعریف میشه یعنی همون کاری که ما میکنیم یعنی از منوی file/plot
روش شما هم درسته ولی همونطور که گفتم کیفیت کار یه کم پایین تر هست.اگر به جای jpg کردن pdf بزنین اونوقت فایلتون با کیفیت عالی در اختیارتون قرار میگیره.و بقیه مراحل همونه که خودتون گفتین
 

سعیده معمار

عضو جدید
لطفا اگر کسی روش دیگه ای برای انتقال فایلهای اتوکد به فوتوشاپ بلده توضیح بده که من فایل word اون رو ضمیمه کنم و اون مبحث تموم شه.لطفا.
 

سعیده معمار

عضو جدید
آموزش:مشکلات در انتقال فایلهای اتوکد به فوتوشاپ

آموزش:مشکلات در انتقال فایلهای اتوکد به فوتوشاپ

مشکلات در انتقال فایلهای اتوکد به فوتوشاپ

یکی از مشکلات اساسی که من تا حالا بهش بر خوردم و توی تحویل پروژه رو ستا بدجوری گیرمون انداخت این بود که :از اونجایی که ما اصولا نقشه هامونو توی اتوکد با راهنما گذاشتیم و بعدا برای شیت بندی به فوتوشاپ منتقل میکنیم مشکل اینجاست که خیلی وقتا راهنمای نقشه هامونو نمی خوند.گاهی هم فقط نوشته های کنار راهنما هامونو نمیخوند.البته بگم ما از روش pdf برای انتقال فایلهای کد به فوتوشاپ استفاده کردیم که با سوال به این نتیجه رسیدم که باید در مواقعی که pdf جواب نمیده و نقشه به طور کامل منتقل نمیشه باید به جای pdf از
pubilsh to web jpgاستفاده کنیم.البته از اونجایی که قبلا هم گفتم کفیت عالی نداره فقط در حد کوچیک مثل راهنما بهتره استفاده کنین.
البته چون میشه نوشته هاشو در فوتوشاپ نوشت فکر میکنم بهتره نوشته های کنار راهنماها رو از اول در فوتوشاپ بنویسیم.
 
آخرین ویرایش:

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
مشکلات در انتقال فایلهای اتوکد به فوتوشاپ

یکی از مشکلات اساسی که من تا حالا بهش بر خوردم و توی تحویل پروژه رو ستا بدجوری گیرمون انداخت این بود که :از اونجایی که ما اصولا نقشه هامونو توی اتوکد با راهنما گذاشتیم و بعدا برای شیت بندی به فوتوشاپ منتقل میکنیم مشکل اینجاست که خیلی وقتا راهنمای نقشه هامونو نمی خوند.گاهی هم فقط نوشته های کنار راهنما هامونو نمیخوند.البته بگم ما از روش pdf برای انتقال فایلهای کد به فوتوشاپ استفاده کردیم که با سوال به این نتیجه رسیدم که باید در مواقعی که pdf جواب نمیده و نقشه به طور کامل منتقل نمیشه باید به جای pdf از
pubilsh to web jpgاستفاده کنیم.البته از اونجایی که قبلا هم گفتم کفیت عالی نداره فقط در حد کوچیک مثل راهنما بهتره استفاده کنین.
البته چون میشه نوشته هاشو در فوتوشاپ نوشت فکر میکنم بهتره نوشته های کنار راهنماها رو از اول در فوتوشاپ بنویسیم.
به نظر من هم بهتره راهنمای نقشه رو با text فتوشاپ بنویسیم
کار تمیز تر در میاد
 

معمارباشی

عضو جدید
مشکلات در انتقال فایلهای اتوکد به فوتوشاپ

یکی از مشکلات اساسی که من تا حالا بهش بر خوردم و توی تحویل پروژه رو ستا بدجوری گیرمون انداخت این بود که :از اونجایی که ما اصولا نقشه هامونو توی اتوکد با راهنما گذاشتیم و بعدا برای شیت بندی به فوتوشاپ منتقل میکنیم مشکل اینجاست که خیلی وقتا راهنمای نقشه هامونو نمی خوند.گاهی هم فقط نوشته های کنار راهنما هامونو نمیخوند.البته بگم ما از روش pdf برای انتقال فایلهای کد به فوتوشاپ استفاده کردیم که با سوال به این نتیجه رسیدم که باید در مواقعی که pdf جواب نمیده و نقشه به طور کامل منتقل نمیشه باید به جای pdf از
pubilsh to web jpgاستفاده کنیم.البته از اونجایی که قبلا هم گفتم کفیت عالی نداره فقط در حد کوچیک مثل راهنما بهتره استفاده کنین.
البته چون میشه نوشته هاشو در فوتوشاپ نوشت فکر میکنم بهتره نوشته های کنار راهنماها رو از اول در فوتوشاپ بنویسیم.
علت این اتفاق بخاطر اینه که شما از فونت های فارسی windows استفاده می کنین ...
باید از فونت های کدی استفاده کنین ...
روش این کار در تاپیک : آموزش فارسي نويسي در اتوكد با يك عكس!!!!! می تونید ببینید
 

سعیده معمار

عضو جدید
علت این اتفاق بخاطر اینه که شما از فونت های فارسی windows استفاده می کنین ...
باید از فونت های کدی استفاده کنین ...
روش این کار در تاپیک : آموزش فارسي نويسي در اتوكد با يك عكس!!!!! می تونید ببینید

نه من کاتب نصب کرده بودم و با کاتب کار کرده بودم.یعنی کانب هم قبول نیست؟
 
بالا