****اخبار و اطلاعات دانشگاه پیام نور ****

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
در این تاپیک اخبار و اطلاعات مربوط به دانشگاه‌ها پیام نور قرار میگیرد.
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
رييس دانشگاه پيام نورتهران:
به ازاي هر رشته محل 40 نفر دركارشناسي و20 نفر در ارشد فراگير پذيرش مي‌شود
ثبت‌نام كلاس‌هاي آمادگي فراگير تا 10 بهمن ادامه دارد
سرويس: آموزشي
1388/11/07
01-27-2010

8811-01719: كد خبر

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: آموزشي

رييس دانشگاه پيام نور استان تهران در خصوص ظرفيت پذيرش دانشجوي فراگير در هرمقطع، گفت: براين اساس در مقطع كارشناسي به ازاي هر رشته محل 40 نفر و در مقطع كارشناسي ارشد نيز به ازاي هر رشته محل 10 تا 20 نفر دانشجو پذيرش خواهيم كرد.
به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر فرشاد ابراهيمي با بيان اينكه امسال 102 هزار و 986 داوطلب در آزمون كارشناسي ارشد دوره‌هاي فراگير ثبت نام كرده‌اند، گفت: همچنين 11 هزار و 428 نفر نيز در مقطع كارشناسي ناپيوسته و 121 هزار نفر نيز در مقطع كارشناسي پيوسته ثبت نام كردند.
وي با بيان اينكه امسال پذيرش دانشجو فراگير علاوه بركسب حدنصاب لازم، براساس ظرفيت است، اظهاركرد: براين اساس تعداد پذيرفته‌شدگان نسبت به سال گذشته، كمتر خواهدبود.
رييس دانشگاه پيام‌نور استان تهران در ادامه با بيان اينكه تمامي مراكز دانشگاه‌هاي پيام‌نور استان تهران اقدام به برگزاري كلاس‌هاي دانش‌پذيري دوره‌هاي فراگير مي‌كنند، گفت: داوطلبان تا دهم بهمن ماه فرصت دارند تا با مراجعه به سايت اينترنتي دانشگاه به نشاني www.tpnu.ac.ir نسبت به ثبت‌نام در اين كلاس‌ها اقدام كنند.
وي با بيان اينكه فعاليت كليه موسسات دوره‌هاي فراگيرغيرقانوني است، گفت: به داوطلبان توصيه مي‌شود كه جهت آمادگي آزمون دوره‌هاي فراگير تنها در كلاس‌هاي دانشگاه پيام‌نور ثبت‌نام كنند و كلاس‌ها بلافاصله پس از ثبت‌نام برگزار خواهد شد و همچنين سعي شده است كه در اين كلاس‌ها از اساتيد مجرب استفاده شود.
ابراهيم‌پور با تاكيد بر اينكه هر نوع كلاس دانش‌پذيري دوره‌هاي فراگير كه در خارج از دانشگاه پيام‌نور برگزار مي‌شود، غيرقانوني است گفت: دانشگاه پيام‌نور به هيچ موسسه‌اي مجوز برگزاري كلاس‌ها را نداده است و داوطلبان علاقمند به شركت در كلاس‌هاي دوره‌هاي دانشپذيري به جاي ثبت‌نام در موسسات آزاد در كلاسهاي دانشگاه پيام‌نور ثبت‌نام كنند.
وي با اعلام اينكه افرادي كه در دوره‌هاي دانشپذير دانشگاه پيام نور ثبت‌نام مي‌كنند از امتيازات ويژه‌اي برخوردار خواهند شد، اظهار كرد: بر اين اساس پذيرفته‌شدگان در آزمون دوره‌هاي فراگير شهريه‌اي كه براي واحدهاي خود به دانشگاه ارائه مي‌كنند، نصف شهريه دوره دانشپذيري است اما ساير پذيرفته‌شدگان بايد كل شهريه خود را پرداخت كند.
ابراهيم‌پور در پايان ميزان شهريه اين دوره‌ها را در مقطع كارشناسي ارشد با متغير خواندن 7 تا 10 واحد درسي، بين 700 تا 800 هزار تومان عنوان كرد و گفت: همچنين هزينه مقطع كارشناسي نيز با لحاط 14 تا 16 واحد بين 150 تا 200 هزار تومان است. همچنين به دليل اينكه تعداد رشته‌هاي مقطع كارشناسي ناپيوسته محدود است امسال در اين دوره‌ها كلاس‌هاي آمادگي برگزار نخواهيم كرد.
انتهاي پيام
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
مهمان‌شدن و انتقال در دوره‌هاي كارشناسي‌ارشد پيام نور ممنوع است

معاون آموزشي دانشگاه پيام نور در گفت‌وگو با فارس:
مهمان‌شدن و انتقال در دوره‌هاي كارشناسي‌ارشد پيام نور ممنوع است

خبرگزاري فارس: معاون آموزشي دانشگاه پيام نور گفت: مهمان شدن، انتقال، تغيير رشته و گرايش در دوره‌هاي كارشناسي‌ارشد دانشگاه پيام نور ممنوع است.


عبدالله معتمدي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس با بيان اين‌كه دانش‌پذير دوره كارشناسي ارشد دانشگاه پيام نور در صورت موفقيت در آزمون پايان دوره دانش‌پذيري و احراز شرايط مندرج در دفترچه به دانشجو تبديل وضعيت داده و براي ادامه تحصيل به مركز پذيرفته شده معرفي مي‌شود، افزود: دانشجويي كه در دوره دانش‌پذيري نمرات زير 12 كسب كرده و قبول اعلام شده، بايد دروس مورد نظر را در مدت مجاز تحصيل با رعايت پيش نياز دروس اخذ و با موفقيت (كسب حداقل نمره 12) بگذراند.

وي با بيان اين‌كه دانشجو مي‌تواند با توجه به امكانات دانشگاه با پرداخت شهريه‌هاي ثابت و متغير از كلاس‌هاي رفع اشكال گروهي و فردي و ساير موارد مرتبط با خدمات آموزشي استفاده كند، گفت: دانشجوي دانشگاه پيام نور موظف است در هر نيم‌سال تحصيلي در مهلت اعلام شده از سوي دانشگاه براي ثبت‌نام و انتخاب واحد درسي اقدام كند. عدم اقدام به موقع در هر نيم‌سال تحصيلي به منزله محروميت از ادامه تحصيل در آن نيم‌سال تحصيلي است. اگر دانشجو بدون كسب موافقت دانشگاه بيش از دو نيم‌سال تحصيلي ثبت‌نام نكند از ادامه تحصيل محروم خواهد شد.

معاون آموزشي دانشگاه پيام نور با بيان اين‌كه تعداد كل واحدهاي درسي در هر رشته تحصيلي براي اخذ مدرك تحصيلي كارشناسي‌ارشد حسب رشته تحصيلي از 28 تا 32 واحد درسي است، اظهار داشت: دانشجو حسب مورد به تشخيص گروه آموزشي موظف به اخذ و گذراندن واحدهاي جبراني حداكثر 24 واحد درسي و واحدهاي اضافي حداكثر 8 واحد درسي است.

وي گفت: تعداد واحدهايي كه دانشجو مي‌تواند در هر نيم‌سال تحصيلي به جز آخرين نيم‌سال تحصيلي انتخاب كند با توجه به ميانگين نمرات قبلي دانشجو حداقل 6 و حداكثر 14 واحد درسي است.

وي با بيان اين‌كه نمره قبولي در هر درس كه آزمون آن به صورت متمركز برگزار مي‌شود حداقل 12 از 20 است و براي اخذ مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد حداقل ميانگين مورد نياز 14 از 20 است، گفت: واحدهاي ارائه شده در هر نيم‌سال تحصيلي با توجه به امكانات دانشگاه و برنامه آموزشي رشته تحصيلي تعيين مي‌‌شود و برنامه‌‌هاي آزمايشگاهي بعضي دروس در آزمايشگاه استاني دانشگاه و خارج از مركز محل تحصيل دانشجو اجرا مي‌‌شود.​
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
رييس دانشگاه پيام نور اروميه:
مدرک دانشگاه پيام‌نور در خارج از کشور معتبر است
سرويس: آموزشي
1388/11/11
01-31-2010

8811-05507: كد خبر

خبرگزاري دانشجويان ايران - اروميه
سرويس: آموزشي

رييس دانشگاه پيام نور اروميه از معتبر بودن مدرک دانشگاه پيام نور در دانشگاه هاي خارج از کشور خبر داد.
رسول بهنام در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: مدرک دانشگاه پيام نور در ايران و خارج از کشور کاملا معتبر بوده و در سطوح مختلف دانشجويان فارغ التحصيل در اين دانشگاه در مراکز آموزش عالي خارج از کشور مشغول تحصيل هستند.
وي با اشاره به اين که در دانشگاه پيام نور همه اقشار اعم از نيروهاي وظيفه و کارکنان دولت مشغول به ادامه تحصيل هستند تصريح کرد: با توجه به شعار آموزش براي همه، همه جا و همه وقت، در اين مرکز آموزشي اين امکان وجود دارد که افراد با مشغله کاري زياد نيز مي توانند از نعمت يادگيري و آموزش بهره مند شوند.
رئيس دانشگاه پيام نور اروميه در عين حال با اشاره به شمار رشته هاي موجود در اين مرکز آموزش عالي اظهار کرد: در مراکز و واحدهاي سطح استان، تعداد به صور متفاوت از 10 تا 59 رشته و گرايش در سطح کارشناسي و 10 رشته و گرايش در سطح کارشناسي ارشد در دو مرکز اروميه و خوي موجود است.
انتهاي پيام
كد خبر: 8811-05507​
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
ايجاد 3 رشته جديد در مقطع دكتري در دانشگاه پيام‌نور قم


کرمي خبر داد:
3 رشته جديد در مقطع دکتري در دانشگاه پيام نور قم ايجاد مي‌شود

قم - خبرگزاري مهر: رئيس دانشگاه پيام نور قم از ايجاد سه رشته جديد در مقطع دکتري اين دانشگاه براي سال آينده تحصيلي خبر داد.

حجت الاسلام رضا علي ‌کرمي، قبل از ظهر يکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بيان اينکه توسعه تحصيلات تکميلي از جمله مهم‌ترين برنامه‌هاي دانشگاه پيام نور واحد قم است، اظهار داشت: در سال تحصيلي آينده، سه رشته فقه، علوم قرآني و نهج البلاغه در مقطع دکتري در اين واحد دانشگاهي تدريس مي‌شود.

وي افزود: همچنين در مقطع کارشناسي ارشد نيز علاوه بر چهار رشته کنوني، رشته‌هاي ديگري نيز افزوده خواهد شد.

اساتيد پژوهشگر تقدير مي‌شوند

کرمي با اشاره به برگزاري همايش اساتيد اين دانشگاه در آغازين روز از دهه مبارک فجر گفت: در دهه فجر امسال همايش تقدير از اساتيد پژووهشگر اين دانشگاه با حضور دکتر فريد اجلالي، معاون پژوهشي سازمان مرکزي دانشگاه پيام نور در قم برگزار مي‌گردد.

وي اضافه کرد: از ديگر برنامه‌هاي ما در دهه فجر، مسابقات ورزشي ويژه کارکنان، مسابقات فرهنگي و کتابخواني و افتتاح سالن غذاخوري خواهران و برادران است.

وي با بيان اينکه ساختمان اين دانشگاه در شهرک پرديسان قم، هم اکنون آماده بهره‌ برداري است، اظهار داشت: چنانچه برنامه سفر سوم استاني هيئت دولت تا پايان امسال صورت نپذيرد ما اين ساختمان را که شامل دو بلوک 32 کلاسي است را دهه مبارک فجر افتتاح خواهيم کرد.

14 هزار نفر در دانشگاه پيام نور قم تحصيل مي‌کنند

کرمي همچنين با بيان اين که تعداد کل دانشجويان اين واحد دانشگاهي حدود 14 هزار نفر است، گفت: در حال حاضر حدود 300 نفر از دانشجويان اين دانشگاه در مقطع کارشناسي ارشد و 69 نفر نيز در مقطع دکتري مشغول به تحصيل هستند.

کد:
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1027139
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
  • فعالیت‌های پ‍ژوهشی دانشگاه پیام نور ۲۰ برابر شده است
اخبار پیام نور ” PNUNA.IR ” : قائم مقام معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور گفت: فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه پیام نور نسبت به سال گذشته با توجه به آمار دقیق سیستمی ۲۰ برابر شده است.
به گزارش اخبار پیام نور : محمد احمدی در مراسم تجلیل از اساتید برتر دانشگاه پیام‌نور قم که دوشنبه شب برگزار شد با اشاره به اینکه دهه فجر دوران تحول و بهار علم و پژوهش است، اظهار داشت: برای جذب اعضای علمی جدید به ویژه اعضای محقق و علاقمند و جوان، زیر ساخت‌هایی از قبل فراهم شده و قوانین و مقررات خاص بسترهای این همه پیشرفت را به وجود آورده است.
وی در ادامه افزود: یکی از زیر ساخت‌های این پیشرفت چشمگیر اعتبار ویژه پژوهشی است که در سایت و وب سایت دانشگاه پیام نور وجود دارد و به هرشخص با توجه به امتیاز تحقیق آنها، تسهیلاتی تعلق می‌گیرد.
قائم مقام معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور با اشاره به اینکه این اعتبارات پژوهشی در سایر دانشگاه‌ها به این صورت نیست، بیان داشت: بیش از ۲۰ نشریه جدید با موضوعات فیزیک، شیمی، ریاضی، علوم انسانی و… در رشته‌های مختلف منتشر می‌شود.
وی با بیان اینکه استان قم ظرفیت درونی بالایی دارد، گفت: شهر قم شهر علم، علما و معدن دانش است و این دانشگاه می‌تواند رتبه اول را در کشور کسب کند.
احمدی گفت: جایگاه قم با توجه به جهان اسلام جایگاه ویژه‌ای است و فضا و بستر لازم برای انجام تحقیقات گسترده برای دانشجویان و اساتید فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه روزگاری ۸۰ درصد مردم مشغول فعالیت‌های کشاورزی، ۱۷ درصد آنها مشغول فعالیت‌های صنعتی و تنها سه درصد آنها فعالیت فکری و علمی انجام می‌دادند افزود: امروزه افراد این فعالیت‌ها را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهند و جریان کاملاً عوض شده و۸۰ درصد مردم درکشورهای پیشرفته به دنبال دانش هستند.
وی گفت: کار انسان مطالعه و فکر کردن است و انسان‌ها باید از همه امکانات خود برای خلق اثر برتر کمک بگیرند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بحث تولید دانش، انتشار، ارزیابی و به‌کارگیری آن و در واقعه مدیریت دانش بحث بسیار مهمی است و دانشگاه پیام نور باید به این سمت حرکت کند.
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
  • کمک هزینه تحصیلی و خوابگاه به دانشجویان فراگیر کارشناسی‌ارشد تعلق نمی‌‌گیرد
معاون آموزشی دانشگاه پیام نور گفت: مزایایی از قبیل کمک هزینه تحصیلی، بیمه و خوابگاه به دانشجویان دوره فراگیر کارشناسی ارشد تعلق نمی‌‌گیرد.
به گزارش اخبار پیام نور : عبدالله معتمدی با بیان این‌که دانشجوی دانشگاه پیام نور برای انصراف باید درخواست خود را به صورت کتبی به مرکز محل تحصیل ارائه دهد، افزود: در دانشگاه پیام نور ارائه مدرک تحصیلی و ریز نمرات به دانش‌آموختگان در هر زمان منوط به تسویه حساب مالی با دانشگاه است.
وی با تأکید بر این‌که حداکثر طول دوره کارشناسی‌ ارشد در دانشگاه پیام نور ۲ سال است و در صورت لزوم حسب مورد یک الی ۳ نیم‌سال تحصیلی به طول دوره با تصویب دانشگاه اضافه می‌شود، گفت: مهمان شدن، انتقال، تغییر رشته و گرایش در دوره‌های کارشناسی‌ارشد دانشگاه پیام نور ممنوع است.
معاون آموزشی دانشگاه پیام نور با بیان این‌که تعداد کل واحدهای درسی در هر رشته تحصیلی برای اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی‌ ارشد حسب رشته تحصیلی از ۲۸ تا ۳۲ واحد درسی است، اظهار داشت: دانشجو حسب مورد به تشخیص گروه آموزشی موظف به اخذ و گذراندن واحدهای جبرانی حداکثر ۲۴ واحد درسی و واحدهای اضافی حداکثر ۸ واحد درسی است.
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
خیرین ۶۵ میلیارد ریال به دانشگاه پیام نور کمک کردند


رئیس دانشگاه پیام نور گفت: خیرین دانشگاه ساز تاکنون نزدیک به 65 میلیارد ریال و 243 هکتار زمین در سراسر کشور به دانشگاه پیام نور کمک کرده اند.
</SPAN>
به گزارش اخبار پیام نور : حسن زیاری صبح شنبه در نشست خیرین دانشگاه ساز پیام نور گفت: فعالیت خیرین دانشگاه ساز ماندگار و پایدار است چرا که در مسیر انسان سازی قدم بر می دارد.
وی افزود: خیرین دانشگاه ساز تاکنون نزدیک به ۶۵ میلیارد ریال و ۲۴۳ هکتار زمین در سراسر کشور به دانشگاه پیام نور بخشیده اند همچنین در ساخت ۷۰ مجموعه ورزشی و آموزشی به مجموعه پیام نور یاری رسانده اند و ۸۰ مورد وسیله حمل و نقل برای این دانشگاه مهیا کرده اند.
رئیس دانشگاه پیام نور گفت: با کمک خیرین تعداد واحدهای دانشگاه پیام نور که در ابتدای دولت نهم ۲۵۰ واحد بود، امروز به ۵۰۶ واحد افزایش پیدا کرده است.
وی گفت: دانشگاه پیام نور هم اکنون دارای ۲۲ مرکز بین‌المللی در کشورهای مختلف است و در ۷۰ کشور دنیا دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه هستند که عمدتا فارسی زبانان خارج از کشور را شامل می شوند.
زیاری افزود: ۷۰ درصد دانشجویان ما بومی هستند و از خوابگاه استفاده نمی کنند و خودشان هزینه های تحصیلشان را می پردازند از این رو دانشگاه پیام نور در مجموع هزینه های کمی را برای وزارت علوم در بر داشته است.
سرپرست دانشگاه پیام نور تاکید کرد: همچنین سرویس ایاب و ذهاب، تغذیه و سایر امکاناتی که در دانشگاه های دیگر وجود دارد، در دانشگاه پیام نور مورد استفاده دانشجویان قرار نمی گیرد.
انتهاي خبر / خبرگزاري PNUNA.IR
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
برنامه امتحانات نیمسال دوم سال تحصیلی ۸۹-۸۸ دانشگاه پیام نور


برنامه امتحانات نیمسال دوم 89-88 دانشگاه پیام نور برای راحتی در انتخاب واحد شما برایتان تدارک دیده شده است.
</SPAN>
به گزارش اخبار پیام نور : برنامه امتحانات نیمسال دوم تحصیلی سال ۸۹-۸۸ برای شما آماده شده است.
انتهاي خبر / خبرگزاري PNUNA.IR
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
رئیس دانشگاه پیام نور اسدیه: زمین واگذاری برای ساخت دانشگاه پیام نور اسدیه کافی نیست


اخبار پیام نور : رئیس دانشگاه پیام نور واحد اسدیه زمین واگذار شده به ساخت دانشگاه پیام نور این شهرستان را ناکافی خواند و حداقل زمین مورد نیاز پیام نور را 5 هکتار اعلام کرد. / فرماندار درمیان گفت: تا پایان سال آینده؛ساختمان اداری و آموزشی دانشگاه پیام نور اسدیه افتتاح می‌شود.
</SPAN>
به گزارش اخبار پیام نور : درمیان، علیرضا جهانگیر ظهر امروز در جلسه نشست اعضای هیئت مؤسس این واحد اظهار داشت: در سال جاری بیش از ۲۷۸ میلیون تومان برای حقوق و مزایا، پروژه‌های عمرانی و هزینه‌های جاری پیام نور اسدیه هزینه شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۱ رشته در واحد پیام نور تدریس می‌شود، افزود: از سال تحصیلی آینده سه رشته مدیریت اجرایی و پروژه، مدیریت بازرگانی و آب خاک به رشته‌های این واحد اضافه می‌شود.
رئیس دانشگاه پیام نور اسدیه تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در این واحد را ۳۰۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: تا پایان سال ۱۰ نفر از دانشجویان این واحد فارغ‌التحصیل می‌شوند.
جهانگیر از افزایش سقف پذیرش دانشجو تا ۹۰۰ نفر در مهر آینده خبر داد و تصریح کرد: راه‌اندازی مجمع خیران، اتمام فاز نخست ساختمان آموزشی پیام نور اسدیه، راه‌اندازی مجمع خیران دانشگاه ساز و اجرای عملیات مزرعه نمونه ۴ هکتاری از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اقدام واحد پیام نور اسدیه است.
جهانگیر خواستار اختصاص مکانی برای استراحت استادان، اعطای یک خودرو و همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان درمیان در جذب و مشارکت خیران نیکو کار شد.

فرماندار درمیان گفت: برای احداث ساختمان اداری و آموزشی دانشگاه پیام نور اسدیه زمینی اختصاص یافته و ساخت آن ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۳۸۹ به بهره‌برداری برسد.
رجبعلی براتی ظهر امروز در بازدید از واحد پیام نور اسدیه اظهار داشت: در سال جاری مبلغ ۱۲۸ میلیون تومان برای احداث ساختمان اداری و آموزشی دانشگاه پیام نور اسدیه با مساحت یک هکتار و زیربنای یک‌هزار و ۲۲۸ متر مربع در دو طبقه اختصاص یافته است.
وی احساس وظیفه و مسئولیت‌پذیری در مقابل تأمین آینده دانشجویان را ویژگی بارز مسئولان دانشگاه پیام نور اسدیه دانست و افزود: ایجاد مراکز آموزش عالی در شهرستان‌ها و مناطق زمینه‌ساز توسعه همه جانبه شهرها و مناطق می‌شود.
فرماندار درمیان با بیان اینکه تغییر نگرش و ذائقه مردم در جوامع کوچک مشکل است، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها و مراکز عالی با کارکرد فرهنگی خود به راحتی سبب ارتقای شاخص‌های فرهنگی، تغییر ذائقه و گسترش افق دید مردم در زمینه مسائل و واقعیت‌های جامعه می‌شوند.
براتی منابع و فرصت‌های موجود در اسدیه برای سرمایه‌گذاری علمی و فرهنگی را بی‌نهایت دانست و تصریح کرد: مشارکت بالای مردم اسدیه در امر تعلیم و تربیت سبب ارتقای شاخص‌های علمی و فرهنگی و در نهایت تأسیس دو مرکز پیام نور و دانشگاه علمی و کاربردی در درمیان شده است.
وی کاهش مشارکت مردمی را نتیجه سلیقه‌ای عمل کردن مسئولان خواند و افزد: ارائه گزارش‌های صحیح و به موقع سبب افزایش مشارکت‌های مردمی و در نهایت پیشرفت امور می‌شود.
فرماندار درمیان خواستار احداث خوابگاه و سلف سرویس دانشگاه پیام نور اسدیه و افزایش نشست‌های هیئت مؤسس شد.
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
تعامل انجمن حقوق دانشگاه پیام نور با دادگستری تیران و کرون


تعامل انجمن حقوق دانشگاه پیام نور مرکز تیران با دادگستری شهرستان تیران و کرون برای اهداف دستگاه قضایی صورت گرفت.
</SPAN>
به گزارش اخبار پیام نور : تیران و کرون، شنبه شب طی دیدار اعضای انجمن حقوق‌دانان جوان دانشگاه پیام نور تیران با رئیس دادگستری، کارکنان و اعضا ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان تیران و کرون، تعامل انجمن حقوق‌دانان جوان با دستگاه قضایی شهرستان برای اهداف دستگاه قضایی آغاز شد.
در این دیدار معاون آموزش و تحقیقات ستاد پیشگیری و کارشناس مسئول واحد ارشاد و معاضدت قضایی دادگستری شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه تعامل و همکاری مراکز علمی با صنعت و دستگاه‌های اجرایی نقش موثری در پیشرفت و تحقق اهداف آن سازمان دارد، گفت: دادگستری تیران و کرون برای پیشرفت و تحقق اهداف خود به این تعامل نیازمند است.
رسول دلکرمی انجام تحقیقات کاربردی را یکی از زمینه‌های تعامل دانست و افزود: دادگستری در حد امکان به این منظور با دانشجویان همکاری می‌کند.
وی انجام تحقیقات کاربردی را برای دانشجویان و همچنین دستگاه قضایی بسیار با اهمیت بیان کرد و گفت: انجام این تحقیقات فهم مطالب درسی را برای دانشجو آسان می‌کند.
معاون آموزش و تحقیقات ستاد پیشگیری و کارشناس مسئول واحد ارشاد و معاضدت قضایی دادگستری شهرستان تیران و کرون بیان داشت: کتابخانه تخصصی حقوق دادگستری این شهرستان آماده ارائه خدمات به دانشجویان رشته حقوق است.
وی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی ستاد پیشگیری این شهرستان بیان داشت: با همکاری انجمن‌ها و دانشجویان رشته حقوق دانشگاه‌های شهرستان فعالیت‌هایی برای پیشگیری از جرم انجام خواهد شد.
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
اشتغال به تحصیل ۱۴ هزار دانشجو در پیام نور خراسان جنوبی


بیرجند – رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی گفت: هم اکنون 14 هزار و 482 دانشجو در 10 مرکز و واحد این دانشگاه در این استان مشغول به تحصیل هستند
</SPAN>
به گزارش اخبار پیام نور : ابراهیم تقی زاده در بیرجند، تعداد اعضای هیئت علمی این دانشگاه را ۵۸ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد پنج نفر دارای مدرک دکترا، ۳۹ نفر فوق لیسانس، ۱۴ نفر دانشجوی دکترا هستند.
وی اضافه کرد: علاوه بر این، حدود ۴۱۲ نفر از اساتید سایر دانشگاه های استان با این دانشگاه همکاری دارند.
تقی ‌زاده با بیان اینکه تعداد مراکز دانشگاهی در سطح استان در سال آینده به ۱۲ مرکز افزایش می یابد، اظهار داشت: هم اکنون ۱۰ واحد و مرکز دانشگاهی این دانشگاه در شهرهای بیرجند، قاین، فردوس، نهبندان، سرایان، بشرویه، اسدیه، خوسف، زهان و خضری فعال است.
وی اعتبارات فرهنگی این دانشگاه را ۷۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و بیان داشت: سرانه فرهنگی هر دانشجوی پیام‌ نور در طول سال ۵۰ هزار ریال است که این مبلغ بسیار کم و جوابگوی کارهای فرهنگی نیست.
تقی ‌زاده با بیان اینکه اعتبارات عمرانی دانشگاه پیام‌ نور استان در سال جاری ۲۰ میلیارد ریال است، تصریح کرد: این اعتبارات با توجه به افزایش پروژه ‌ها افزایش می ‌یابد.
وی در خصوص فعالیتهای عمرانی این دانشگاه، اظهار داشت: در حال حاضر واحدهای پیام ‌نور در شهرهای اسدیه، بشرویه، زهان، خضری دشت بیاض، خوسف و سرایان در دست ساخت است که پیش‌ بینی می ‌شود تا پایان سال آینده به بهره‌ برداری برسد.
رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی در پایان یادآور شد: هر یک از این بناها در زمینی به مساحت هزار و ۲۲۸ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیون تومان ساخته می‌ شود.
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
ارائه ۹۲ مقاله توسط هیئت علمی دانشگاه پیام نور در کنفرانس‌های بین‌المللی


رئیس دانشگاه پیام نور گفت: اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور سال گذشته 92 مقاله در کنفرانس‌ها و همایش‌های بین‌المللی خارج از کشور ارائه کرده‌اند.
</SPAN>
به گزارش اخبار پیام نور : حسن زیاری با بیان این‌‌که اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور در سال گذشته ۹۲ مقاله در کنفرانس‌ها و همایش‌های بین‌المللی خارج از کشور ارائه کرده‌اند که غالباً به صورت شفاهی بوده است، افزود: سال گذشته ۵ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور برای طی دوره فرصت مطالعاتی به خارج از کشور عزیمت کردند.
وی گفت: از ویژگی‌های مهم دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام نور دسترسی تمام علاقه‌مندان به آموزش عالی در هر جا بدون ضرورت حضور در محل دانشگاه است و داوطلبان می‌توانند در دوره‌های فراگیر نیمه حضوری یا غیرحضوری شرکت کرده و در امتحانات پایانی هر درس شرکت کنند.
رئیس دانشگاه پیام نور اظهار داشت: دانشگاه پیام نور علاوه بر تولید و توزیع کتاب‌های خودآموز، فیلم‌های آموزشی و لوح‌های فشرده پاور پوینت منابع درسی را نیز ارائه کرده است.
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
اعزام دانشجویان واحد ایوانکی به ارودی زیارتی- سیاحتی مشهد


دانشجویان پیام نور واحد ایوانکی به ارودی زیارتی – سیاحتی مشهد مقدس اعزام شدند.
</SPAN>
به گزارش اخبار پیام نور به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور واحد ایوانکی : تعداد ۳۰ نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد ایوانکی به همراه سه نفر از کارکنان این واحد از روز چهارشنبه هفتم بهمن ماه ۸۸ به مدت پنج روز در اردوی زیارتی – سیاحتی مشهد شرکت می کنند .
این اردو که به همت حوزه فرهنگی دانشگاه برگزار شده است بر اساس دستور ریاست واحد جناب آقای دکتر همایون چگنی جهت رفاه حال دانشجویان پنجاه درصد هزینه آن از بودجه فرهنگی دانشگاه تامین شده است.
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
اطلاعیه در خصوص پذیرفته شدگان آزمون فراگیر که موفق به گذراندن دروس دانشپذیری نشده اند


با توجه به اینکه تعدادی از پذیرفته شدگان آزمون فراگیر تا کنون موفق به گذراندن دروس دانشپذیری نشده اند به جهت مساعدت به ایشان تصمیمات ذیل اتخاذ گردید:
</SPAN>
به گزارش اخبار پیام نور به نقل از سایت مرکزی دانشگاه پیام نور :


۱- پیرو بخشنامه شماره ۲۲/۳۲۶۵۵ مورخ ۴ مهر ۸۸ مدیریت محترم سنجش (دستور العمل فراگیر نوبت هفدهم) کلیه پذیرفته شدگانی که در کارنامه دانش پذیری آنها این پیغام ثبت شده است (( دانشجو می بایست تا قبل از گذراندن ۷۵ واحد درسی کلیه دروس دانشپذیری را بگذراند )) اجازه داده می شود تا پایان دروه نسبت به گذراندن دروس مربوطه با رعایت سایر مقررات و پیش نیاز ها اقدام نمایند.


۲- پیرو بخشنامه شماره ۳/۲۷۴۸۰ مورخ ۶ مرداد ۸۸ ایم معاونت مقرر گردید پذیرفته شدگان مشروط میانگین نوبت نوزدهم همانند دانشجویان مشروط درس بتوانند تا پایان دروه تحصیلی درس یا دروسی را که کمترین نمره را کسب نموده اند مجددا” اخذ و نمره قبولی را کسب کنند.


۳- پیرو بخشنامه شماره ۲۲/۱۲۲۳۹ مورخ ۲۸ اردیبهشت ۸۸ مدیر کل محترم سنجش و بخشنامه پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد فراگیر نوبت هفتم به شماره ۳/۳۹۳۵۵ مورخ ۹ مهر ۸۷ این معاونت ; مقرر گردید کلیه دانش پذیران مشروط درس و مشروط میانگین فرایگر ( ورودی ۸۷ ) تا قبل از اخذ درس پایان نامه نسبت به گذراندن کلیه دروس دانشپذیری که نمره خام آن کمتر از ۱۲ می باشد اقدام و شرایط لازم را کسب نمایند.


تذکر مهم : تغییر رشته دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد فراگیر منطو به گذراندن نمره خام دروس دانشپذیری است.


– شایان ذکر است این بخشنامه فقط شامل دروه های مذکور می باشد و برای سایر دانشجویان قابل اجرا نمی باشد.
انتهاي خبر / خبرگزاري PNUNA.IR
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
مجوز ایجاد ۹ رشته تحصیلی جدید در دانشگاه پیام نور صادر شد / دانشگاه پیام نور هزار و ۱۸۲ دانشجوی خارجی دارد


شورای گسترش آموزش عالی با یک بار پذیرش دانشجو در 9 رشته تحصیلی جدید مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور موافقت کرد. / رئیس دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور در حال حاضر هزار و 182 دانشجوی خارجی دارد.
</SPAN>
به گزارش اخبار پیام نور : شورای گسترش آموزش عالی تأسیس رشته‌های کارشناسی ارشد جغرافیا گرایش برنامه‌ریزی روستایی و زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد، مدیریت دولتی در مرکز رشت، مهندسی راه و ترابری، مدیریت رسانه، ریاضی محض و علوم سیاسی مرکز تهران، فقه و مبانی حقوق اسلامی در مرکز بهشهر و علوم اقتصادی در مرکز پیام نور مشهد به تصویب رساند.
.

  • دانشگاه پیام نور هزار و ۱۸۲ دانشجوی خارجی دارد
حسن زیاری افزود: دانشگاه پیام نور در حال حاضر از ۵۵ کشور جهان، هزار و ۱۸۲ دانشجوی خارجی در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.
وی درباره پذیرش دانشجو در مرکز هماهنگی و پذیرش بین‌المللی دانشگاه پیام نور گفت: مرکز هماهنگی و پذیرش بین‌المللی دانشگاه پیام نور از ۲ طریق پذیرش با شرط معدل و آزمون دوره‌های فراگیر اقدام به جذب دانشجو می‌کند. پذیرش با شرط معدل در ۲ سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد برای تمام متقاضیان اعم از ایرانی و غیر ایرانی انجام می‌شود و جذب دانشجو برای دوره دکترای تخصصی بر اساس سوابق علمی و شرط معدل فقط برای داوطلبان خارجی که زبان دوم آن‌ها فارسی است قابل اجراست.
رئیس دانشگاه پیام نور درباره پذیرش دانشجو از طریق دوره‌های فراگیر در این دانشگاه اظهار داشت: در صورتی‌که داوطلبان تحصیل در مرکز هماهنگی و پذیرش بین‌المللی دارای شرایط نباشند می‌توانند از طریق دوره‌های فراگیر در این مرکز به تحصیل خود ادامه دهند.

انتهاي خبر / خبرگزاري PNUNA.IR
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
چند خبر مهم از دانشگاه پیام نور برای دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی پیام نور


قابل توجه دانشجویان متقاضی وام دانشجویی / تقویم نیمسال دوم ( بهار ) سال تحصیلی 89-1388 / اعلام زمان انتخاب واحد نیمسال دوم سال تحصیلی 89-1388 :
</SPAN>
به گزارش اخبار پیام نور :
  • اعلام زمان انتخاب واحد نیمسال دوم سال تحصیلی ۸۹-۱۳۸۸
اخبار پیام نور : دانشجویان گرامی می توانند از تاریخ ۱۲ بهمن ۸۸ به سایت گلستان خود مراجعه نموده و از طریق منوی زیراز زمان انتخاب واحد خود مطلع شوند.

ثبت نام –> عملیات ثبت نام –> ثبت نام اصلی
.
  • قابل توجه دانشجویان متقاضی وام دانشجویی :
اخبار پیام نور : دانشجویان محترم ، طبقبخشنامه شماره ۵۰۷۷۷/۲ مورخه ۲۵ آبان ۱۳۸۸ سازمان مرکزی دانشگاه پیام نوربراساس نظر هیئت امنای صندوق رفاه دانشجویان (وزارت علوم ) دانشجویان فقط می توانند ازدونوع وام ذیل استفاده نمایند:
۱-وام بلندمدت شهریه دانشجویی
۲-وام حج عمره دانشجویی(دانشجویانی که ازطریق دانشگاه مشرف به حج عمره می شوند)

لازم به توضیح اینکه مرکز ازپذیرش درخواست وامهای دیگر ازقبیل ازدواج ،ضروری ،پایان نامه وموارد خاص معذور می باشد، ضمنا دانشجویان محترممی توانندجهت ثبت نام و دریافت اطلاعات بیشتربه امور دانشجویی مرکزشان مراجعه نمایند.
.
  • تقویم نیمسال دوم ( بهار ) سال تحصیلی ۸۹-۱۳۸۸
اخبار پیام نور : بنابر اعلام سایت سازمان مرکزی پیام نور، تقویم دانشگاهی نیمسال دوم (بهار) سال تحصیلی ۸۹-۱۳۸۸ برای مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی (سنتی و طرح تجمیع)، کارشناسی ارشد و دکتری به شرح ذیل می باشد :
تاریخ برای مهمان شدن توسط مراکز : ۱ دی ۸۸ لغایت ۱۷ بهمن ۸۸

ثبت نام و انتخاب واحد : ۱۸ بهمن ۸۸ لغایت۳۰ بهمن ۸۸

شروع کلاسهای رفع اشکال گروهی : ۱ اسفند ۸۸

انتخاب واحد ورودیهای جدید : ۱۸ بهمن ۸۸ لغایت ۳۰ بهمن ۸۸

شروع کلاسهای رفع اشکال گروهی ورودیهای جدید : ۱ اسفند ۸۸

حذف و اضافه : ۲۰ اسفند ۸۸لغایت ۲۸ اسفند ۸۸

حذف اضطراری : حداکثر تا ۶ خرداد ۸۹

پایان کلاسها : ۱۳ خرداد ۸۹

زمان دریافت کارت آزمون توسط دانشجو : ۹ خرداد ۸۹لغایت ۸ تیر ۸۹

شروع امتحانات : ۱۶ خرداد ۸۹ لغایت ۸ تیر ۸۹

حداکثر زمان اعتراض به سوالات : برای دروس تستی ، ۲۴ ساعت بعد از امتحان شروع شده و مدت آن تا ۵ روز می باشد و حداکثر زمان اعتراض به سوالات تشریحی هر عنوان درسی، ۲ تا ۵ روز پس از برگزاری امتحان هر عنوان درسی می باشد.

حداکثر زمان اعتراض به نمرات : یک هفته پس از اعلام نمرات هر درس

زمان پرداخت شهریه ثابت و قطعی : زمان ثبت نام

تاریخ وام و دریافت تقاضانامه : از زمان شروع ثبت نام تا پایان زمان ثبت نام
انتهاي خبر / خبرگزاري PNUNA.IR
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
پیام نور از حالت خودگردانی خارج می‌شود


سرپرست دانشگاه پیام نور بردسکن، تعداد دانشجویان پیام نور بردسکن را بیش از 350 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد دانشجو نسبت به سال گذشته از یک رشد شش برابری برخوردار بوده است.
</SPAN>
به گزارش اخبار پیام نور : حسین پناهنده با بیان اینکه از سال آینده دانشگاه پیام نور بردسکن از حالت خودگردانی خارج و در ردیف اعتباری دانشگاه‌های پیام نور کشور قرار خواهد گرفت، افزود: در سفری که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بردسکن داشت، برای احداث ساختمان اداری و آموزشی دانشگاه پیام نور بردسکن از لحاظ اعتباری قول مساعد داد.
وی همچنین از کمک خوب خیران در این شهرستان نسبت به دانشگاه پیام نور قدردانی کرد و گفت: مالکان قنات امیرآباد روستای ابراهیم آباد این شهرستان برای احداث دانشکده کشاورزی پیام نور ۱۰ هکتار زمین را اهدا کرده‌اند.
سرپرست دانشگاه پیام نور بردسکن همچنین از کمک خیر دیگری به نام حاج حسین علی محمدی برای احداث نمازخانه و کتابخانه در ساختمان فعلی دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: این فرد خیر کلیه هزینه‌های احداث نمازخانه و کتابخانه را که بیش از ۱۰ میلیون تومان پیش بینی می شود، تقبل کرده است.
پناهنده از اتمام کار نقشه برداری و عملیات تسطیح زمین اداری و آموزشی دانشگاه پیام نور در حاشیه جاده بردسکن به خلیل آباد خبر داد و گفت: سند زمین مذکور که پنج هکتار است، توسط اداره اوقاف و امور خیریه به نام دانشگاه پیام نور زده شده است و عملیات اجرایی این پروژه از اوایل سال آینده آغاز خواهد شد.
وی گفت: در حال حاضر دانشگاه پیام نور بردسکن ۹ رشته کد دار از جمله مهندسی فناوری اطلاعات، کامپیوتر گرایش نرم افزار، کارشناسی علوم تربیتی، گرایش مدیریت برنامه ریزی، کارشناسی مشاوره، علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی و غیره را داراست.
سرپرست دانشگاه پیام‌ نور بردسکن همچنین گفت: مجوز چهار رشته دیگر شامل مهندسی تولیدات دامی، کارشناسی تربیت بدنی، کارشناسی ریاضی و کارشناسی علوم تجربی از وزارت علوم برای دانشگاه پیام نور شهرستان اخذ شده است که از مهر ماه سال آینده پذیرش خواهیم داشت.
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
حکم ریاست حسن زیاری در دانشگاه پیام نور تأیید شد


حسن زیاری در جلسه سه شنبه شب شورای عالی انقلاب فرهنگی با رأی عضای این شورا به ریاست دانشگاه پیام نور انتخاب شد.
</SPAN>
به گزارش اخبار پیام نور : بعد از به تاخیر افتادن چند باره جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد تایید ریاست حسن زیاری به عنوان رئیس دانشگاه پیام نور بعد از مدتها حکم ریاست حسن زیاری به عنوان رئیس دانشگاه پیام نور صادر شد.
دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی انتصاب دکتر حسن زیاری را به ریاست دانشگاه پیام نور اعلام کرد و گفت: اعضای شورا با رای خوب و قریب به اتفاق به وی رای اعتماد دادند.
انتهاي خبر / خبرگزاري PNUNA.IR
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
  • تدوین آیین‌نامه دوره دکترای دانشگاه پیام نور در دستور کار است
: رئیس دانشگاه پیام نور از تدوین آیین‌نامه دوره دکترای دانشگاه پیام نور خبر داد.
به گزارش اخبار پیام نور : حسن زیاری با بیان این‌که دوره دکترای دانشگاه پیام نور همانند دوره دکترای سایر دانشگاه‌های کشور است، گفت: آیین‌نامه دوره دکترای دانشگاه پیام نور در حال طی مراحل نهایی تدوین است و به زودی ابلاغ می‌شود.
وی با بیان این‌که دانشجویان دانشگاه پیام نور تا ۱۷ بهمن مهلت مهمان شدن به سایر مراکز را دارند، گفت: مراکز و واحدهای مبدا باید پس از بررسی و موافقت با مهمان شدن دانشجو همزمان با مکاتبه، در سیستم جامع دانشگاهی اعلام و مراکز مقصد نیز موافقت یا مخالفت خود را علاوه بر نامه کتبی در سیستم جامع دانشگاهی اعلام کنند.
رئیس دانشگاه پیام نور اظهار داشت: دانشجویان دانشگاه پیام نور می‌توانند اعتراض به نمرات پایان نیمسال تحصیلی خود را به صورت اینترنتی اعلام کنند.
وی با تأکید بر این‌که دانشجویان دانشگاه پیام نور نمرات خود را از طریق سیستم گلستان به صورت اینترنتی ملاحظه می‌کنند، افزود: در سیستم گلستان برنامه‌ای در نظر گرفته شده است که دانشجو می‌تواند پس از مشاهده نمرات خود اگر اعتراضی به نمره دارد، اعتراض خود را در همان لحظه اعلام کند.
 

Similar threads

بالا