آیا کسی هست که مهدی(عج) پسر فاطمه (س)را یاری کند؟

JU JU

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
توی اینا حرفی از امام زمان، امام 12م اومده ؟ یا اینکه نوشته زمین رو صالحان خدا پر خواهند کرد!

خیلی دلم میخواد امروزه کسی رو ببینم که خدا رو بشناسه واقعن تا حداقل بتونم اون زمان رو تجسم کنم !
خوب خداست و حرفش به یقین درسته، مطمئنم وقتی میگه خداشناس، از این مدلای ظاهری و ... ... .. .( اینجاها سانسور شد ) نیست، حداقل شخصی و اشخاصی مثه ما نیستند !

یه سوال: خدا با گوشه کنایه حرف نزده ؟
سوال دوم: این امکانش از این نظر هم هست! خدا زمین رو جهانی بعد از مرگ برای آدمیان قرار بده، ادمیان درستکار و ....
سوال سوم: گفتن بعد از ظهور امام زمان ( هنوز به اثبات نرسیده واسه من این مسئله) زمین پر از آدمای درستکار و خوب و صالح و ... میشه، ولی امام زمان بدست یه زن کشته میشه، اون استثنا بود ؟ یعنی چی این ؟ چرا تناقض وجود داره، بهتر بگم، توی همه سخنانی که موجوده، یه پارادوکس دیده میشه، همشون نه، بیشترشون :D
 

sh.mojtaba

عضو جدید
توی اینا حرفی از امام زمان، امام 12م اومده ؟ یا اینکه نوشته زمین رو صالحان خدا پر خواهند کرد!

خیلی دلم میخواد امروزه کسی رو ببینم که خدا رو بشناسه واقعن تا حداقل بتونم اون زمان رو تجسم کنم !
خوب خداست و حرفش به یقین درسته، مطمئنم وقتی میگه خداشناس، از این مدلای ظاهری و ... ... .. .( اینجاها سانسور شد ) نیست، حداقل شخصی و اشخاصی مثه ما نیستند !

یه سوال: خدا با گوشه کنایه حرف نزده ؟
سوال دوم: این امکانش از این نظر هم هست! خدا زمین رو جهانی بعد از مرگ برای آدمیان قرار بده، ادمیان درستکار و ....
سوال سوم: گفتن بعد از ظهور امام زمان ( هنوز به اثبات نرسیده واسه من این مسئله) زمین پر از آدمای درستکار و خوب و صالح و ... میشه، ولی امام زمان بدست یه زن کشته میشه، اون استثنا بود ؟ یعنی چی این ؟ چرا تناقض وجود داره، بهتر بگم، توی همه سخنانی که موجوده، یه پارادوکس دیده میشه، همشون نه، بیشترشون :D

امکان ها رو ذهن ما می سازه. جواب سوال دوم شما این هست چرا بعد از مرگ. خدا وعده اش حق هست توی قران فرموده زمین به صالحان ارث میرسه سوره ی اعراف هستش پس توی همین دنیا و قبل از مرگ به صالحان میرسه مسئله ی رجعت اتفاق می افته. رجعت هم یعنی بازگشت و یکی از عقاید اصلی شیعه هست در زمان رجعت که پس از شهادت وجود نازنین حضرت حجت هستش ابتدا امام حسین رجعت میکنه و حکومت میکنند و سپس امام علی(ع) و دیگر ائمه. برای اطلاعات بیشتر از مسئله ی رجعت میتونید به کتاب رجعت نوشته ی آقای شهمیری مراجعه کنید. اما سوال سوم مدت ها ذهن خودم درگیر این سوال بوده من به این جواب رسیدم شاید هم غلط باشه.
اگر میگن آخر الزمان بد میشه یعنی تو آخرالزمان یک نفر خوب هم وجود نداره؟؟ چرا وجود داره توی آخرالزمان حداقل اما زمان خوب هستش و تعدادی از یارانش که منتظر ظهوراند منظورم همون 313 نفر هستند. البته همه شون در زمان ظهور زنده نیستند اما تعدادی شون چرا. کتاب روزگار رهایی منتشر شده توسط انتشارات مسجد مقدس جمکران دلایل عقلی و روایی خوبی رو داره. اما ادامه ی جواب:
ببینید باید خوب باشه تا بد معنا پیدا کنه اگر میگن آخرالزمان بد میشه منظور این هستش بیش از 50 درصد جهان بد هستند و در جنگ بین حق و باطل برتری با باطل هست و وقتی گفته میشه بعد از ظهور جهان پر از عدل میشه منظور این هست که در جنگ بین حق و باطل حق پیروز میشه که ثمره ی این پیروزی عدالت هستش.
اللهم عجل لولیک الفرج...
 

sh.mojtaba

عضو جدید
موافقم




توجیح کار هرگز دلیلی قانع کننده نبوده

تنها توجیح هستش که مارو از هدف اصلی دور و دورتر میکنه

من واقعا نمیدونم چه چیزی رو توجیه کردم؟ اگر واقعا در رابطه با چیزی علم نداشته باشم میگم چیزی بلد نیستم و لزومی نمی بینم توجیه کنم.

فرقی نداره از کدوم گروه باشیم
چه موافق چه مخالف

کافیه یه حرفی به مزاقمون ( املاش با شما ) حوش بیاد، کلی موافقیم، خودمون بستش میدیم، آره، ما هم از کسی که این حرف رو زده خوشمون میاد هم حرفش باب سلیقه ماست، سلیقه ای که باهاش بزرگ شدیم

آره، ما عادت کردیم، فقط دست خط ها رو بخونیم، به مغزمون بسپاریم تا به دیگران تازیانه بزنیم، ما یاد گرفتیم توهین کنیم، و یاد گرفتیم، فقط خودمان ارزش داریم ! و فردایی وجود نداره

نمیخوام منجی باشم، نمیخوام کسی رو به اشتباه راهنمایی کنم، قبل از هرچیز میخوام خودم باشم، چیزی که از من خواسته شده، اگه بتونم خودم باشم،راه رو بخودی خود کشف میکنم و هرگز درگیر حرفهای عام و خاص، ابزارایی که کم نیستند، هرگز درگیر نمیشم
نمیخوام یاوری باشم، میخوام خودم باشم، شاید اگه خودم باشم روزی یاوری باشم، نه برای همه، شاید برای تنها کودک خردسالی که قصد بزرگ شدن داره

قبل از هز نوشته و هر حرفی
کاش اندکی فکر میکردیم، فقط اندکی، خیلی چیزا جبران ناپذیرن، البته اگر بر خلاف گفته هامون، به خدایی اعتقاد داشته باشیم

درسته.هیچ کدوم از ما منجی نیست. ما فقط باید خودسازی کنیم. منجی بودن کار پیامبرها و امامان بود و بس. من که پر از تقصیر و اشتباهم چطور میتونم منجی یکی دیگه باشم؟ از کجا معلوم اونی که من میخوام منجی اش باشم بهتر از من نباشه؟
 

sh.mojtaba

عضو جدید
و اما دلیل درد دل این بچه ها با امام زمان:
امام زمان در پاسخ سئال اسحاق ابن یعقوب از یاران حضرت این چنین نوشته اند:
خداوند تو را هدايت كند و ثابت قدم بدارد; اما اينكه درباره منكران از خاندان و عموزادگان ما سئوال كردى، بدان كه بين خدا و هيچ كس خويشاوندى نيست و كسى كه مرا انكار كند از من نيست و عاقبت او همانند سرانجام پسر نوح است...
و از امورى كه سودى برايتان ندارد پرسش نكنيد و خود را در آموختن آنچه از شما نخواسته اند به زحمت نيفكنيد و براى تعجيل فرج بسيار دعا كنيد كه همان، فرج شماست، سلام بر تو اى اسحاق بن يعقوب و سلام بر هر كسى كه پيرو هدايت است.
کتاب نگین آفرینش ص 55
 
آخرین ویرایش:

sh.mojtaba

عضو جدید
دلیل دوم:
امام زمان در جای دیگه ای میفرمایند: براى تعجيل فرج بسيار دعا كنيد كه فرج شما در همان است.
کتاب نگین آفرینش ص 74
قبل از این حدیث نویسنده ی کتاب این متن رو آورده بود:
به راستى وقتى آن امام مهربان امّت، هميشه و همه جا به حال شيعيان خود نظر دارد و لحظه اى آنها را از ياد نمى برد آيا رواست كه دلدادگان روى او به دنيا و تعلّقات آن سرگرم شوند و از آن عزيز، غافل و بى خبر بمانند؟ يا راه و رسم دوستى و محبّت آن است كه در همه حال او را بر خود و ديگران مقدم بدارند. وقتى بر سجاده دعا مى نشينند از او آغاز نمايند و براى سلامتى و فرج آن حضرت دعا كنند.
 

BigMasoud

اخراجی موقت
با سلام
حداقل چيزي كه با دليل و برهان ثابت شده اينه كه ميان انسان خاكي و عالم لاهوت و خدا از نظر كمال خيلي فاصله است. يعني اينكه انسان اسير عالم ماده و صورت (همين چيزهاي دور و برمون) هست در حاليكه خدا از اين موارد بكلي مبراست.
خوب اگه قراره به خدا برسيم كه بايد برسيم (انا لله و انا اليه راجعون)، راهش رو كسي بلده كه اين مسير رو طي كرده باشه. (درست مانند معلم كه معلوماتش رو ارائه ميده). و از اينجا معلوم ميشه به وجود راهنما نيازه.
اين راهنما بايد در تمام جهات با انسانها شباهت داشته باشه و از خودشون باشه. لازمه اش اينه كه 1- انسان باشه 2- زنده باشه (تو اين دنيا باشه). اوليش كه روشنه اما دليل دومي اينه كه اگه غير اين باشه نميشه باهاش ارتباط برقرار كرد از اين جهت كه مبراي از جسم مادي هست و در اين جهت با انسان زنده در اين دنيا شباهت نداره.
پس هر زمان راهنما بايد ميان مردم موجود باشه. پس در اين زمان هم امام زمان و ولي عصر و صاحب امر بايد وجود داشته باشه.
نمي دونم جوابم به دردتون خورد يا نه:que:
من با قسمت اول حرف مشكل دارم. در مورد انسان بودن مشكلي ندارم اما در مورد زنده بودن مشكل دارم.


1- پیامبر اکرم (ص) فرمودند :

آدمی تعجّب می کند از وفور ایمان مردم آخرالزّمان که پیامبری را ندیدند و امام


آسمانی را زیارت نکردند و تنها ایمان به سطوری می آورند که بر روی کتابهای

باقیمانده از وحی و کلمات معصومین نقش بسته است.

منبع : کتاب حکیم



که دوست خوبم sparrowا حادیث را آوردن

اگه خدا رو قبول داریم پس رسول خدا رو هم قبول داریم پس جانشین رسول خدا

حضرت علی را هم قبول داریم پس 11 امام بعد ایشون رو هم قبول داریم

تنها دلیلش هم گفته های این بزرگواران هست که برای ما حجت است


و چه زیباست انتظار محبوب ندیده

که شرط زیارت آسمون وداع زمین است

التماس دعا برای ظهور خورشید عالم تاب​
من يك حدسي در مورد زمان اين حديث دارم. كه به نظر من همين اواخر بوده. خيلي حديث جالبي هم هست. يك نفر كه به امام زمان اعتقاد داره ميخونه و ميگه چقدر جالب اين وصف منه كه با خوندن كتاب و حديث به امام زمان ايمان آوردم.

دنیا بدون ولی و رهبر اینجوری نمیمونه
فکر کن اگه خدا نباشه چطوریه
و اگه جامعه ولی و رهبر نداشته باشه چطوریه
اگر مبناي اين حرف كه دنيا بدون ولي و رهبر اينجوري نميمونه نظر شخصي شماست نظر شخصي من هم اينه كه براي دنياي بدون ولي و رهبر هيچ مشكلي پيش نمياد.

دوست خوبم،
دوست شما از دین سوال کرده و از اعتقادات شما.من و شما به احادیث و قرآن اعتقاد و باور داریم و اینها هستند که اعتقادات ما رو می سازند.
اگر از اصول دین از شما پرسیدتد یاد با دلایل عقلانی و فلسفی جواب آنها رو بدید ام وقتی یک نفر از دین از شما سوال میپرسه،شما با توسل به آیات و روایات هست که پاسخ میدهید.
این مطلب نادرستیه که یکی بپرسه چرا به امام زمان معتقد هستید اما دلایل شما رو از احادیث قبول نکنه.
اما مطلب دومی که من گفتم و از نظر شما پنهان موند،بحث وجود منجی در تمامی دین های آسمانیست. از زرتشت و یهودی گرفته تا مسیحی و مسلمان.فقط تعابیر هر یک با دیگری متفاوت است.
ما اعتقاد داریم امام زمان ظهور خواهد کرد و حضرت مسیح نیز یکی از یاران ایشان خواهد بود.
مسیحیان معتقدند که روزی مسیح خواهد آمد و....
در پست بعدی در مورد این موضوع مطلب میذارم.

برای دلایل عقلی اثبات وجود امام زمان هم به این سایت مراجعه کنید.مطلبش زیاد بود اینجا قرار ندادم.
"این مطلب نادرستیه که یکی بپرسه چرا به امام زمان معتقد هستید اما دلایل شما رو از احادیث قبول نکنه." حديثي كه ممكنه توسط هر كسي درست شده باشه.

اول از همه سلام،
برای شما یک راه باقی میمونه،اونکه اول طرف رو مسلمون کنید،بعد شیعه اش بکنید آخر سر براش دلیل بیارید تا متقاعد بشه گرچه میتونید دلایل تاریخی هم ذکر کنید ولی وقتی یک نفر ائمه ای رو که تاریخ وجودشون رو تایید میکنه قبول نداره،دلایل تاریخی رو هم رد میکنه.
وقتی یکی از من می پرسه چرا به فلان چیز اعتقاد داری،من دلایلی که پیش خودم و از مکتب خودم معتبره، براش میارم دیگه مهم نیست که اون قبول داره یا نه؟
این که شما بخواید وجود امام زمان رو برای دوستتون اثبات کنید به معنای اینه که شما می خواید اونرو مسلمون و شیعه 12 امامی کنید، که سوالی که شما پرسیدید این نبود.شما پرسیدید وقتی یکی درباره وجود امام زمان از من سوال کرد چی جواب بدم؟ من هم دلایل یه بچه مسلمون رو برای شما آوردم نه دلایل یه فقیه یا فیلسوف رو.
بحث حضور فیزیکی امام.نیاز به حضور فیزیکی امام و رهبر بعد از فوت پیامبر لازم بود چون اولاً سطح سواد و فهم مردم آنقدر بالا نبود تا بتونن خودشون مسائل رو از قرآن استخراج کنند و ثانیاً مواردی از دین وجود داشت که نیاز به توضیح و تشریح بیشتر وجود داشت.اما پس از 11 امام و منبع سرشار علوم دینی که با احادیث خودشون به شیعیان منتقل کردند،این نیاز بر طرف شد به طوریکه فقهای دینی قادر به دریافت احکام بوسیله قرآن و احادیث شدند.به عنوان مثال احادیثی که از امام صادق-علیه السلام-روایت شده به قدری زیاد هستند و علوم دینی رو بیان کردند که شیعه رو مذهب جعفری می گن.
در مورد صحت و قابلیت استناد به احادیث علمی به نام علم رجال وجود داره که به بررسی صحت احادیث می پردازه و احادیث رو به متواتر و غیره تقسیم می کنن که احادیث متواتر احادیث 100% مستندی هستند مثل حدیث غدیر و ثقلین.

در مورد در ثانی شما.اونی که امام زمان خودش رو قبول نداره که دیگه شیعه اثنی عشری نیست،شیعه یازده امامیه.همونجور که شیعه 4 امامی و 6 امامی داریم.

این حدیث از پیغمبر و معتبره:
"من مات و لم يعرف إمام زمانه مات ميتةً جاهليّة؛
كسي كه بميرد و امام زمان خويش را نشناسد، به مرگ جاهليّت مرده است"

یا علی
به نظر من عقل مردم چيزي نيست كه از ابتداي خلقت تا الان تغييري كرده باشه. هوش انسان چرا انسان الان از انسان 200 سال پيش باهوشتره و آي كيوي بيشتري داره اما عقلش كه براي درك چيزهاي مختلف هست نميتونه تغيير بكنه در طول زمان. خدا براي شناخت خودش به افراد عقل داده و ما نميتونيم ادعا كنيم كه كسي كه الان زندگي مي‌كنه عقلش خيلي بيشتر از انسان‌هاي گذشته هست.

سلام
یکی از اهداف مهم غیبت اینه که من و شما سرمون به سنگ بخوره و برگردیم به سمت انسانیت.
بزرگی می گفت:« فرض کنید اداره برق 12 تا لامپ برای روشن کردن کوچه تاریک زندگی تون داره، اولیش رو نصب می کنه مردم سنگ اون کوچه میزنن می شکوننش، دومی رو هم خراب می کنند، سومی رو هم دسته جمعی جمع می شن و توی یه صحرای بی آب ...، چهارمی، پنجمی، ششمی، هفتمی، هشتمی رو ...، نهمی، دهمی، یازدهمی...
اداره برق چکار میکنه؟ اون قدر لامپ دوازدهم رو نصب نمبی کنه، تا مردم سنگ، نرم بشن و بفمن که این برای سعادت و روشنی خودشونه، نباید شکستش!»
موفق باشید
:eek::eek::eek: استدلاله واقعا عجيبي بود. پس خدا به جاي 12 تا امام كلي كتاب آسماني نازل مي‌كرد و هر چي كه لازم بود رو در فواصل مختلف ميگفت ديگه؟ پس چرا اينكارو نكرد و از انسان‌هايي استفاده كرد كه تمام مردم بهشون اعتقاد ندارند.

سلام،
این نظر شخصیه منه.فکر می کنم یکی از اهداف غیبت آماده شدن یاران امام و سوا شدن خوب از بد باشه.تا وقتی که امام ظهور می کنن جبهه شر و خیر کاملا واضح باشه تا کسی ادعا نکنه که در انتخاب بین ایندو مشکل داره.
چون وقتی که امام ظهور کنن،جبهه شر نابود میشه و شیطان به زنجیر کشیده میشه.

یا علی
خب امامي كه بر دل و روان مردم آگاه هست نميتونه خير و شر مردم رو تشخيص بده؟

خدای ما دوباره سنگ و چوب شد
نیامدی
این جمله رو علی ضیا گفت
گفتم بگم که سرقت ادبی نشه
به نظر من خداي انسان‌ها در تمام زمان‌ها سنگ و چوب ميتونه بشه حتي الان.

سلام
شما می گید از احادیث و کتب مرجع شیعه(نوشته شده توسط فلان آیت الله ها) براتون دلیل نیاریم، ولی وجود اما زمان(عج) را براتون ثابت کنیم!!!
ببینید دوست عزیز، شیعه اثنی عشری اتقاد داره که امام دوازدهم بنا به مصلح خدا و به خواست و تقدیر او، تا زمانی مشخص که وقتش پیش خدا محفوظه از دیدگان من و شما غایبه، این اعتقاد شیعیان دوازده امامی هست. شما برای اینکه این ادعا رو قبول کنید باید قبلش اصول دین رو که در مذهب شیعه شامل توحید، نوبت، امامت و ... هست رو قبول کرده باشید. بعد از این، دیگه احادیث تائید شده توسط عالمان تشیع براتون همون حجتیت قرآن رو خواهد داشت. پس بهتره قبل از اینکه به صحت یا عدم صحت مسئله غیبت بپردازید، در مورد حق بودن یا نبودن شیعه تحقیق کنید.
اگر به این نتیجه رسیدید که در بین مذاهب مختلف، شیعه راه درست رو ارائه می کنه، اونوقت بیائید تا درباره مسئله امام زمان(عج) صحبت کنیم.

مطلب دوم اینکه، اینجا یه عده هستند که غیبت رو قبول دارند و بهش اعتقاد دارند، آرزوی ظهورش را می کشند و در حسرت دیدارش می سوزند. این درست نیست که این افراد را به عدم تفکر متهم کنیم! آنها با نوشتن عبارت آقا بیا! و یا برای ظهورش صلوات... به هیچ کس توهین نمی کنند! پس بهتره ما هم بهشون احترام بزاریم.
موفق و سربلند باشید
در تشخيص دادن اين كه شيعه در بين مذاهب مختلف راه درست رو ارائه مي‌كنه من خيلي مشكل دارم اگه ميشه براي من ثابت كنيد.

سلام،
متاسفم که اینو میگم.دوره آخر زمون که میگن یعنی همین زمان ما.اونهایی که عقیده دارن و معتقدن به اصول و عقایدشون متهم میشن به خرفتی و جهالت! و اونهایی که بویی از دین و اسلام و تدین نبردن تبدیل میشن به قدیسان و متفکران بزرگ بشر!
وقتی یک نفر حدیثی یا روایتی از پیامبر یا ائمه نقل میکنه همه اما و اگر میارن اما وقتی یکی از نیچه،راسل یا هر فیلسوف بی دین دیگه ای جمله ای نقل میکنه احسنت و آفرینه که از هر طرف بلند میشه.
نمی دونم چرا، اما هر وقت دو سه کلاس سوادمون میره بالا با اولین چیزی که در میفتیم خدا و پیغمبره!نگید نه که نمونه اش توی دنیا و همین باشگاه خودمون فراوانه!همگی انتظار دارن خدا و پیغمبر و ملائکه و غیره رو بتونن ببرن زیر تیغ تشریح تا بهش ایمان بیارن اما غافلن از عظمت و بزرگی جهان و خالق اون!
کسانی که اومدن داخل این تاپیک و در جایی طرح موضوع کردن که نه ربطی به اونها داشت و نه مکانی برای اون موضوعات و بعد خیلی راحت شروع به نتیجه گیری کردن،فکر میکنم این تاپیک همون طور که از عنوانش بر میاد جای افرادی است ،که به خیال شما مانند بت پرستان،به مولایشان ارادت دارند و شوق یاری او رو در دل!

اندکی صبر سحر نزدیک است
خيلي جالبه چون من وقتي بچه بودم شعرهايي ميشنيدم در همين مورد دوره‌ي آخرالزمان كه نميدونم دخترها شبيه پسرها ميشه رفتارشون و برعكس. و خيلي چيزهاي ديگه. كه من ميديدم در اون زمان اينطوري هست. مطمئنم 100 سال ديگه هم كه بشه باز چيزاي جديدي ميگن اما اين وسط امام زماني پيدا نميشه.

همیشه بت معلومه چیه، خیلی هم قشنگه

منم بیان کردم این موضوع رو ولی تو یه تاپیک دیگه، البته خدا رو البته اگه خدایی مونده باشه و بهش اعتقاد داشته باشیم رو بت قرار دادم ! نوع پرستشه که شخصیت، شی یا هر چیزی رو بت میکنه، حتی میتونه خدا باشه، که تو خیلی از دعاهای تحریف شده، خدا رو هم شی فرض کرده، بهتر بگم، مانند یه انسان!
هميشه بت معلوم نيست چيه.

دلیل دوم:
امام زمان در جای دیگه ای میفرمایند: براى تعجيل فرج بسيار دعا كنيد كه فرج شما در همان است.
کتاب نگین آفرینش ص 74
قبل از این حدیث نویسنده ی کتاب این متن رو آورده بود:
به راستى وقتى آن امام مهربان امّت، هميشه و همه جا به حال شيعيان خود نظر دارد و لحظه اى آنها را از ياد نمى برد آيا رواست كه دلدادگان روى او به دنيا و تعلّقات آن سرگرم شوند و از آن عزيز، غافل و بى خبر بمانند؟ يا راه و رسم دوستى و محبّت آن است كه در همه حال او را بر خود و ديگران مقدم بدارند. وقتى بر سجاده دعا مى نشينند از او آغاز نمايند و براى سلامتى و فرج آن حضرت دعا كنند.
نميدونم انسان‌ها براي ظهور امام زمان بايد خيلي بد باشند يا بايد براي فرج ايشون دعا كنند؟ به نظر من كه تناقض دارند با هم.
 

BigMasoud

اخراجی موقت
با سلام
حداقل چيزي كه با دليل و برهان ثابت شده اينه كه ميان انسان خاكي و عالم لاهوت و خدا از نظر كمال خيلي فاصله است. يعني اينكه انسان اسير عالم ماده و صورت (همين چيزهاي دور و برمون) هست در حاليكه خدا از اين موارد بكلي مبراست.
خوب اگه قراره به خدا برسيم كه بايد برسيم (انا لله و انا اليه راجعون)، راهش رو كسي بلده كه اين مسير رو طي كرده باشه. (درست مانند معلم كه معلوماتش رو ارائه ميده). و از اينجا معلوم ميشه به وجود راهنما نيازه.
اين راهنما بايد در تمام جهات با انسانها شباهت داشته باشه و از خودشون باشه. لازمه اش اينه كه 1- انسان باشه 2- زنده باشه (تو اين دنيا باشه). اوليش كه روشنه اما دليل دومي اينه كه اگه غير اين باشه نميشه باهاش ارتباط برقرار كرد از اين جهت كه مبراي از جسم مادي هست و در اين جهت با انسان زنده در اين دنيا شباهت نداره.
پس هر زمان راهنما بايد ميان مردم موجود باشه. پس در اين زمان هم امام زمان و ولي عصر و صاحب امر بايد وجود داشته باشه.
نمي دونم جوابم به دردتون خورد يا نه:que:
من با قسمت اول حرف مشكل دارم. در مورد انسان بودن مشكلي ندارم اما در مورد زنده بودن مشكل دارم.


1- پیامبر اکرم (ص) فرمودند :

آدمی تعجّب می کند از وفور ایمان مردم آخرالزّمان که پیامبری را ندیدند و امام


آسمانی را زیارت نکردند و تنها ایمان به سطوری می آورند که بر روی کتابهای

باقیمانده از وحی و کلمات معصومین نقش بسته است.

منبع : کتاب حکیم



که دوست خوبم sparrowا حادیث را آوردن

اگه خدا رو قبول داریم پس رسول خدا رو هم قبول داریم پس جانشین رسول خدا

حضرت علی را هم قبول داریم پس 11 امام بعد ایشون رو هم قبول داریم

تنها دلیلش هم گفته های این بزرگواران هست که برای ما حجت است


و چه زیباست انتظار محبوب ندیده

که شرط زیارت آسمون وداع زمین است

التماس دعا برای ظهور خورشید عالم تاب​
من يك حدسي در مورد زمان اين حديث دارم. كه به نظر من همين اواخر بوده. خيلي حديث جالبي هم هست. يك نفر كه به امام زمان اعتقاد داره ميخونه و ميگه چقدر جالب اين وصف منه كه با خوندن كتاب و حديث به امام زمان ايمان آوردم.

دنیا بدون ولی و رهبر اینجوری نمیمونه
فکر کن اگه خدا نباشه چطوریه
و اگه جامعه ولی و رهبر نداشته باشه چطوریه
اگر مبناي اين حرف كه دنيا بدون ولي و رهبر اينجوري نميمونه نظر شخصي شماست نظر شخصي من هم اينه كه براي دنياي بدون ولي و رهبر هيچ مشكلي پيش نمياد.

دوست خوبم،
دوست شما از دین سوال کرده و از اعتقادات شما.من و شما به احادیث و قرآن اعتقاد و باور داریم و اینها هستند که اعتقادات ما رو می سازند.
اگر از اصول دین از شما پرسیدتد یاد با دلایل عقلانی و فلسفی جواب آنها رو بدید ام وقتی یک نفر از دین از شما سوال میپرسه،شما با توسل به آیات و روایات هست که پاسخ میدهید.
این مطلب نادرستیه که یکی بپرسه چرا به امام زمان معتقد هستید اما دلایل شما رو از احادیث قبول نکنه.
اما مطلب دومی که من گفتم و از نظر شما پنهان موند،بحث وجود منجی در تمامی دین های آسمانیست. از زرتشت و یهودی گرفته تا مسیحی و مسلمان.فقط تعابیر هر یک با دیگری متفاوت است.
ما اعتقاد داریم امام زمان ظهور خواهد کرد و حضرت مسیح نیز یکی از یاران ایشان خواهد بود.
مسیحیان معتقدند که روزی مسیح خواهد آمد و....
در پست بعدی در مورد این موضوع مطلب میذارم.

برای دلایل عقلی اثبات وجود امام زمان هم به این سایت مراجعه کنید.مطلبش زیاد بود اینجا قرار ندادم.
"این مطلب نادرستیه که یکی بپرسه چرا به امام زمان معتقد هستید اما دلایل شما رو از احادیث قبول نکنه." حديثي كه ممكنه توسط هر كسي درست شده باشه.

اول از همه سلام،
برای شما یک راه باقی میمونه،اونکه اول طرف رو مسلمون کنید،بعد شیعه اش بکنید آخر سر براش دلیل بیارید تا متقاعد بشه گرچه میتونید دلایل تاریخی هم ذکر کنید ولی وقتی یک نفر ائمه ای رو که تاریخ وجودشون رو تایید میکنه قبول نداره،دلایل تاریخی رو هم رد میکنه.
وقتی یکی از من می پرسه چرا به فلان چیز اعتقاد داری،من دلایلی که پیش خودم و از مکتب خودم معتبره، براش میارم دیگه مهم نیست که اون قبول داره یا نه؟
این که شما بخواید وجود امام زمان رو برای دوستتون اثبات کنید به معنای اینه که شما می خواید اونرو مسلمون و شیعه 12 امامی کنید، که سوالی که شما پرسیدید این نبود.شما پرسیدید وقتی یکی درباره وجود امام زمان از من سوال کرد چی جواب بدم؟ من هم دلایل یه بچه مسلمون رو برای شما آوردم نه دلایل یه فقیه یا فیلسوف رو.
بحث حضور فیزیکی امام.نیاز به حضور فیزیکی امام و رهبر بعد از فوت پیامبر لازم بود چون اولاً سطح سواد و فهم مردم آنقدر بالا نبود تا بتونن خودشون مسائل رو از قرآن استخراج کنند و ثانیاً مواردی از دین وجود داشت که نیاز به توضیح و تشریح بیشتر وجود داشت.اما پس از 11 امام و منبع سرشار علوم دینی که با احادیث خودشون به شیعیان منتقل کردند،این نیاز بر طرف شد به طوریکه فقهای دینی قادر به دریافت احکام بوسیله قرآن و احادیث شدند.به عنوان مثال احادیثی که از امام صادق-علیه السلام-روایت شده به قدری زیاد هستند و علوم دینی رو بیان کردند که شیعه رو مذهب جعفری می گن.
در مورد صحت و قابلیت استناد به احادیث علمی به نام علم رجال وجود داره که به بررسی صحت احادیث می پردازه و احادیث رو به متواتر و غیره تقسیم می کنن که احادیث متواتر احادیث 100% مستندی هستند مثل حدیث غدیر و ثقلین.

در مورد در ثانی شما.اونی که امام زمان خودش رو قبول نداره که دیگه شیعه اثنی عشری نیست،شیعه یازده امامیه.همونجور که شیعه 4 امامی و 6 امامی داریم.

این حدیث از پیغمبر و معتبره:
"من مات و لم يعرف إمام زمانه مات ميتةً جاهليّة؛
كسي كه بميرد و امام زمان خويش را نشناسد، به مرگ جاهليّت مرده است"

یا علی
به نظر من عقل مردم چيزي نيست كه از ابتداي خلقت تا الان تغييري كرده باشه. هوش انسان چرا انسان الان از انسان 200 سال پيش باهوشتره و آي كيوي بيشتري داره اما عقلش كه براي درك چيزهاي مختلف هست نميتونه تغيير بكنه در طول زمان. خدا براي شناخت خودش به افراد عقل داده و ما نميتونيم ادعا كنيم كه كسي كه الان زندگي مي‌كنه عقلش خيلي بيشتر از انسان‌هاي گذشته هست.
 

BigMasoud

اخراجی موقت
سلام
یکی از اهداف مهم غیبت اینه که من و شما سرمون به سنگ بخوره و برگردیم به سمت انسانیت.
بزرگی می گفت:« فرض کنید اداره برق 12 تا لامپ برای روشن کردن کوچه تاریک زندگی تون داره، اولیش رو نصب می کنه مردم سنگ اون کوچه میزنن می شکوننش، دومی رو هم خراب می کنند، سومی رو هم دسته جمعی جمع می شن و توی یه صحرای بی آب ...، چهارمی، پنجمی، ششمی، هفتمی، هشتمی رو ...، نهمی، دهمی، یازدهمی...
اداره برق چکار میکنه؟ اون قدر لامپ دوازدهم رو نصب نمبی کنه، تا مردم سنگ، نرم بشن و بفمن که این برای سعادت و روشنی خودشونه، نباید شکستش!»
موفق باشید
:eek::eek::eek: استدلاله واقعا عجيبي بود. پس خدا به جاي 12 تا امام كلي كتاب آسماني نازل مي‌كرد و هر چي كه لازم بود رو در فواصل مختلف ميگفت ديگه؟ پس چرا اينكارو نكرد و از انسان‌هايي استفاده كرد كه تمام مردم بهشون اعتقاد ندارند.

سلام،
این نظر شخصیه منه.فکر می کنم یکی از اهداف غیبت آماده شدن یاران امام و سوا شدن خوب از بد باشه.تا وقتی که امام ظهور می کنن جبهه شر و خیر کاملا واضح باشه تا کسی ادعا نکنه که در انتخاب بین ایندو مشکل داره.
چون وقتی که امام ظهور کنن،جبهه شر نابود میشه و شیطان به زنجیر کشیده میشه.

یا علی
خب امامي كه بر دل و روان مردم آگاه هست نميتونه خير و شر مردم رو تشخيص بده؟

خدای ما دوباره سنگ و چوب شد
نیامدی
این جمله رو علی ضیا گفت
گفتم بگم که سرقت ادبی نشه
به نظر من خداي انسان‌ها در تمام زمان‌ها سنگ و چوب ميتونه بشه حتي الان.

سلام
شما می گید از احادیث و کتب مرجع شیعه(نوشته شده توسط فلان آیت الله ها) براتون دلیل نیاریم، ولی وجود اما زمان(عج) را براتون ثابت کنیم!!!
ببینید دوست عزیز، شیعه اثنی عشری اتقاد داره که امام دوازدهم بنا به مصلح خدا و به خواست و تقدیر او، تا زمانی مشخص که وقتش پیش خدا محفوظه از دیدگان من و شما غایبه، این اعتقاد شیعیان دوازده امامی هست. شما برای اینکه این ادعا رو قبول کنید باید قبلش اصول دین رو که در مذهب شیعه شامل توحید، نوبت، امامت و ... هست رو قبول کرده باشید. بعد از این، دیگه احادیث تائید شده توسط عالمان تشیع براتون همون حجتیت قرآن رو خواهد داشت. پس بهتره قبل از اینکه به صحت یا عدم صحت مسئله غیبت بپردازید، در مورد حق بودن یا نبودن شیعه تحقیق کنید.
اگر به این نتیجه رسیدید که در بین مذاهب مختلف، شیعه راه درست رو ارائه می کنه، اونوقت بیائید تا درباره مسئله امام زمان(عج) صحبت کنیم.

مطلب دوم اینکه، اینجا یه عده هستند که غیبت رو قبول دارند و بهش اعتقاد دارند، آرزوی ظهورش را می کشند و در حسرت دیدارش می سوزند. این درست نیست که این افراد را به عدم تفکر متهم کنیم! آنها با نوشتن عبارت آقا بیا! و یا برای ظهورش صلوات... به هیچ کس توهین نمی کنند! پس بهتره ما هم بهشون احترام بزاریم.
موفق و سربلند باشید
در تشخيص دادن اين كه شيعه در بين مذاهب مختلف راه درست رو ارائه مي‌كنه من خيلي مشكل دارم اگه ميشه براي من ثابت كنيد.

سلام،
متاسفم که اینو میگم.دوره آخر زمون که میگن یعنی همین زمان ما.اونهایی که عقیده دارن و معتقدن به اصول و عقایدشون متهم میشن به خرفتی و جهالت! و اونهایی که بویی از دین و اسلام و تدین نبردن تبدیل میشن به قدیسان و متفکران بزرگ بشر!
وقتی یک نفر حدیثی یا روایتی از پیامبر یا ائمه نقل میکنه همه اما و اگر میارن اما وقتی یکی از نیچه،راسل یا هر فیلسوف بی دین دیگه ای جمله ای نقل میکنه احسنت و آفرینه که از هر طرف بلند میشه.
نمی دونم چرا، اما هر وقت دو سه کلاس سوادمون میره بالا با اولین چیزی که در میفتیم خدا و پیغمبره!نگید نه که نمونه اش توی دنیا و همین باشگاه خودمون فراوانه!همگی انتظار دارن خدا و پیغمبر و ملائکه و غیره رو بتونن ببرن زیر تیغ تشریح تا بهش ایمان بیارن اما غافلن از عظمت و بزرگی جهان و خالق اون!
کسانی که اومدن داخل این تاپیک و در جایی طرح موضوع کردن که نه ربطی به اونها داشت و نه مکانی برای اون موضوعات و بعد خیلی راحت شروع به نتیجه گیری کردن،فکر میکنم این تاپیک همون طور که از عنوانش بر میاد جای افرادی است ،که به خیال شما مانند بت پرستان،به مولایشان ارادت دارند و شوق یاری او رو در دل!

اندکی صبر سحر نزدیک است
خيلي جالبه چون من وقتي بچه بودم شعرهايي ميشنيدم در همين مورد دوره‌ي آخرالزمان كه نميدونم دخترها شبيه پسرها ميشه رفتارشون و برعكس. و خيلي چيزهاي ديگه. كه من ميديدم در اون زمان اينطوري هست. مطمئنم 100 سال ديگه هم كه بشه باز چيزاي جديدي ميگن اما اين وسط امام زماني پيدا نميشه.

همیشه بت معلومه چیه، خیلی هم قشنگه

منم بیان کردم این موضوع رو ولی تو یه تاپیک دیگه، البته خدا رو البته اگه خدایی مونده باشه و بهش اعتقاد داشته باشیم رو بت قرار دادم ! نوع پرستشه که شخصیت، شی یا هر چیزی رو بت میکنه، حتی میتونه خدا باشه، که تو خیلی از دعاهای تحریف شده، خدا رو هم شی فرض کرده، بهتر بگم، مانند یه انسان!
هميشه بت معلوم نيست چيه.

دلیل دوم:
امام زمان در جای دیگه ای میفرمایند: براى تعجيل فرج بسيار دعا كنيد كه فرج شما در همان است.
کتاب نگین آفرینش ص 74
قبل از این حدیث نویسنده ی کتاب این متن رو آورده بود:
به راستى وقتى آن امام مهربان امّت، هميشه و همه جا به حال شيعيان خود نظر دارد و لحظه اى آنها را از ياد نمى برد آيا رواست كه دلدادگان روى او به دنيا و تعلّقات آن سرگرم شوند و از آن عزيز، غافل و بى خبر بمانند؟ يا راه و رسم دوستى و محبّت آن است كه در همه حال او را بر خود و ديگران مقدم بدارند. وقتى بر سجاده دعا مى نشينند از او آغاز نمايند و براى سلامتى و فرج آن حضرت دعا كنند.
نميدونم انسان‌ها براي ظهور امام زمان بايد خيلي بد باشند يا بايد براي فرج ايشون دعا كنند؟ به نظر من كه تناقض دارند با هم.
 

JU JU

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
امکان ها رو ذهن ما می سازه. جواب سوال دوم شما این هست چرا بعد از مرگ. خدا وعده اش حق هست توی قران فرموده زمین به صالحان ارث میرسه سوره ی اعراف هستش پس توی همین دنیا و قبل از مرگ به صالحان میرسه مسئله ی رجعت اتفاق می افته. رجعت هم یعنی بازگشت و یکی از عقاید اصلی شیعه هست در زمان رجعت که پس از شهادت وجود نازنین حضرت حجت هستش ابتدا امام حسین رجعت میکنه و حکومت میکنند و سپس امام علی(ع) و دیگر ائمه. برای اطلاعات بیشتر از مسئله ی رجعت میتونید به کتاب رجعت نوشته ی آقای شهمیری مراجعه کنید. اما سوال سوم مدت ها ذهن خودم درگیر این سوال بوده من به این جواب رسیدم شاید هم غلط باشه.
اگر میگن آخر الزمان بد میشه یعنی تو آخرالزمان یک نفر خوب هم وجود نداره؟؟ چرا وجود داره توی آخرالزمان حداقل اما زمان خوب هستش و تعدادی از یارانش که منتظر ظهوراند منظورم همون 313 نفر هستند. البته همه شون در زمان ظهور زنده نیستند اما تعدادی شون چرا. کتاب روزگار رهایی منتشر شده توسط انتشارات مسجد مقدس جمکران دلایل عقلی و روایی خوبی رو داره. اما ادامه ی جواب:
ببینید باید خوب باشه تا بد معنا پیدا کنه اگر میگن آخرالزمان بد میشه منظور این هستش بیش از 50 درصد جهان بد هستند و در جنگ بین حق و باطل برتری با باطل هست و وقتی گفته میشه بعد از ظهور جهان پر از عدل میشه منظور این هست که در جنگ بین حق و باطل حق پیروز میشه که ثمره ی این پیروزی عدالت هستش.
اللهم عجل لولیک الفرج...

مرسی از توضیحاتتون
ولی سوالای من رو یه بار دیگه بخونین خوشحال میشم، آخه همش رو برعکس جوابیدین !
 

ryhan

عضو جدید
4- امام علی (ع) فرمودند:

از علائم ظهور آن است که به همدیگر بد گویید و یکدیگر را تکذیب کنید و از شیعیان من باقی نمی ماند؛ مگر به اندازة سرمه در چشم و نمک در غذا و چنین خواهد بود، امتحانات زمان غیبت.
منبع : کتاب بحارالانوار






5- امام علی (ع): فرمودند:
برای صاحب الزّمان غیبتی است عظیم که باید در محور ایمان راسخ بود زیرا که خیلی ها از ما جدا می شوند حتّی آنها که به مقامات بلند رسیده اند.
منبع :‌ اصول کافی جلد 1
 

ryhan

عضو جدید
امام باقر(عليه السلام) در وجه نامگذارى حضرت
«مهدى (عليه السلام)» به «قائم آل محمد(صلى الله عليه وآله وسلم)» حديثى قدسى روايت فرمود:

«زمانى كه جدم حسين كه صلوات خدا بر او باد به شهادت رسيد، فرشتگان با گريه و زارى به درگاه خداوند عزوجلّ ناليدند و گفتند:

پروردگارا! آيا از آنان كه برگزيده و فرزند برگزيده تو را، و امام انتخاب شده از بين خلق را كشتند، در مبگذرى؟!

خداوند به آنان وحى فرمود كه:

«فرشتگان من آرام گيريد. سوگند به عزّت و جلالم كه از آنان انتقام میگيرم اگرچه بعد از گذشت زمانى طولانى باشد.»

سپس فرزندان از نسل حسين (عليه السلام) را كه پس از او به امامت میرسند به ملائكه نشان داد و آنان شاد شدند.
 

ryhan

عضو جدید
امام جواد (عليه السلام) :

در باره اينكه چرا حضرت مهدى (عليه السلام)«منتظَر» ناميده می شود فرمود:


«او را غيبتى هست كه زمانش زياد است و پايانش به طول میانجامد. پس مخلصين چشم انتظار قيام او می مانند و

شك كنندگان به انكار او بر می خيزند و

منكرين به استهزاى او می پردازند و

تعيين كنندگان وقت ظهور مورد تكذيب قرار می گيرند و

عجله كنندگان در آن هلاك می شوند و

تسليم شدگان نجات می يابند.»

 

sh.mojtaba

عضو جدید
مرسی از توضیحاتتون
ولی سوالای من رو یه بار دیگه بخونین خوشحال میشم، آخه همش رو برعکس جوابیدین !

JU JU عزیز جون مجتبی سوالهات رو چندبار قبل از جواب دادن خوندم.
من اینطور متوجه شدم که گفتی زمین بعد از مرگ همه ی خلق الله به آدمهای درستکار میرسه و دیگه هیچ بدی وجود نداره. در رابطه با سوال سومت هم فکر کنم بد جواب دادم
شورمنده از شما...
 

BigMasoud

اخراجی موقت
4- امام علی (ع) فرمودند:

از علائم ظهور آن است که به همدیگر بد گویید و یکدیگر را تکذیب کنید و از شیعیان من باقی نمی ماند؛ مگر به اندازة سرمه در چشم و نمک در غذا و چنین خواهد بود، امتحانات زمان غیبت.
منبع : کتاب بحارالانوار






5- امام علی (ع): فرمودند:
برای صاحب الزّمان غیبتی است عظیم که باید در محور ایمان راسخ بود زیرا که خیلی ها از ما جدا می شوند حتّی آنها که به مقامات بلند رسیده اند.
منبع :‌ اصول کافی جلد 1

امام باقر(عليه السلام) در وجه نامگذارى حضرت
«مهدى (عليه السلام)» به «قائم آل محمد(صلى الله عليه وآله وسلم)» حديثى قدسى روايت فرمود:

«زمانى كه جدم حسين كه صلوات خدا بر او باد به شهادت رسيد، فرشتگان با گريه و زارى به درگاه خداوند عزوجلّ ناليدند و گفتند:

پروردگارا! آيا از آنان كه برگزيده و فرزند برگزيده تو را، و امام انتخاب شده از بين خلق را كشتند، در مبگذرى؟!

خداوند به آنان وحى فرمود كه:

«فرشتگان من آرام گيريد. سوگند به عزّت و جلالم كه از آنان انتقام میگيرم اگرچه بعد از گذشت زمانى طولانى باشد.»

سپس فرزندان از نسل حسين (عليه السلام) را كه پس از او به امامت میرسند به ملائكه نشان داد و آنان شاد شدند.

امام جواد (عليه السلام) :

در باره اينكه چرا حضرت مهدى (عليه السلام)«منتظَر» ناميده می شود فرمود:


«او را غيبتى هست كه زمانش زياد است و پايانش به طول میانجامد. پس مخلصين چشم انتظار قيام او می مانند و

شك كنندگان به انكار او بر می خيزند و

منكرين به استهزاى او می پردازند و

تعيين كنندگان وقت ظهور مورد تكذيب قرار می گيرند و

عجله كنندگان در آن هلاك می شوند و

تسليم شدگان نجات می يابند.»
نميدونم چي باعث اين شده كه فكر كنين تكرار يك چيز باعث ميشه مردم بهش ايمان بيارند. شايد بخوايد تاپيك رو دوباره از اول تكرار كنيد. اما چه فرقي ميكنه؟ من اگر ميخواستم مهدي (عج) پسر فاطمه (س) را ياري كنم به جاي تكرار اين حرف‌ها اثباتش مي‌كردم. در مورد اين اعتقاد راسختون به مذهب و دينتون هم تو اين پست يك چيزايي هست.
"از علائم ظهور آن است که به همدیگر بد گویید و یکدیگر را تکذیب کنید" فكر كنم در تمام زمان‌ها امكان اين باشه كه مردم به همديگر بد بگن و يكديگر رو تكذيب كنند.

"پروردگارا! آيا از آنان كه برگزيده و فرزند برگزيده تو را، و امام انتخاب شده از بين خلق را كشتند، در مبگذرى؟!" فرزند برگزيده تو؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
 

sh.mojtaba

عضو جدید
نميدونم چي باعث اين شده كه فكر كنين تكرار يك چيز باعث ميشه مردم بهش ايمان بيارند. شايد بخوايد تاپيك رو دوباره از اول تكرار كنيد. اما چه فرقي ميكنه؟ من اگر ميخواستم مهدي (عج) پسر فاطمه (س) را ياري كنم به جاي تكرار اين حرف‌ها اثباتش مي‌كردم. در مورد اين اعتقاد راسختون به مذهب و دينتون هم تو اين پست يك چيزايي هست.
"از علائم ظهور آن است که به همدیگر بد گویید و یکدیگر را تکذیب کنید" فكر كنم در تمام زمان‌ها امكان اين باشه كه مردم به همديگر بد بگن و يكديگر رو تكذيب كنند.

"پروردگارا! آيا از آنان كه برگزيده و فرزند برگزيده تو را، و امام انتخاب شده از بين خلق را كشتند، در مبگذرى؟!" فرزند برگزيده تو؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
سلام دوست عزیز
احادیث بالا هیچ کدوم تکرار نیستند هرکدوم یکی از اسناد شیعه برای اثبات مطلب هستند. شما چندتا قانون ریاضی رو بدون اثبات پذیرفته اید؟ بعضی از مطالب پایه هستند و با استفاده از اون مطالب پایه چیزهای دیگه اثبات می شوند. اما در رابطه با حدیث قدسی که آوردید منظور از فرزند برگزیده ی تو امام حسین هست. منظورتون از این جمله ی آخر چیه عزیزم
 

ryhan

عضو جدید
سلام
لازمه یه سری اطلاعات داشته باشم


من از اعتقاداتم گفتم و شما می دونید

شما چی؟ به چی اعتقاد دارید ؟؟؟

آیا خدا یی را که پیامبران معرفی کردن را قبول دارید ؟

آیا پیامبران و فرستادگان خداوند را قبول دارید؟

آیا امامان را ((بجز آخرین فرزندشان امام مهدی (عج)))را قبول درید؟
 

BigMasoud

اخراجی موقت
سلام دوست عزیز
احادیث بالا هیچ کدوم تکرار نیستند هرکدوم یکی از اسناد شیعه برای اثبات مطلب هستند. شما چندتا قانون ریاضی رو بدون اثبات پذیرفته اید؟ بعضی از مطالب پایه هستند و با استفاده از اون مطالب پایه چیزهای دیگه اثبات می شوند. اما در رابطه با حدیث قدسی که آوردید منظور از فرزند برگزیده ی تو امام حسین هست. منظورتون از این جمله ی آخر چیه عزیزم
درسته، خب امامت كه يكي از اصول دينه به نظر من تو قرآن بايد باشه. و مطلب پايه‌ي من قرآن هست و بعد چيزهاي ديگه. وقتي از قرآن نميشه اثبات كرد بعد به سراغ منابع ديگه هم نميرم.

سلام
لازمه یه سری اطلاعات داشته باشم


من از اعتقاداتم گفتم و شما می دونید

شما چی؟ به چی اعتقاد دارید ؟؟؟

آیا خدا یی را که پیامبران معرفی کردن را قبول دارید ؟

آیا پیامبران و فرستادگان خداوند را قبول دارید؟

آیا امامان را ((بجز آخرین فرزندشان امام مهدی (عج)))را قبول درید؟
من به خدا و پيامبران و فرستادگان خدا اعتقاد دارم و به كتاب‌هايي كه از طرف خدا فرستاده شده هم اعتقاد دارم. و اگر در قرآن چيزي در مورد امامت مي‌بود به اون هم اعتقاد پيدا مي‌كردم كه تو تاپيك‌هاي ديگه در اين مورد بحث زياد شد.
 

ryhan

عضو جدید
درسته، خب امامت كه يكي از اصول دينه به نظر من تو قرآن بايد باشه. و مطلب پايه‌ي من قرآن هست و بعد چيزهاي ديگه. وقتي از قرآن نميشه اثبات كرد بعد به سراغ منابع ديگه هم نميرم.


من به خدا و پيامبران و فرستادگان خدا اعتقاد دارم و به كتاب‌هايي كه از طرف خدا فرستاده شده هم اعتقاد دارم. و اگر در قرآن چيزي در مورد امامت مي‌بود به اون هم اعتقاد پيدا مي‌كردم كه تو تاپيك‌هاي ديگه در اين مورد بحث زياد شد.

سلمان فارسی روایت می‌کند که پیامبر خدا ص فرمود:
« ای علی، هر کس از ولایت تو بیزاری بجوید از ولایت من بیزاری جسته است و هر کس از ولایت من بیزاری جوید از ولایت خداوند بیزاری جسته است.
ای علی، اطاعت از تو، اطاعت از من است و اطاعت از من، اطاعت از خداوند است. پس هر کس تو را فرمان ببرد، مرا فرمان برده است و هر کس مرا فرمان ببرد، خدا را فرمان برده است. سوگند به خدایی که مرا به حق مبعوث کرد، دوستی ما اهل بیت از یاقوت احمر و زمرّد ارزشمندتر است.

خداوند در ام الکتاب پیمان دوستی با ما اهل بیت را از دوستان‌مان گرفته است. تعداد دوستان ما تا روز قیامت معلوم است و یک نفر کم و زیاد نمی‌شود، و مقصود از « اولی الامر » در آیه « یا ایها الذین امنوا اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم »؛ _ سوره انبیاء آیه 59_ (ای کسانی که ایمان آورده‌اید، خدا و رسول و اولی الامر (صاحبان امر و فرمان) را که در میان‌تان هستند، اطاعت کنید.) علی بن ابیطالب است. »



خیلی خوب شد که شما رشته تاریخ نخوندینا والا استادتون رو مجبور می کردین برای اثبات هر حرفش یه زیر خاکی ...چیزی ...بیاره ومی گفتین

همه این حرف و حدیث ها تحریف شده است

تاریخ به اون بزرگی در کنار خونتونه فقط کافیه ازشون بخواین ((منظورم مرقد امام هشتم امام رضا ( ع)))
 

BigMasoud

اخراجی موقت
سلمان فارسی روایت می‌کند که پیامبر خدا ص فرمود:
« ای علی، هر کس از ولایت تو بیزاری بجوید از ولایت من بیزاری جسته است و هر کس از ولایت من بیزاری جوید از ولایت خداوند بیزاری جسته است.
ای علی، اطاعت از تو، اطاعت از من است و اطاعت از من، اطاعت از خداوند است. پس هر کس تو را فرمان ببرد، مرا فرمان برده است و هر کس مرا فرمان ببرد، خدا را فرمان برده است. سوگند به خدایی که مرا به حق مبعوث کرد، دوستی ما اهل بیت از یاقوت احمر و زمرّد ارزشمندتر است.

خداوند در ام الکتاب پیمان دوستی با ما اهل بیت را از دوستان‌مان گرفته است. تعداد دوستان ما تا روز قیامت معلوم است و یک نفر کم و زیاد نمی‌شود، و مقصود از « اولی الامر » در آیه « یا ایها الذین امنوا اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم »؛ _ سوره انبیاء آیه 59_ (ای کسانی که ایمان آورده‌اید، خدا و رسول و اولی الامر (صاحبان امر و فرمان) را که در میان‌تان هستند، اطاعت کنید.) علی بن ابیطالب است. »



خیلی خوب شد که شما رشته تاریخ نخوندینا والا استادتون رو مجبور می کردین برای اثبات هر حرفش یه زیر خاکی ...چیزی ...بیاره ومی گفتین

همه این حرف و حدیث ها تحریف شده است

تاریخ به اون بزرگی در کنار خونتونه فقط کافیه ازشون بخواین ((منظورم مرقد امام هشتم امام رضا ( ع)))
خب اولي الامر رو هر كسي يك جوري معني مي‌كنه. شما علي بن ابيطالب و يك فرقه‌ي ديگه يك نفر ديگه رو. آيه‌هايي كه در مورد اصول دين (به جز امامت كه شيعه به اون اعتقاد داره) بسيار هست و خيلي هم واضحه. اما نميدونم چرا وقتي بحث امامت مياد تمام آيه‌ها نياز به تفسير داره و هر گروه و فرقه‌اي هم تفسير خاص خودشو از اون آيه‌ها داره. و هيچ دو فرقه‌اي هم با هم نظراتشون يكسان نيست.
به عنوان مثال در مورد آيه‌ي اطعام !! كه شيعه معتقده در وصف حضرت علي هست. و هر فرقه‌ي ديگه‌اي هم اونو در وصف پيشواي خودش ميدونه.
"[FONT=times new roman,times,serif]یوفُونَ بِالنَّذْرِ وَ یخافُونَ یوْماً کانَ شَرُّهُ مُسْتَطیراً وَ یطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلی حُبِّهِ مِسْکیناً وَ یتیماً وَ اَسیراً. اِنَّما نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللّهِ لا نُریدُ مِنْکُمْ جَزآءً وَ لاشُکُوراً."
[/FONT]اگر اين واقعه و ديگر وقايع مشابه اون (آيه‌ي ولايت و ...) در وصف حضرت علي يا امام ديگه‌اي بود، چرا تمام فعل‌هاي اين آيات به صورت مضارع هست؟ يوفُونَ، به اين دليل كه اين اعمال اتفاق افتاده‌اند، اتفاق مي‌افتند و اتفاق خواهند افتاد. و مختص به زمان خاصي نيستند.
در مورد آيه‌ي ولايت هم كه يقيمون الصلاه و يؤتون الزكاه ، چون فعل مضارع هست در مورد هر كسي كه اين اعمال رو انجام بده صدق مي‌كنه و اگر فقط در مورد امام علي بود ميتونست به شيوه‌هاي بهتري مطرح بشه.
تاريخ، اي كاش ميشد بهش استناد كرد. اما مشكل من اينه كه تاريخ‌هاي متفاوتي وجود داره.
 

sh.mojtaba

عضو جدید
خب اولي الامر رو هر كسي يك جوري معني مي‌كنه. شما علي بن ابيطالب و يك فرقه‌ي ديگه يك نفر ديگه رو. آيه‌هايي كه در مورد اصول دين (به جز امامت كه شيعه به اون اعتقاد داره) بسيار هست و خيلي هم واضحه. اما نميدونم چرا وقتي بحث امامت مياد تمام آيه‌ها نياز به تفسير داره و هر گروه و فرقه‌اي هم تفسير خاص خودشو از اون آيه‌ها داره. و هيچ دو فرقه‌اي هم با هم نظراتشون يكسان نيست.
به عنوان مثال در مورد آيه‌ي اطعام !! كه شيعه معتقده در وصف حضرت علي هست. و هر فرقه‌ي ديگه‌اي هم اونو در وصف پيشواي خودش ميدونه.
"[FONT=times new roman,times,serif]یوفُونَ بِالنَّذْرِ وَ یخافُونَ یوْماً کانَ شَرُّهُ مُسْتَطیراً وَ یطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلی حُبِّهِ مِسْکیناً وَ یتیماً وَ اَسیراً. اِنَّما نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللّهِ لا نُریدُ مِنْکُمْ جَزآءً وَ لاشُکُوراً."
[/FONT]اگر اين واقعه و ديگر وقايع مشابه اون (آيه‌ي ولايت و ...) در وصف حضرت علي يا امام ديگه‌اي بود، چرا تمام فعل‌هاي اين آيات به صورت مضارع هست؟ يوفُونَ، به اين دليل كه اين اعمال اتفاق افتاده‌اند، اتفاق مي‌افتند و اتفاق خواهند افتاد. و مختص به زمان خاصي نيستند.
در مورد آيه‌ي ولايت هم كه يقيمون الصلاه و يؤتون الزكاه ، چون فعل مضارع هست در مورد هر كسي كه اين اعمال رو انجام بده صدق مي‌كنه و اگر فقط در مورد امام علي بود ميتونست به شيوه‌هاي بهتري مطرح بشه.
تاريخ، اي كاش ميشد بهش استناد كرد. اما مشكل من اينه كه تاريخ‌هاي متفاوتي وجود داره.

در رابطه با آیه ی ولایت یعنی آیه ی 55 سوره ی مائده باید بگم که توی کتاب الغدیر هم آمده بیش از چندین علمای اهل تسنن گفته اند که منظور علی ابن ابی طالب است. چند تن از علمای اهل تسنن در رابطه با غدیر خم گفته اند که علی جانشین رسول خدا بوده. این غلط هست که هرکس سنگ فرقه ی خودش رو به سینه میزنه در رابطه با مضارع بودن فعل ها من توی تاپیک های قبل هم گفتم خدا مستقیما از مسئله ی ولایت نگفته چون قرآن تحریف میشده یعنی تا اهل تسنن میدیده که این آیه علی(ع) را امام اعلام کرده قرآن رو تحریف میکرد مگر حدیث های پیامبر را در زمان خودش تحریف نکردند مگر ابو هیره حدیث های پیامبر رو راحت جعل نکرد اونوقت قرآن رو هم تحریف میکرد.
راستی ببخشید تو بحثتون فضولی کردم ها...
 

BigMasoud

اخراجی موقت
در رابطه با آیه ی ولایت یعنی آیه ی 55 سوره ی مائده باید بگم که توی کتاب الغدیر هم آمده بیش از چندین علمای اهل تسنن گفته اند که منظور علی ابن ابی طالب است. چند تن از علمای اهل تسنن در رابطه با غدیر خم گفته اند که علی جانشین رسول خدا بوده. این غلط هست که هرکس سنگ فرقه ی خودش رو به سینه میزنه در رابطه با مضارع بودن فعل ها من توی تاپیک های قبل هم گفتم خدا مستقیما از مسئله ی ولایت نگفته چون قرآن تحریف میشده یعنی تا اهل تسنن میدیده که این آیه علی(ع) را امام اعلام کرده قرآن رو تحریف میکرد مگر حدیث های پیامبر را در زمان خودش تحریف نکردند مگر ابو هیره حدیث های پیامبر رو راحت جعل نکرد اونوقت قرآن رو هم تحریف میکرد.
راستی ببخشید تو بحثتون فضولی کردم ها...

خب دوست عزيز، نميدونم چرا اينطور معمول شده كه وقتي در يك موردي ميخواين برهان اساسي بياريد و ديگه مساله رو تموم شده فرض كنيد، ميگيد كه چند تن از علماي اهل تسنن هم در اين رابطه همين نظرو داشتند. خب از كساني كه عقيده داشته باشن منظور خدا در اين آيه علي بن ابي‌طالب هست كه نبايد بيم اون بره قرآن رو تحريف كنند. و در اين مورد كه خدا به خاطر تحريف شدن قرآن مستقيما از مسئله‌ي ولايت نگفته، خيلي عجيبه كه خدا در موارد ديگه كه خيلي مهم‌تر هست همه چيز رو گفته باشه اما در مورد ولايت و امامت به خاطر ترس از تحريف شدن چيزي نگه. به نظر من خدا ميتونست در قرآن هر چيزي بگه و اون رو از تحريف شدن حفظ كنه. و وقتي خدا نخواد هيچ كس نميتونه قرآن رو تحريف كنه.
 

ryhan

عضو جدید
امام من علی(ع)

امام من علی(ع)

خب اولي الامر رو هر كسي يك جوري معني مي‌كنه. شما علي بن ابيطالب و يك فرقه‌ي ديگه يك نفر ديگه رو. آيه‌هايي كه در مورد اصول دين (به جز امامت كه شيعه به اون اعتقاد داره) بسيار هست و خيلي هم واضحه. اما نميدونم چرا وقتي بحث امامت مياد تمام آيه‌ها نياز به تفسير داره و هر گروه و فرقه‌اي هم تفسير خاص خودشو از اون آيه‌ها داره. و هيچ دو فرقه‌اي هم با هم نظراتشون يكسان نيست.
به عنوان مثال در مورد آيه‌ي اطعام !! كه شيعه معتقده در وصف حضرت علي هست. و هر فرقه‌ي ديگه‌اي هم اونو در وصف پيشواي خودش ميدونه.
"[FONT=times new roman,times,serif]یوفُونَ بِالنَّذْرِ وَ یخافُونَ یوْماً کانَ شَرُّهُ مُسْتَطیراً وَ یطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلی حُبِّهِ مِسْکیناً وَ یتیماً وَ اَسیراً. اِنَّما نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللّهِ لا نُریدُ مِنْکُمْ جَزآءً وَ لاشُکُوراً."
[/FONT]اگر اين واقعه و ديگر وقايع مشابه اون (آيه‌ي ولايت و ...) در وصف حضرت علي يا امام ديگه‌اي بود، چرا تمام فعل‌هاي اين آيات به صورت مضارع هست؟ يوفُونَ، به اين دليل كه اين اعمال اتفاق افتاده‌اند، اتفاق مي‌افتند و اتفاق خواهند افتاد. و مختص به زمان خاصي نيستند.
در مورد آيه‌ي ولايت هم كه يقيمون الصلاه و يؤتون الزكاه ، چون فعل مضارع هست در مورد هر كسي كه اين اعمال رو انجام بده صدق مي‌كنه و اگر فقط در مورد امام علي بود ميتونست به شيوه‌هاي بهتري مطرح بشه.
تاريخ، اي كاش ميشد بهش استناد كرد. اما مشكل من اينه كه تاريخ‌هاي متفاوتي وجود داره.


خوب شیعیان که امام و پیشوایشون رو انتخاب کردن پیشنهاد می کنم که شما هم زود این کار رو بکنید حالا هر کس که می خوان باشن
چون:


[ياد كن] روزى را كه هر گروهى را

با امامشان فرا مى‏خوانيم پس هر

كس كارنامه‏اش را به دست راستش

دهند آنان كارنامه خود را مى‏خوانند

و به قدر سر مویی به آنها

ستم نمى‏شود (71) (اسرا)
 

BigMasoud

اخراجی موقت
خوب شیعیان که امام و پیشوایشون رو انتخاب کردن پیشنهاد می کنم که شما هم زود این کار رو بکنید حالا هر کس که می خوان باشن
چون:


[ياد كن] روزى را كه هر گروهى را

با امامشان فرا مى‏خوانيم پس هر

كس كارنامه‏اش را به دست راستش

دهند آنان كارنامه خود را مى‏خوانند

و به قدر سر مویی به آنها

ستم نمى‏شود (71) (اسرا)
خب مسلما من هم از اين آيه اينطور برداشت مي‌كنم كه هر چه زودتر بايد امام خودمو انتخاب كنم!!! به نظر من از اين آيه نميشه اينطور برداشت كرد كه امام داشتن حتما چيز خوبيه. امام‌هاي گروه‌هاي مختلف نظرات مختلفي دارند. پس نميشه گفت كه هر گروهي كه امام داره مشكلي نداره.
سوره‌ي الاحقاف آيه‌ي 12:
"وَمِن قَبْلِهِ كِتَابُ مُوسَى إِمَامًا وَرَحْمَةً وَهَذَا كِتَابٌ مُّصَدِّقٌ لِّسَانًا عَرَبِيًّا لِّيُنذِرَ الَّذِينَ ظَلَمُوا وَبُشْرَى لِلْمُحْسِنِينَ" "و [حال آنكه] پيش از آن كتاب موسى راهبر و [مايه] رحمتى بود و اين [قرآن] كتابى است به زبان عربى كه تصديق‏كننده [آن] است تا كسانى را كه ستم كرده‏اند هشدار دهد و براى نيكوكاران مژده‏اى باشد"
خب پس كتاب موسي هم ميتونه امام باشه. همچنين در سوره‌ي هود آيه‌ي 17:
"أَفَمَن كَانَ عَلَى بَيِّنَةٍ مِّن رَّبِّهِ وَيَتْلُوهُ شَاهِدٌ مِّنْهُ وَمِن قَبْلِهِ كِتَابُ مُوسَى إَمَامًا وَرَحْمَةً أُوْلَئِكَ يُؤْمِنُونَ بِهِ وَمَن يَكْفُرْ بِهِ مِنَ الأَحْزَابِ فَالنَّارُ مَوْعِدُهُ فَلاَ تَكُ فِي مِرْيَةٍ مِّنْهُ إِنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّكَ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يُؤْمِنُونَ" "آيا كسى كه از جانب پروردگارش بر حجتى روشن است و شاهدى از [خويشان] او پيرو آن است و پيش از وى [نيز] كتاب موسى راهبر و مايه رحمت بوده است [دروغ مى‏بافد] آنان [كه در جستجوى حقيقت‏اند] به آن مى‏گروند و هر كس از گروه‏هاى [مخالف] به آن كفر ورزد آتش وعده‏گاه اوست پس در آن ترديد مكن كه آن حق است [و] از جانب پروردگارت [آمده است] ولى بيشتر مردم باور نمى‏كنند"
سوره‌ي الفرقان آيه‌ي 74 :
"وَالَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا" "و كسانى‏اند كه مى‏گويند پروردگارا به ما از همسران و فرزندانمان آن ده كه مايه روشنى چشمان [ما] باشد و ما را پيشواى پرهيزگاران گردان" و در اينجا هم عده‌اي خواستند كه امام عده‌اي ديگه باشند.
 

JU JU

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یه سوال فنی

پیامبران ما توی همین حواشی بودن
اون زمان ما از قاره های دیگه خبر نداشتیم
ولی خدایی که بود! قضیه رو یکی واسم تشریح کنه

خواهشن نگین خودشون وظیفه دارن مسلمون میشدن!
حالا مسیحیت و یهود و .... گسترش پیدا کرد اسلام هم تا حدودی
ولی خواهشن حرفای درست تحویل بدین اگه چیزی میدونین بگین
 

BigMasoud

اخراجی موقت
یه سوال فنی

پیامبران ما توی همین حواشی بودن
اون زمان ما از قاره های دیگه خبر نداشتیم
ولی خدایی که بود! قضیه رو یکی واسم تشریح کنه

خواهشن نگین خودشون وظیفه دارن مسلمون میشدن!
حالا مسیحیت و یهود و .... گسترش پیدا کرد اسلام هم تا حدودی
ولی خواهشن حرفای درست تحویل بدین اگه چیزی میدونین بگین
من منظورتونو كاملا نفهميدم يا شايدم درست نفهميده باشم. اگه منظورتون اينه كه ما تو يك منطقه‌ي جغرافيايي خاص هستيم و مسلمون هستيم پس بقيه چي؟ اونا كه مسلمون نيستن چه بلايي سرشون مياد؟ تمام دنيا لازم نيست اصولا اونطور كه ما فكر ميكنيم مسلمون (به نظر بعضي‌ها شيعه) بشند بلكه بايد تسليم امر خدا بشن. حالا از هر كتاب آسماني يا از هر پيامبري كه دارند پيروي كنند. و اصولا خدا نخواسته كه همه‌ي دنيا يك گروه واحد باشه و همه يك جور باشند. در آيات قرآن هست كه اگر خدا مي‌خواست قطعا همه مردم را امتي واحد قرار مي‌داد. اما خدا اين كار رو نكرد.
 

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
من منظورتونو كاملا نفهميدم يا شايدم درست نفهميده باشم. اگه منظورتون اينه كه ما تو يك منطقه‌ي جغرافيايي خاص هستيم و مسلمون هستيم پس بقيه چي؟ اونا كه مسلمون نيستن چه بلايي سرشون مياد؟ تمام دنيا لازم نيست اصولا اونطور كه ما فكر ميكنيم مسلمون (به نظر بعضي‌ها شيعه) بشند بلكه بايد تسليم امر خدا بشن. حالا از هر كتاب آسماني يا از هر پيامبري كه دارند پيروي كنند. و اصولا خدا نخواسته كه همه‌ي دنيا يك گروه واحد باشه و همه يك جور باشند. در آيات قرآن هست كه اگر خدا مي‌خواست قطعا همه مردم را امتي واحد قرار مي‌داد. اما خدا اين كار رو نكرد.

اما در همون آیات قرآن هست که دین خدا اسلام است.یعنی شما اسلام رو تسلیم بودن در برابر امر خدا معنی می کنید؟ وقتی خداوند می گوید شراب نخورید،زنا نکنید،گوشت خوک نخورید و ... ولی بر فرض شخصی در دین خود که غیر اسلامه این احکام رو نداره و بر خلاف آنها عمل میکنه،(همون طور که الان هست)یعنی که در برابر امر خداوند تسلیم نیست.
فکر می کنید این مطلب ربطی به شیعه یا سنی بودن داره؟
 

نازي_مو

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
لازمه یه سری اطلاعات داشته باشم


من از اعتقاداتم گفتم و شما می دونید

شما چی؟ به چی اعتقاد دارید ؟؟؟

آیا خدا یی را که پیامبران معرفی کردن را قبول دارید ؟

آیا پیامبران و فرستادگان خداوند را قبول دارید؟

آیا امامان را ((بجز آخرین فرزندشان امام مهدی (عج)))را قبول درید؟

خدارو شكر كه بحث از تكرار طوطيوار خارج شد و به يه جاي منتطقي تري رسيد

من از اول اين تاپيك خواستم هر كس بياد و نظر خودشو بگه در مورد احاديث و روايات حرف نرنه هر كسي داراي منتطق و درك كه مي تونه براي خودش مسائل ديني استدلال كنه

من چند نكته رو مي گم

1- من هميشه گفتم مشكل اساسي ما در معرفي كردن اسلام اين هست كه سعي مي كنيم بگيم اسلام در هزار سال پيش اينطوري بوده و ما هم بايد باشيم مي خواهيم مثل اونها زندگي كنيم ولي فراموش مي كنيم كه زندگي پيامبر و زمان ايشان با زمان زندگي ما فرق داره پس نميشه مثل اون زمان زندگي كرد ولي يك چيز ثابت و هميشه باقي بايد بمونه و اونم هم اخلاقيات دين كه هيچ شكي نيست
ولي چه كسي بايد باشه كه راه رو نشون بده به ما بگه در دنياي كه قرار گرفتيم چگونه زندگي كنيم ( در زمان پيامبر كه كامپيوتر /هواپيما، انواع تكنولوژي هاي امروزه نبوده ارتباط با دنياي فراتر از همسايه و ادم هاي شهر شون نبوده ، دنياي ما متفاوتر از دنياي اعراب زمان پيامبر خوب چه كسي مي خواهد هادي ما در اين دنيا باشه مگه نه اينكه خدا به ما وعده داده كه هيچگاه زمين خالي از حجت حق باقي نخواهد ماند پس حجت حق كجاست ؟ ( پس كجاست هادي من در كره خاكي ( لطفا نگويد ولي فقيه و مرجع التقليد چون واقعا خنده دار ميشه )

مسئله بعدي من شنيدم كه روزي امام زمان خواهد امد تا حق مظلومان دنيا را بگيره و بر عليه حق پيروز بشه و بعد چه اتفاقي قرار بيفته دوست دارم دوستانم جواب اين سئوال بدن ؟

در جواب دوستاني كه مي گن لامپپ اول بزني بشكني دومي رو بشكني سومي رو بشكني بالاخره ديگه لامپي نمي مونه و اينكه خدا به اين دليل امام رو غايب كرده چون مردم امام رو مورد اذيت قرار مي دادن بايد بگم اگه خداوند مي خواست به اين دليل امام رو از نظر دور كنه بايد اين كار و هزاران سال پيش مي كرد

مي دونيد چند هزار پيامبر از طرف خدا فرستاده شده بود قبل از حضرت محمد كه مورد ازار قرار گرفته مردم را هدايت كردن و ان ها هميشه گمراه بودن

مگه نه اينكه حضرت ابراهيم مردم را به خدا پرستي دعوت كرد ولي در زمان حضرت محمد همين مردم خانه خدارو محل بت پستي كرده بودن چطور خداوند از فرستادن هزاران پيامبر خسته نشده بود ولي با فرستادن 12 امام خسته شده

شايد خدا مي خواهد بزنه زير حرفش
 

کربلایی

مدیر بازنشسته
خب اولي الامر رو هر كسي يك جوري معني مي‌كنه. شما علي بن ابيطالب و يك فرقه‌ي ديگه يك نفر ديگه رو. آيه‌هايي كه در مورد اصول دين (به جز امامت كه شيعه به اون اعتقاد داره) بسيار هست و خيلي هم واضحه. اما نميدونم چرا وقتي بحث امامت مياد تمام آيه‌ها نياز به تفسير داره و هر گروه و فرقه‌اي هم تفسير خاص خودشو از اون آيه‌ها داره. و هيچ دو فرقه‌اي هم با هم نظراتشون يكسان نيست.
به عنوان مثال در مورد آيه‌ي اطعام !! كه شيعه معتقده در وصف حضرت علي هست. و هر فرقه‌ي ديگه‌اي هم اونو در وصف پيشواي خودش ميدونه.
"[FONT=times new roman,times,serif]یوفُونَ بِالنَّذْرِ وَ یخافُونَ یوْماً کانَ شَرُّهُ مُسْتَطیراً وَ یطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلی حُبِّهِ مِسْکیناً وَ یتیماً وَ اَسیراً. اِنَّما نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللّهِ لا نُریدُ مِنْکُمْ جَزآءً وَ لاشُکُوراً."
[/FONT]اگر اين واقعه و ديگر وقايع مشابه اون (آيه‌ي ولايت و ...) در وصف حضرت علي يا امام ديگه‌اي بود، چرا تمام فعل‌هاي اين آيات به صورت مضارع هست؟ يوفُونَ، به اين دليل كه اين اعمال اتفاق افتاده‌اند، اتفاق مي‌افتند و اتفاق خواهند افتاد. و مختص به زمان خاصي نيستند.
در مورد آيه‌ي ولايت هم كه يقيمون الصلاه و يؤتون الزكاه ، چون فعل مضارع هست در مورد هر كسي كه اين اعمال رو انجام بده صدق مي‌كنه و اگر فقط در مورد امام علي بود ميتونست به شيوه‌هاي بهتري مطرح بشه.
تاريخ، اي كاش ميشد بهش استناد كرد. اما مشكل من اينه كه تاريخ‌هاي متفاوتي وجود داره.

سلام
همون طور كه دوستان گفتند، كتاب الغدير علامه اميني، اسناد بسياري از علما و بزرگان اهل تسنن رو جمع كرده كه اقرار مي كنند آيات مذكور درباره حضرت علي(ع) نازل شده.
پيشنهاد مي كنم، بريد يه بار خطبه اي رو كه حضرت محمد(ص) روز غدير ايراد كرده اند رو بخونيد.(فرقي نمي كنه كه راوي كي باشه و از چه فرقه اي، چون خوشبختانه حتي نسخه هايي كه از سني ها رسيده هم مي تونه شما رو راهنمايي كنه)
پيامبر اسلام در بخشي از سخنان آن روزش به همين آيات بالايي اشاره مي كنه. به اين نكته كه علي(ع) اولين مسلمان بوده اشاره مي كنه، به اين كه اين علي بوده كه هنگام خطر در بستر محمد(ٌص) خوابيده تا جان پيامبر حفظ بشه، به خيلي چيزاي ديگه هم اشاره مي كنند كه بهتره خودتون بخونيد(هيچ نيازي به تفسير هم نداره).
اگه خطبه رو خونديد،‌لطفا بگيد منظور پيامبر از اصحاب ناكسه چيه؟

خب مسلما من هم از اين آيه اينطور برداشت مي‌كنم كه هر چه زودتر بايد امام خودمو انتخاب كنم!!! به نظر من از اين آيه نميشه اينطور برداشت كرد كه امام داشتن حتما چيز خوبيه. امام‌هاي گروه‌هاي مختلف نظرات مختلفي دارند. پس نميشه گفت كه هر گروهي كه امام داره مشكلي نداره.
سوره‌ي الاحقاف آيه‌ي 12:
"وَمِن قَبْلِهِ كِتَابُ مُوسَى إِمَامًا وَرَحْمَةً وَهَذَا كِتَابٌ مُّصَدِّقٌ لِّسَانًا عَرَبِيًّا لِّيُنذِرَ الَّذِينَ ظَلَمُوا وَبُشْرَى لِلْمُحْسِنِينَ" "و [حال آنكه] پيش از آن كتاب موسى راهبر و [مايه] رحمتى بود و اين [قرآن] كتابى است به زبان عربى كه تصديق‏كننده [آن] است تا كسانى را كه ستم كرده‏اند هشدار دهد و براى نيكوكاران مژده‏اى باشد"
خب پس كتاب موسي هم ميتونه امام باشه. همچنين در سوره‌ي هود آيه‌ي 17:
"أَفَمَن كَانَ عَلَى بَيِّنَةٍ مِّن رَّبِّهِ وَيَتْلُوهُ شَاهِدٌ مِّنْهُ وَمِن قَبْلِهِ كِتَابُ مُوسَى إَمَامًا وَرَحْمَةً أُوْلَئِكَ يُؤْمِنُونَ بِهِ وَمَن يَكْفُرْ بِهِ مِنَ الأَحْزَابِ فَالنَّارُ مَوْعِدُهُ فَلاَ تَكُ فِي مِرْيَةٍ مِّنْهُ إِنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّكَ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يُؤْمِنُونَ" "آيا كسى كه از جانب پروردگارش بر حجتى روشن است و شاهدى از [خويشان] او پيرو آن است و پيش از وى [نيز] كتاب موسى راهبر و مايه رحمت بوده است [دروغ مى‏بافد] آنان [كه در جستجوى حقيقت‏اند] به آن مى‏گروند و هر كس از گروه‏هاى [مخالف] به آن كفر ورزد آتش وعده‏گاه اوست پس در آن ترديد مكن كه آن حق است [و] از جانب پروردگارت [آمده است] ولى بيشتر مردم باور نمى‏كنند"
سوره‌ي الفرقان آيه‌ي 74 :
"وَالَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا" "و كسانى‏اند كه مى‏گويند پروردگارا به ما از همسران و فرزندانمان آن ده كه مايه روشنى چشمان [ما] باشد و ما را پيشواى پرهيزگاران گردان" و در اينجا هم عده‌اي خواستند كه امام عده‌اي ديگه باشند.

سلام
اميدوارم روز قيامت به همراه امامي كه براي خودتون انتخاب كرده ايد محشور بشيد
 

کربلایی

مدیر بازنشسته
سلام
قرار بود اينجا محلي باشه براي دردل با امام غايب از اين دو چشم پرگناه!

من در كنار يار دل آرا نشسته ام
از حق عنايتي شده اينجا نشسته ام
گوئي كه دل بهانه گرفته است زين طريق
بهر جمال او به تماشا نشسته ام
دل بيقرار گشته به بازار زندگي
جان در كفم نهاده به سودا نشسته ام
بس طعنه ها شنيدم ز بيگانه آشنا
گويا گمان كننده شده رسوا نشسته ام
ياران بسوي او همه رفتند يك به يك
وامانده ام ز قافله تنها نشسته ام
سري بود كه بين من و اوست مدتي
ايكاش آيد و كند افشا نشسته ام
نوميد نيستم اگر امروز هم گذشت
اميدوار به دولت فردا نشسته ام
هر لحظه در گمان و خيالم كند خطور
در حالت قيام شوم يا نشسته ام
يعقوب وار ديده به ره دوخته ام مولا
در انتظار ظهور يوسف زهرا نشسته ام




بزم الفتده گرك اي يار اغيار اولماسون
محرم اسراره نامحرم خبردار اولماسون
بير گونوم سنسيز اگر اولسا منيم يابن الحسن
ايستورم اللهيدن بو چرخ دوار اولماسون
گل سني زهرا آنان قورتار شماتدن بيزي(تو رو به جاي مادرت زهرا بيا و ما رو از طعنه ديگران نجات بده)
دل صفا تاپسون بو عرضيم بيرده تكرار اولماسون
بعضيلز اوز راينه قرآني تفسير ايلوري
سن اگر اولسان يقينيم وار او رفتار اولماسون
 
آخرین ویرایش:

Similar threads

بالا